Hvordan feirer dere 17. mai?

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Vi pleier å se/delta i barnetoget med barna i bygda der vi bor. Så reiser vi til byen å ser borgertoget, spiser middag og koser oss med familien.

Hvordan feirer dere?

Skoletoget, med en i korpset og ei i skolen og ei bhg går hele familien. Underholdning og lek og skravling med kjente på skoleplassen, og i år nå jeg være til det er ryddet opp, fau = 17.mai komité.

Deretter lager vi oss god mat. Tradisjonelt i min familie er biff enten på grill eller som biffsnadder, helstekt eller pannestekt en og en, alt ettersom hvem og hvor mange vi er. Trolig bare oss fem i år så vi får se, jentrne er ikke så glade i okse.

De fleste årene siden jeg ble voksen har jeg sett på toget med jobben, hvis ikke ser vi barnetoget med kusinen min om hun er hos onkelen min, så spiser vi mat og koser oss utover kvelden.
Griller gjerne på terrassen og soler oss om det er pent vær. På jobben min er det alltid mulig å dra innom for kaker og kaffe på 17.mai

Løper som noen gale rundt på Morran for å kle på unger og få med oss all driten :p og og rekke fram i tide.
så ser vi barnetoget, kjøper is og ballong.

Mannen og hans familie spiser fjertesuppe hos besteforeldrene, mens jeg spiser kebab :p

Så er det ut igjen å se borgertoget, også er det grilling og kake med familien på kvelden

Løper som noen gale rundt på Morran for å kle på unger og få med oss all driten :p og og rekke fram i tide.
så ser vi barnetoget, kjøper is og ballong.

Mannen og hans familie spiser fjertesuppe hos besteforeldrene, mens jeg spiser kebab :p

Så er det ut igjen å se borgertoget, også er det grilling og kake med familien på kvelden
Dere altså

Vi tar det veldig rolig frem til det blir barn i huset.
Tradisjonen de siste årene har vært å spise reker som en sen frokost, spise god mat (griller hvis det er vær til det) og tar det rolig hjemme :)

Mulig jeg drar opp og ser på nye barnehagen/arbeidsplassen min gå i tog i år, men blir nok aleine..

Ser barnetoget/ungene deltar. Så går vi rundt på torget og spiser, synger med og hører taler i noen timer.

Opp til svigermor for kos der da. Er det finvær er det grillvær. Er det regn, er det lapskaus og flattbrød.

Så ser vi folketoget etterpå. Og hjem og slappe av.

Løper litt tullinger her også for å få alle i klærene og oppmøte i tide.

Her spiser vi en god 17 mai frokost, går i barnetog og er på skolen til barna etterpå. Leker, pølse og is.
Så spiser vi middag hjemme med hele storfamilien.

Det er en kjekke dag, men det beste er vel å vrenge av seg bunaden - på med joggebuksa og hoppe i sofaen da dagen er over

I år blir det hjemme alene. Mannen jobber og familien er bortreist.. jeg er 95% sengeliggende med svangerskapskvalme og er ikke i stand til å gå ut og illfall ikke noe bunadsstyr..
Har bestilt meg 10 snitter som jeg forhåpentligvis klarer å spise noen av
så det blir ensomt i år :p

Siste året med pliktoppmøte i år
Tog flrst , så arrangement på skolen og fotballkamp

I år blir det hjemme alene. Mannen jobber og familien er bortreist.. jeg er 95% sengeliggende med svangerskapskvalme og er ikke i stand til å gå ut og illfall ikke noe bunadsstyr..
Har bestilt meg 10 snitter som jeg forhåpentligvis klarer å spise noen av
så det blir ensomt i år :p
Huff.. Det hørtes ikke godt ut! God bedring til deg!

Da vi bodde i sentrum gikk vi ned og så på barnetoget :) Og så er vi ute og spiser med familien til mannen :) I år blir det bare mat med familien til mannen :)

Back
Topp