Hvordan fant du ut at du var gravid??

har hatt en følelse hver gang jeg har vært gravid, og den kom igjen nå :) I tillegg blitt skikkelig forkjøla og tett som vanlig.. det har skjedd hver eneste gang :p

Jeg hadde tatt tester i midten av jan, og den var seff negativ. Hadde strimmeltester liggende som ble tatt litt over ei uke men uten gode resultat. Tok strimmel13. feb som var sånn ok pluss. tenkte at jeg kunne da bruke digitesten. den fikk jeg seff feil på! Så bestemte meg på valentinsdagen at jeg skulle ta nu. På tur hjem kræsja jeg! Kom hjem og tok testen. Gravid lyste den. Skrv melding til sambo. Men sa ingenting ;)

Han fikk høre det fredagskvelden.

Kutta pillen like før nyttår og fikk aldri mens .. Var jo planlagt men testet tre ganger negativt i mnd skiftet jan - feb, selv om jeg var superkvalm og teite tegn på bekkenløsning. Dro til legen og der var den jammen positiv :-) Lykke ;) Legen påstår at mine hormonelle svigninger nårjeg ikke er på pillen og levaxin som jeg spiser grunnet lavt stoffskifte sannsynligvis har gjort at det ble negativ test hjemme.. Vært på ultralyd i dag for sikkerhets skylt og det er ikke tvil. En knøttliten krabat med et bankende hjerte koser seg ;)

Godt det ikke er bare jeg som ikke hadde fulgt med på "uka mi" :) Mirakelunge du har i magen da ;)
Hehe, det er jo ikke bare bare. Har aldri hatt regelmessig. + at jeg bare rakk å ha det 2 ganger etter min forrige graviditet. Har ei jente på snart 11 mnd :p

Var forsinket, vi hadde planlagt å bli gravide også, så da måtte jeg jo sjekke :P Ellers hadde jeg ingen særlige symptomer.. Nå har jeg nok, hehe :P

Morsomt å lese andres historier :) planlagt eller ikke mirakel unger uansett spør du meg :D

Hadde bare en følelse også kom ikke mensen når den skulle så tok en test som var positiv :) (testet mange ganger før jeg trodde på det hehe)

Tok test samme dag som mensen uteble før eg hadde hatt så veeeeeldige ømme bryst, spesielt det eine...
Og den va positiv gitt ;) Og det va planlagt, har "prøvd" ei stund, men hode har nåkk ikkje vært på rette plassen... når når ting roet seg så var det jammen klaff på første forsøk...

Jeg har uregelmessig menstruasjon, men etter mensen kom tilbake i januar etter SA i november gikk jeg og ventet på å få positiv test. Vi satt på første forsøk forrige gang og håpet det skulle klaffe denne gangen også. Jeg gikk etter tenkt syklus, men gikk en ca 5 uker fra mens til jeg fikk positiv test. Tok en prøve først, men den var negativ, etter tre dager viste neste test endelig gravid igjen :) Vi ble glade, men det er først nå etter å ha sett bankende hjerte at jeg klarer å slappe litt av og ha tro på at dette skal gå bra :)

Planlagt unge, så tok en test bare på gøy for jeg tenkte at det var aalt for tidlig i syklusen til å få positiv (8dpo)utifra når jeg mener EL var. Såå, er egentlig litt spent på hvor langt jeg er kommet...

vi var prøvere. mistet en i oktober, den gangen testet jeg 4 dager før forventet mens og begynte å blø dagen etter så nå hadde jeg bestemt meg for å ikke teste så tidlig, bare vente å se om mensen kom først.

men så verket bekkenet så voldsomt (hadde kraftig bekkenløsning med min første) og jeg ble så innmari svimmel 2 dager før forventet mens, da var jeg egentlig sikker på jeg var gravid og greide ikke la være å teste og den var positiv :-)

Jeg forstod det samme kvelden som vi hadde sex jeg da..... rart det der. Men den kvelden vår første lille gutt ble til, visste jeg det med en gang, her blir det en liten krabat. Og det ble det, på første forsøk :)

Denne gangen fikk jeg samme følelsen, og jeg tok test samme dag som forventet mens og den var jammen meg positiv. Så har nok skjønt det fryktelig tidlig begge gangene :)

Det begynte med metallsmak i munnen et par dager, samme som sist.. og så kom halsbrannen med èn gang denne gangen! Huff!! Var egentlig ikke i tvil... forkjølelse også! Sist slapp jeg ikke unna tett nese før jeg passerte uke 20, så jeg har å glede meg til :)

Back
Topp