Hvordan fant dere ut av graviditeten?

Lillemor21

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Augustmødrene 2014
Hva er deres historie? Tenkte det ville ha vært litt artig å lese :)

Her så fant vi det ut på 20-årsdagen min. Var allerede på hotellhelg med samboer, og tenkte jeg skulle teste før vi gikk ut for å spise. Hadde allerede en sterk mistanke og følelse på at jeg var gravid, og hadde pinadø rett. Så det ble feiring med alkoholfri vin(samboer fikk øl da) og kinamat på restaurant :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Hadde en abort i aug. I desember hadde jeg en mistanke, følte noe var annerledes. Og mensen var 14 dager over tiden. Gikk på AB-kur pga bihulebetennelse. Testen ble neg. Tok en ny en uke senere, som var pos. Lettere sjokka, da denne også var uplanlagt. Men ble fort snudd til glede:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det slo meg en kveld når vi hadde lagt oss at det var en stund siden siste mens. Den var forventet samme helg som vi var på kjæresteweekend.. Denne aktuelle kvelden var det over to uker siden den turen var overstått. Har faktisk en app på telefonen som jeg har brukt for å følge litt med og den bekreftet at jo jeg var nok sent ute.

Med tanke på at jeg hadde kobberspiral så var ikke graviditet noe jeg tenkte på eller mistenkte, men mangel på mensturasjon er jo ett tydelig tegn. Neste dag stoppa jeg på butikken, rasket med meg en test og fikk mistanken bekreftet når jeg testa meg på jobben.. Litt halvpanisk hele greia faktisk.
 
Helt tilfeldig ;) hadde bare en test liggende fra en annen gang. Rydda på rommet mitt, og tenkte at jeg kunne jo bare ta den.. Mest sannsynlig ble den negativ, men greit å sjekke likevel.
Holdt på å svime av når den ble positiv!!! Sånn alvorlig altså... Trodde fortsatt ikke på det, så testa sikkert hundre ganger etter det :p


Sent from my iPhone
 
Vi prøvde å bli gravide, så testa flere ganger og håpa alltid på positiv test :)
 
Snakka om at vi kunne tenkt oss å få barn, slutta med prevansjon i juni.. Kjørte til jobb en morgen i desember, kjente jeg ble litt kvalm.. Tok en test dagen etterpå, og voila, den var positiv! :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Testet egentlig for gøy og hadde en tedt liggende, men også fordi jeg merket det mørke området på puppene hadde blitt litt mørkere :p tok testen og den var svaaak positiv
 
Jeg begynte å få litt mistanke når jeg begynte å få halsbrann. Overså det litt og tenkte jeg hadde spist mye usunt i det siste. (Har kun hatt halsbrann når jeg var gravid sist!) Så reiste vi til syden en uke i desember, koste oss, drakk litt og nøt dagene. Etter et par uker begynte jeg å kjenne at jeg var småuggen når jeg var på jobb, men tenkte at jeg begynte å få spysyken eller noe. Det var først når jeg begynte å kjenne strekking i lysken at jeg satt sammen tegnene og tenkte det kunne være noe.. Så var vi på hotell en helg for å se Dagfinn Lyngbø. Koste oss med det, men kjøpte en test som jeg skulle ta når vi kom hjem. Tok den på søndagskvelden når vi kom hjem og den var sterkt positiv. Hadde egentlig trodd den skulle være negativ, selv om jeg fryktet at den var positiv pga symptomene jeg hadde..Litt panikk da ja! Jeg fikk positiv test i uke 6, så den halsbrannen var jammen meg tidlig denne gang!!
 
Har ingen historie. Vi ville ha barn, fulgte med på eggløsninger og november ble måneden det klaffa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Test da jeg fikk mistanke fordi jeg var en dag eller to på overtid, og visste at vi hadde kjørt en runde uten beskyttelse i november...


Sent from my iPad using BV Forum
 
Testet fordi jeg synes det var så lenge siden jeg hadde hatt mensen. Så skulle jeg ut på lørdag, og til test på fredagsnatta klokka 5 for å egentlig bare utelukke noe så jeg kunne drikke med god samvittighet. Sov hvertfall ikke mer den natta der :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har alltid hatt ustabile og lange sykluser så visste ikke helt når jeg skulle få tr. Men skulle ut på noe så tenkte det kunne være lurt å teste. Fikk helt sjokk da den viste positiv! :D Hadde ikke trodd det skulle klaffe så kjapt med disse ustabile syklusene mine. ;) Var første forsøk. :)
 
Tok ut min spiral 5/11, små blødninger av og på, dro til legen 10/12 som sa jeg skulle komme tilbake hvis det ikke var normalisert til februar. Hadde strekkinger ved noen bevegelser nederst i magen som jeg synes å huske jeg hadde sist jeg var gravid fredag, tok test "bare for å sjekke" lørdag 14/12!! Å den lyste positiv:) har da blitt gravid kun 2 uker etter jeg tok ut spiralen... Så det gikk litt raskere enn planlagt, men det er greit:):)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hadde en spontanabort i slutten av oktober, begynte prøvingen så snart blødningene hadde opphørt. Så vi var jo aktive prøvere, men visste ikke helt hvordan syklussen var sånn rett etter SAen. Så jeg svidde av en del tester i ukene som fulgte, fikk bare negativt. Så gikk det noen dager, mensen kom fremdeles ikke og sambo foreslo vi skulle teste igjen, svaaaakt positiv test da og lykkerus i taket :) Så utifra termin så ble jeg gravid litt under 3 uker etter spontanaborten :)
 
Sluttet med prevensjon i september av andre årsaker og hadde sex i "trygge perioder". I november hadde vi plutselig sex i en ikke-så-trygg periode, så da var det ikke så overraskende at testen var positiv når mensen ikke kom :)

Veldig greit at det bare skjedde sånn. Synes det var vanskelig å forholde seg til når, om, hvis vi skulle ha nr. 2 :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hadde ingen misstanke i utgangspunktet, før moren min plutselig en dag sa at hun så for seg at jeg var gravid :p jeg tenkte som så at det er jeg hvertfall ikke, fordi datteren min bare var 6 mnd.. meen så gikk tiden å jeg gikk 1dag over mens. Og da testet jeg for å være sikker, den var positiv. :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vi prøvde å bli gravid, så var testoman i en periode :p
 
Sluttet med prevensjon i september av andre årsaker og hadde sex i "trygge perioder". I november hadde vi plutselig sex i en ikke-så-trygg periode, så da var det ikke så overraskende at testen var positiv når mensen ikke kom :)

Veldig greit at det bare skjedde sånn. Synes det var vanskelig å forholde seg til når, om, hvis vi skulle ha nr. 2 :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sånn ble jeg gravid med vår første ;)
 
Vi prøvde, men siden samboeren skulle på jobbreise akkurat rundt eggløsning den aktuelle måneden hadde jeg ikke noen forhåpninger. Så kom mensen nøyaktig på den dagen den var ventet. Trodde jeg..dette var bare litt spotting og jeg fattet mistanke. Dagen etter testet jeg positivt. Det hjalp kanskje at jeg ikke hadde noen forhåpninger og bare slappet av:)
 
Hadde akkurat begynt å prøve. Mensen kom ikke på onsdagen og tok derfor testen på tidlig lørdag morgen (klarte ikke å vente lenger..). Holdt uteblitt mensen hemmelig for samboer. Kom tydelig positivtegn i det jeg begynte å tisse. Overrasket samboer med å vekke ham og fortelle nyheten. Han ble veldig glad! Ikke noe mer søvn på oss den lørdags morgenen..! :) Skulle egentlig legge igjen testen på badet og overraske ham, men det klarte jeg altså ikke. :)
 
Back
Topp