Hvordan feirer dere jul i år?

Tutta

Elsker forumet
Bare nyskjerrig jeg ;)
Vi skal være hjemme, svigers kommer. Gleder meg masse! Blir grøt på dagen, filmer med julestrømpa, kirkebesøk på noen av oss, pinnekjøtt, julenisse og GAVER. Hurra som jeg gleder meg;)
 
Vi skal være hjemme :) syns det er lettest når babyen er så liten. Og feirer med 3 besteforeldre, en tante, en onkel, en kusine og en fetter av ungene :) gleder meg masse :)
 
Tja si det. Forhåpentligvis ikke på Ullevål... Jeg hadde håpet å ha babyen ute nå, isåfall var planen å feire hos svigermor. Nå aner jeg ikke hva vi gjør. Det viktigste er at gutten vår på 2,5 får en koselig jul...
 
Vi spiser julegrøt hos min farfar på dagtid og etter det blir vi hos mine foreldre. De bor bare 5-10 minutt unna oss, men vi overnatter der hele gjengen for å kunne tilbringe hele kvelden der. Vis ikke må vi enten flytte frøkna på 3 i søvne, eller holde henne våken osv.. Blir koselig å være hele familien samlet. Så er jo det store spørsmålet om det i det hele tatt BLIR julefeiring, eller om det blir sykehusfeiring. Eller om vi faktisk blir en ekstra i år!
 
Planen e å bare feire med samboer og gutten vår på nesten 2 år, har termin i mårra så får se når lillebror bestemme se for å komme. Har planlagt å ta det veldig rolig med bare oss sidn termin e så nært julaften, så blir god middag, familie kos og pakker. Kan jo hende e ende opp med å feire jul på føden :p Da får vi bare jukse litt å ta ei lita feiring når vi kommer fra sjukehuset :)
 
Ja, her i huset er det det store spørsmålet for tiden... Planen var å reise til mamma og pappa 60 mil unna å feire der- men det ser dårlig ut gitt - om ikke denne ungen har tenkt seg ut snart... Ungene drar uansett med fly i morgen dit så for dem blir det jul hos besteforeldre med eller uten oss, og så får vi se om vi foreldrene kommer oss etter, eller om det blir hjemme alene jul med stor mage, eller sykehusjul...
Et alternativ er jo å dra med barn i magen også, men vet ikke om jeg tørr. Det er 5 timer på tog og 2 timer med buss og selv om jeg har født sakte før kan det jo skje mye på den tiden.....
 
vi skal feire jul hjemme i eget hus for første gang! :) Vi er tilflytta til byen begge to, så hvis vi skal feire hos familie blir det enten annet sjukehus eller relativt lengre reisevei til sjukehuset hvis lillegutt skulle finne på å komme før termin.. kos å pynte huset skikkelig til jul, og gleder meg til å feire julaften med julegrøt, Askepott, pinnekjøtt og svineribbe, med mindre det blir sjukehus istedenfor :)
 
Sitter og med den der...aner ikke! :confused: Ser ur til å bli enten på sjukehuset eller her hjemme med svigerfar og bror til samboeren. Hadde liksom "planlagt" å reise hjem til mamma i Sverige med en liten en...men ser mørkt ut! Jaja...vi får ta det som det kommer. (Prøver å virke suuuuper optimistisk! :p)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Vi skal feire jul hjemme hos oss selv for første gang. Termin den 26. og alt av familie bor minst 60 mil unna. Svigers kommer hit for å feire sammen med oss. Veldig koselig. De kommer allerede imorgen kveld, for de er så redde de ikke skal ha kommet frem før fødselen. De skal passe 2-åringen i huset mens vi er på føden, så der er veldig trygt og veldig praktisk! Jeg setter stor pris på at de kommer! Jeg håper lillebror kommer i løpet av helgen, og at vi får feire jul sammen med ham! Har ingen tegn, så jeg tviler egentlig. Men skal til jordmor i morgen, og hun skal undersøke meg da, og evt se om det er noe hun kan gjøre for å få litt fart på sakene. Vi får se, jeg kjenner at jeg har godtatt at jeg ikke kan styre dette, så det får bare skje når det skjer! Ett lite problem når det kommer til julefeiringa: For meg er jul pinnekjøtt, men mine svigerforeldrene kan ikke fordra hverken smak eller lukt av får/lam. Så nå er det store spørsmålet; skal jeg trumfe igjennom viljen min og lage litt pinnekjøtt, eller skal jeg la det bli et svigers-julebord med forskjellige svenske retter (og bidra med svineribbe, som jeg egentlig ikke liker, men som jeg vet at de setter pris på)?? Det er jo veldig god mat på det svenske julebordet også, men jeg har jo såååå lyst på pinnekjøtt, og at lukta av pinnekjøtt og rabbestappe skal spre julestemning i heile huset! Hva synes dere?
 
Her blir det feriring hos svigers :) hvis vi ikke e på sykehuset da :p
Blir ribbe på julaften og britisk jul den 25 og med svigers :p de bor nærmere sykehuset enn oss så stresser ikkje der hvertfall :) de bor ca 10 min fra :p så her blir det ribbe på julaften og tror de sko ha kalkun 1. Dag. Siden svigerfar er brite så blir det 2 dager ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Vi skal feire jul hjemme hos oss selv for første gang. Termin den 26. og alt av familie bor minst 60 mil unna. Svigers kommer hit for å feire sammen med oss. Veldig koselig. De kommer allerede imorgen kveld, for de er så redde de ikke skal ha kommet frem før fødselen. De skal passe 2-åringen i huset mens vi er på føden, så der er veldig trygt og veldig praktisk! Jeg setter stor pris på at de kommer! Jeg håper lillebror kommer i løpet av helgen, og at vi får feire jul sammen med ham! Har ingen tegn, så jeg tviler egentlig. Men skal til jordmor i morgen, og hun skal undersøke meg da, og evt se om det er noe hun kan gjøre for å få litt fart på sakene. Vi får se, jeg kjenner at jeg har godtatt at jeg ikke kan styre dette, så det får bare skje når det skjer! Ett lite problem når det kommer til julefeiringa: For meg er jul pinnekjøtt, men mine svigerforeldrene kan ikke fordra hverken smak eller lukt av får/lam. Så nå er det store spørsmålet; skal jeg trumfe igjennom viljen min og lage litt pinnekjøtt, eller skal jeg la det bli et svigers-julebord med forskjellige svenske retter (og bidra med svineribbe, som jeg egentlig ikke liker, men som jeg vet at de setter pris på)?? Det er jo veldig god mat på det svenske julebordet også, men jeg har jo såååå lyst på pinnekjøtt, og at lukta av pinnekjøtt og rabbestappe skal spre julestemning i heile huset! Hva synes dere?
Følte nesten at det var meg som hadde skrevet dette, men ikke i år riktignok.. Har spist svensk julemat de siste to årene. Men i år er vi sammen med min familie så da blir det både pinnekjøtt og svineribbe.
Jeg trooor kanskje at jeg ville laget pinnekjøtt også på julaften. Dersom de hadde likt det kunne du jo laget "norsk" jul en av romjulsdagene, men da måtte du jo uansett laget dobbel middag den dagen når ikke de andre spiser det. Synes du fortjener pinnekjøttet ditt :)

Lykke til! Har også termin 26. - så vi får se om det blir sykehusjul på oss rett og slett ;)
 
Back
Topp