Hvordan finne ut eggløsningsdager?

Mamma_2013

ØnskerMegEnGullUnge2013<3
Hei.

Aller først vil jeg understreke at vi ikke prøver å bli gravide.

Eneste jeg lurer på er hvordan man regner ut når en har eggløsningsdager? Altså jeg fikk mensen Igår, men jeg skjønner aldri når jeg har eggløsning.

Jeg har en gutt på 8 mnd, og før jeg ble gravid med han så pleide jeg å få mensen én gang hver 3 mnd. Så jeg ble gravid etter å ha brukt pergo.

Og nå etter å ha født han, fikk jeg mensen tilbake i mai og siden da har det vært regelmessig, og lurer på hvordan man regner ut eggløsning?

Håper noen kan forklare. :p :)

Takk på forhånd.

Sent from my iPhone using BV Forum

Eneste måten å være sikker på er å bruke el - tester.
Men på kalkulatorer på nette regner de 14 dager etter 1.dag i mens.
Men som sagt, el - test.

Jeg har aldri brukt el-test, men har ofte kjent noe på det tidspunktet jeg tror jeg har hatt el. Har aldri testa det skikkelig da, men stemmer nok bra i forhold til når jeg har blitt gravid :-)
Men skal du være sikker bør du nok teste :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis du har veldig regelmessige nå kan du regne at el kommer ca 2 uker før neste mens. Det tar alltid rundt 14 dager fra eggløsning til mensen kommer, men tiden fra mens til eggløsning kan variere :)
Ellers er el-tester det sikreste :)

Det finnes forresten en del apper som du skriver inn 1. Mensdag og appen gir deg ca tidspunkt for el. Jo flere sykluser du plotter inn i kalenderen jo mer pålitelig blir det. Hvis man ikke får mensen i hytt og gevær eller meget sjelden, vel og merke ;)

Jeg bruker monitor. Fungerte på første forsøk sist. Så håper der gjør det nå å. Er i pp3 men syklusen har vært på utur, så blir på en måte pp1.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Back
Topp