Hvordan føles det å være gravid?

Er gravid med nummer to, 6 års mellomrom. Var spent på om det ville være mye forskjeller, men foreløpig likt nå i uke 20. God form og er egentlig ganske harmonisk. Liker ikke å legge på meg, men det får jeg ikke gjort noe med:hilarious:
 
Helt forferdelig, oppkast og kvalme fra uke 6 og en fæl fødsel. Skal ikke ha mer enn en unge, og det er delvis fordi jeg nekter å gå gravid igjen og være ute av drift i 1,5 år igjen.
 
Jeg elsket å være gravid. Fra den sjokkerende følelsen når jeg fant det ut, med alle forventningene og tankene underveis og til fødsel når den lille du har gått m i magen så lenge kommer og du endelig får møte han som du har snakket med, kjøpt klær og utstyr til og lurt fælt på hvem er. Jeg følte meg flott med struttemage og nøt å se kulen vokse, på tross av kvalme i starten og tung kropp på slutten. Å gå gravid gjorde meg «større» som menneske hvis en kan kalle det det; alle tankene og følelsene er noe som en kun gjør seg ved å gå gjennom er svangerskap. En fantastisk opplevelse som jeg gjerne vil oppleve igjen.
 
Helt pyton, både fysisk og psykisk. Jeg mistrivdes fra ende til annen, kun spark og bevegelser som var positivt med det. Nå er vi i planleggingsfasen med nr to og jeg gruer meg allerede til å gå gravid igjen.
Hehe...
Veldig enig med det, likte det virkelig ikke.
Med siste hadde jeg i tillegg invalidiserende bekkenløsning :(

Veldig glad jeg er ferdig med det der :p
 
Nå er jeg lei..! Får ikke sove, halsbrannen tar ikke slutt, magen er tung, bekkenet verker etc etc..

Men.. å kjenne sparkene hans.. er ennå veldig godt:love017
 
Med første var det topp og formen var stort sett god.

Gleda meg til nr 2 da spiren endelig satt. Men klarer dessverre ikke nyte det.... hatt vondt i bekkenet tidlig og kjenner jeg også har barn fra før av for mer sliten også... vært mye på jobb siste månedene som også tar krefter.... har nok presset meg for lenge for begynt å kjenne meg tom.... øker sykemeldingen nå og håper det hjelper på innspurten ☺️
 
Fader så slitsomt og utmattende! Men gleder meg til forhåpentligvis å bli gravid minst en gang til ❤️
 
Helt pyton!
Tredje gang ble 42 uker med oppkast og invalidiserende bekkenløsning. Frister ikke til gjentakelse.
 
Er 18 uker på vei nå, men de første 3 mdr. var jeg kjempe trøt egentlig og sov utrolig mye + havde en mye kvalme når var sulten, men gik over med en gang jeg spiste.:hungover: Er veldig glad for at jeg ikke har kastet op også!

Ellers har det indtil nå vært kjempe greit! Glad for en partner som støtter meg og interessert i hvordan jeg har det. :Heartred

Nå hvor man jeg ikke har mærket noe liv endnu, da er det litt rart, men ser frem til når lille man begynner at sparke.

Uten om det, synes jeg det kvinnekroppen klarer er helt fantastisk og veldig fascinerende. :gen014
 
Back
Topp