hvordan fargeleggingsmetode?

Distress refil og vannpensel![:)]

ORIGINAL: ThisIsAnfield

HAr faktisk sett litt på det.
Bruker du det?

Hvordan papir trenger man? Hvordan pensel og hvordan stempelpute?
Og ikke minst, hvordan farger er greit å begynne med?

ORIGINAL: januar_baby

ORIGINAL: ThisIsAnfield

HAr faktisk sett litt på det.
Bruker du det?

Hvordan papir trenger man? Hvordan pensel og hvordan stempelpute?
Og ikke minst, hvordan farger er greit å begynne med?

Har brukt det før ei gikk til innkjøp av promarkers.[8D]
Ei brukte de samme arkan da som no, memories skisseblokk fra nille. Bruker vannpensler til disse. Husker ikke hva stempelputa ei har brukt heter, men det kan sikkert andre svare på. Hvis ikke finner du kanskje no info om det under våre viktigste tråder.
Ei har hele rekke med de gamle fargan, syns man trenger litt når man ska farge med de, slik at man kan variere![8D][:D]

Jeg bruker også distress reinkere og vannpensel.
Sliter litt med å lære da, tror jeg må prøve å kjøpe en vanlig pensel også for å prøve litt. [:)] Men det er veldig gøy, og blir superflott når man får det til.

Av de fargene jeg har liker jeg disse veldig godt:
Tattered rose, et abselutt must. Hudfarge.
Antique linen, til nyanser av hår og ting som skal være "hvitt".
Peeled Paint, nydelig grønnfarge
Spiced Marlelade, om du tynner den litt så trenger man ikke gul. Veldig fin!
Broken china, turkis farge.
Vintage photo, fin til å blande med, klær og hår.
Walnut stain, mørkere brun enn vintage photo, men liker godt å ha begge.
Aged Mahogany, mørk og fin rødfarge.
Worn lipstick, fin rosafarge.
Black Soot, helt svart. Skygger og sorte ting.
Dusty concort, veldig fin. Er mørk, men kan tynnes ut og blir fin og lavendelaktig.

Ellers må man nesten ha en blå en da. Jeg kjøpte chipped saphire, men syns den er for mørk, så ville kanskje gått for faded jeans i stedet?
Og så er det litt greit å ha svart da, og kanskje en annen rødfarge. Jeg har fired brick, men syns den liksom blir for rød, passer liksom ikke inn. Muligens en grønn til også. Jeg har Pine needles, men har ikke brukt den.

Så lenge stempelputa er vannfast kan du bruke hvilken som helst. Det er jo bare å lese på de når du skal kjøpe. Min heter Memories, tror jeg.
Jeg bruker akvarellark, 300-grams.

Og forresten, om du skal kjøpe deg distress så er hobbykroken billigst på distress, både puter og reinkere. [:)]

http://www.hobbykroken.no/index.php

ORIGINAL: toneany

Og forresten, om du skal kjøpe deg distress så er hobbykroken billigst på distress, både puter og reinkere. [:)]

http://www.hobbykroken.no/index.php

Tusen takk for svar og masse info [:D]
Skal ta å skrive ned fargene så jeg har de.

Du skjønner det at jeg holder på å lage bordkort til søskenebarne til sambo sin konfirmasjon, og tanten til sambo sa at hun tenkte på å ordne gavekort fra treL til meg (de bor i bodø, og vi skal dit 1.mai helga), så tenkte at jeg skulle bruke det på stempelting [:)]

Back
Topp