Hvordan fant dere ut at dere var gravide?

EmEm

Flørter med forumet
Julibarna2024☀️
Ble nysgjerrig på dette i dag, da jeg tenkte på at jeg selv ikke kjente på noen kroppslige symptomer før etter at jeg fikk positiv graviditetstest.
Vi sluttet ganske nylig med prevensjon, og jeg lover dere, den første måneden der mente jeg at jeg hadde typ ALLE symptomer på graviditet og tok 4-5 tester uken før mens. Alle var negative, og mensen kom til forventet tid.

Neste syklus var jeg tvert i mot helt sikker på at jeg IKKE var gravid, fordi jeg kjente ingen symptomer i det hele tatt. Men dagen før jeg fikk positiv test, la jeg merke til at hvilepulsen min hadde steget med 10 slag (bruker pulsklokke). Vanligvis hadde jeg 52-53 i hvilepuls. Men så plutselig hadde jeg 63 i hvilepuls! Jeg googlet om det kunne ha noe med graviditet å gjøre (selvfølgelig, gjør man ikke alltid det?xsmile6), og fikk bekreftet min mistanke. Vet at hvilepulsen min øker ved stress også, men hadde en veldig rolig periode både på jobb og privat så det var usannsynlig at det skyldtes stress. Dagen etter bestemte jeg meg derfor for å teste, selv om jeg ikke hadde andre tegn eller symptomer. Jeg mente jeg at jeg kunne skimte en svaaak strek, men den var så svak at jeg var usikker på om det var innbilning eller ei, og jeg konkluderte med at den var negativ. Dagen etter det igjen tok jeg ny test, og da var både samboeren min og jeg helt sikre på at vi begge så en strek. Jeg tok bilde av testen og redigerte frem sterkere kontraster for å se den bedre. Og dagen etter det igjen tok jeg CB tidligtest og fikk pluss!

Synes det er skikkelig kult og morsomt at det var pulsen min som avslørte meg :laughing002

Screenshot_20231116_164837.jpg


Hvordan fant dere ut av det? Hva gjorde at dere ble mistenksomme og testet dere? Hadde dere noen symptomer før positiv test?
 
Denne pp så prøvde vi jo å bli gravide, så som den testetøsa jeg er så startet jeg å teste tidlig. Og fulgte den lille skyggen til å bli en kjempe fin strek :love7

Men da jeg ble gravid I høst uplanlagt, så pratet jeg og mannen om vekt og økning av dette. Og han bare: ja du skal vel ha mensen snart. Så begynte jeg å tenke å greide ikke slippe det den dagen, og syns det var lenge siden sist mens :angelic: da jeg kom hjem gikk jeg rett på badet, for selvfølgelig hadde jeg jo tester liggende :hilarious: var jo ingen tvil på den! Desverre så mistet vi igjen, men nå har vi jo en ny spire og sterkere tester enn den gangen :Heartred
 
Jeg var veldig trøtt og i følge mannen hadde jeg flere symptomer som han kjente igjen fra tidligere graviditeter. Da jeg jobber med cellegift har jeg jevnlig testa hver pp fra 8DPO og annenhver dag frem til TR/positiv test. Samt tempet, så ingen overraskelse, men tok litt lengre tid å få positiv test denne gangen. De forrige graviditetene fikk jeg positiv test 7DPO, denne gangen 12DPO.
 
Vi har planlagt graviditet aktivt. Men siste syklus var jeg så opptatt på jobb at jeg har tenkt ikke mer så mye om. Mensen har ikke kommet og jeg var 4 dager for sent. Jeg trodde bare jaja når er syklus så ustabil at mensen kommer sikkert så sent og forstyrrer mine planer… tok testen likevel og den var positiv
 
Jeg gikk gjennom IVF for å bli gravid, så begynte å teste tidlig, så ventet egentlig bare på positivt test men symptomene lot vente på seg. Mannen fant det ut ved at jeg lot deg digital ligge igjen på doen.
 
Nei, vi har ho prøvd aktivt en stund, men akkurat denne pp hadde jeg gitt litt opp, og gav litt f i alt.. Var liksom to ferieturer og Halloween i oktober så tenkte at det kom til å bli litt mye alkohol og noen sigaretter, så drev ikke med noe testing eller sånn, bare koste oss..
Så dagen før ikm kjente jeg meg litt kvalm, så tenkte jeg skulle ta en test da, siden jeg hadde liggende.
Den så egentlig ganske blenda ut, men hvis jeg la godvilja til og vippa testen i akkurat riktig vinkel så kunne jeg kanskje skimte noe..
Tok to tester til samme dag, men de var blenda.
Dagen etter kom ingen mens.. ikke dagen etter det heller, så da tok jeg en ny test, og da var det en svak svak strek.
 
Fikk svak positiv test etter tredje prøveperiode. Jeg var på jobb og følte jeg måtte konstant tisse. Var mye på do den dagen. Tok en test på utvannet urin på ettermiddag, og såg en svak strek :) Trodde ikke mine egne øyne, for det var tre dager før forventet menstrasjon! Men testene ble bare sterkere og sterkere etterhvert dagene gikk :Heartred
 
Eneste jeg merket var stikkinger i egglederen, trodde kanskje jeg hadde fått en cyste, ellers ingen andre symptomer. I mitt forrige svangerskap hadde jeg ingen symptomer, men testet med tidlig test litt før forventet mens
 
Er gravid ved hjelp av ivf, hadde egentlig en god følelse i forkant av innsettet. Hadde innsett på fredag, tirsdag våknet jeg veldig tidlig (noe jeg gjorde forrige gang jeg var gravid også), og i løpet av dagen begynnte jeg å kjenne på litt kvalme. Tok en test på kvelden som var svaaaakt positiv. Tok en ny morgenen etter som var litt sterkere samt at jeg også tok en digital som viste gravid 1-2 :Heartred
 
Tenkte over en dag at puppene hadde vært litt vel ømme i noen dager, og ikkje den vanlige pms/eggløsning ømheten. Så tok en test på kvelden bare for og se, men regnet med at den kom til og være negativ uansett, men men, eg tok no testen. Så egentlig i ingenting på den, så hev den i bosset. Så når eg skulle legge meg så fant eg ut at eg skulle ta den frem igjen og se på den en gang til, og jaggu, en ultrasvak strek! Tok ny dagen etter, og der og var det strek :laughing002 bare noen få dager etter eggløsning, så gikk mange tester fremover for og se at det kunne stemme:laughing002
 
Jeg hadde litt samme opplevelse som deg, første pp var jeg overbevist om at jeg var gravid - hadde alle symptomer i verden :hilarious: mens andre pp tenkte jeg dette er bare mensen som kommer! Eneste forskjellen var litt ømme pupper, men har jo hent jeg har fått det før mensen før også men vanligvis ikke - så tok til slutt en test dagen jeg forventet mens (pleier å våkne med det), og til min store glede og overraskelse var den positiv :talk017 første positive test noensinne, så glad den satt på bare andre runde med medisiner for å kickstarte og hjelpe med eggløsningen :Heartred
 
Har gått på tabletter for å få eggløsning, så har vært håpefull flere sykluser. Denne gangen kjente jeg mensensmertene komme snikende, og ventet bare på syklusdag 30 sånn at mensen kom så vi kunne starte på nytt. Dag 29 kjente jeg at niplene mine var unormalt sensitive, og det har jeg ikke kjent på ifh til mensen. Dag 30 kom ikke mensen og jeg kjøpte en test og bare tok den etter levering av kids på skole og bhg, og deer var det søren meg to streker!!
 
Samme som deg. Ved forrige mens var jeg SIKKER på at jeg var gravid med masse symptomer. :laughing002 Nå kjente jeg ingenting. Trodde mensen startet, men så viste det seg å være festeblødning dagen før jeg skulle få mens.
 
Hadde skikkelig såre brystvorter. Har prøvd en stund, sikkert ett år. Så brukte både eggløsningstester osv :excited001 begynte å teste tidlig, mistet litt troa når jeg ikke fikk tidlig positiv test:whacky011 men på dag 10 dpo var det en fin svak, men rosa strek:hello2
 
Ble så sliten at jeg holdt på å spy på en rolig treningstur. Hvilepuls gikk opp, og følte meg generelt uggen. Dette var allerede ved forventa mens :hungover:
 
Helt tilfeldig. Satt i sofaen en kveld og merket at puppene var skikkelig ømme, så fant ut av på gøy at eg kunne no ta en test. Første mnd og kor vi ikkje hadde prøvd heller. Testen var egentlig så godt som negativ, men syntes eg kunne skimte en svaaaak strek, men tenkte det bare var en ønskestrek :laughing002 så seinere på kvelden før eg skulle legge meg så dro eg testen opp igjen fra bosset, og jaggu var ikkje det en ultrasvak strek der! Tok ny dagen etter og der var det en endå sterkere strek❤️
 
Back
Topp