Hvordan føler dere dere?

mammamoren

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Noen dager har jeg virkelig vonde pupper og er skikkelig uggen og trøtt og vil bare ligge strak, men i dag har jeg ikek så vonde pupper og er ikke så uggen heller...... Det er jo deilig, men er typisk meg å bli bekymret de dagene jeg ikek er så uggen. Har ikek kastet oppe enda. Kastet opp mye i forrige svangerskap. Men brekker meg en del noen dager. Det går også fint å pusse tennene. husker det var det verste jeg kunne gjøre sist. brakk meg bare tannbørsten nærmet seg munnen min.... Hvordan har dere det?
 
Har slike dager jeg også.Jeg leter rett og slett etter symptomer.
Har ømme bryst,men bare av og til de stikker.
Var kvalm en dag,så sånn sett er det bra at jeg ikke har det,men skulle ønske jeg kunne kjenne noe sånn at jeg kan ane at ting er bra.
Med Thea kjente jeg noe hele tiden,så blir bekymret
 
Har egentlig ikke noen spes. symptomer.. men kan ikke gå for lenge uten at jeg spiser, da blir jeg svimmel, kan få vondt i magen.
Brystene er mindre ømme nå enn tidligere og kjenner mindre stikninger enn tidl. i magen, men er en del sliten og trøtt.
 
var veldig trist tidligere i dag. Fordi jeg bare er trett og kvalm hele tiden, får ikke gjort noen ting føler jeg...emoticon
Men er bedre nå, emoticon
 
Jeg klarer ikke ligge på magen, og ikke på venstre side pga ømme bryster. Er "sjøsyk" hele tiden, og superkvalm når det er en stund siden jeg har spist, spes om mårran.. er masse trøtt, og akutt trøtt midt på dagen der jeg sovner. kjenner sjelden smerter i magen den siste tiden, men det forekommer. litt svimmel, men det kommer vel av kvalmen kjennes det ut som. er 6+4 nå.
 
Jeg føler meg bedre enn på lenge, har endelig fått i meg frokosten UTEN at den har kommet opp igjen. Jeg er midre kvalm enn jeg har vært på lenge. Brystene er ømme, men jeg kan gå uten å måtte holde på dem. Magen føles nesten normal igjen. Og jeg har vært våken i over 5 timer uten å føle meg kjempe trøtt og sliten og uten å få vondt i hodet som jeg har gjort tidligere.
Begynte med kvalme og oppkast rundt uke 5 og har holdt på helt til nå, akkurat passert 9 uker. Krysser fingrene for at det bare skal bli bedre.
 
hei:)
jeg har dager som går opp og ned, men sliter med kvalmen, og må ha noe for hånden hele tiden som jeg kan stappe inn i munnen når jeg blir kvalm... og ingen energi, orker så vidt å være på jobb, idag var den mest tussige dagen på arbeid... men d gikk, da jeg hadde med meg eplebiter og druer som jeg pakket inn med;) hehe:) ellers er puppene litt ømme da :)
 
Ser ut som om vi har det mye likt, men noen får det verre enn andre. Jeg våknet nå, så harsovet 2,5 time..... Så trøttheten er nok på plass ja ;)
 
Extrem trøtt men prøver ikke å sove for mye.
Blir mye mer hissigere men på gubben da :p
Er øm i bryst og under navelen.
 
Jeg er mye trøtt og slapp, og utrolig kvalm, begynner tidlig på morgenen, så holder det på til utpå kvelden, så har jeg hatt halsbrann non kvelder nå.
 
Jeg er uggen og svimmel nesten hele dagen, men har heldigvis ikke kastet opp enda. Forrige gang jeg var gravid kastet jeg opp flere ganger daglig til uke 20 :(
Ellers har jeg ikke like mye stikninger nederst i magen og ikke like ømme pupper lenger. Jeg er akkurat 7 uker på vei!
 
Uggen, trøtt og litt urolig i kroppen, men ikke på langt nær så kvalm som sist.
Men har pratet med en del som har hatt to svangerskap, og mange har hatt helt forskjellige, så tar det mer med ro nå. :)
 
Er kvalm, kvalm, kvalm, kvalm:P Har hatt ett par dager nå der verken mat eller gåtur gir opphold i kvalmen. Ellers har jeg vært kvalm store deler av dagen, men iallefall fått en liten kvalmepause avogtil. Utenom det er det ømme pupper, stikninger og strekkesmerter, trett, vondt i magen, mister hår og har helt elendige negler:P Føler meg som dagen derpå etter en skikkelig fest. Men da begynner jeg iallefall å innse at dette nok er sant og at det går veien:)
 
Jeg har det egentlig veldig fint! Begynner å kjenne at puppene er litt ømme i blant og så har jeg mye murringer i livmoren. Det er godt å kjenne noe hele tiden. Er litt småkvalm men det ser ut som å bli lite kvalme denne gangen også.
Murringene er litt plagsomme på en måte men på den annen side er det mye verre om de IKKE er der for da blir jeg bekymret med en eneste gang.
Ellers så blir jeg fortere sliten enn før og jeg er trøttere enn før. i går så slang jeg med ned på sofaen og sov litt mens jenta mi tok luren sin! Og så er jeg noe så til de grader oppblåst! Buksene strammer veldig! Men jeg har ikke sånn kjempelyst til å kjøpe gravidbukser helt enda... Burde vel, men det føles ut som om jeg jinxer det hele med å ta gledene på forskudd!
 

I dag har jeg en sånn type dag hvor jeg føler meg skikkelig dritt rett og slett... Tenker bare negativ og er redd. I overmorgen er ul så har nok noe med det å gjøre. Går bare å tenker på hvor fælt det blir om jeg får høre at hjertet ikke slår eller at fostersekken er tom :(

Jeg er og sånn som har vært mye dårlig nå. og når jeg da har en bra dag så blir jeg nervøs for at jeg har mistet symptomene og noe er galt. 

Satser på at etter ul blir ting lettere igjen :)

 
Jeg er nå 7+5 og er kjempe kvalm store deler av dagen. Heldigvis ga min mor meg kvalmebånd som hun bruker for å ikke bli sjøsyk. De fungere kjempe bra. Brystene er også ømme. Tretthet er også noe jeg plages med. Kan sove hele dagen om jeg hadde kunnet. Men de 5 siste døgnene har jeg ikke fått sove om natten og da sliter jeg om dagen. Humørsvigninger kan jeg også "skryte" av. Men faktisk eg jeg glad for å kjenne disse plagene for da beroliges jeg med at ting kanskje er bra siden jeg hadde en XU i fjor.
 
hmm.. Jeg har så & si ingen symptomer jeg?
Altså, jeg sover en hel del & er myye trøttere enn før, men bortsett fra det er det ganske så greit!
Har såre pupper hvis noen kommer borti dem, og med viltre hunder i hus som bruker meg som springbrett, så merker jeg det titt & ofte ;)

Merker jeg er mer irritabel ang puppene mine som har vokst deg ut av BH'ene mine.. & når man bruker 75i til vanlig, så er ikke det noe særlig.. Så nå må jeg gå med sportstopper & topper fra Victoria Secret med innebygd bh, for det er det eneste som passer!! Argh ^^,
 
Utrolig trøtt og sliten hele tida, lite energi. Ømme pupper og oppblåst/treg mage. Og noen utblåsninger mot den stakkars kjæresten min som gjør så godt han kan :P

Men utenom dette tror jeg at jeg har vært ganske heldig hittil. Har vært lite kvalm, ikke i nærheten av å kaste opp, men kan være litt småuggen og uvel store deler av dagen.

Og når jeg ikke kjenner noen symptomer blir jeg selvfølgelig superbekymra!
 
Kvalmen har slått inn for fullt desverre. Sist graviditet hadde jeg konstant kvalme til uke 16-17, så ser med gru på 2,5 mnd med samme tilstand framover...

Skal til legen i dag for en tidlig sjekk og håper han vil sykmelde meg litt for sliter skikkelig med å komme meg igjennom en full arbeidsdag for tiden.
 
Jeg sliter med kvalme og bekkenet mitt. Er sykmeldt i 14 dager så håper jeg klarer å komme meg litt på de dagene.

Jeg skal til akupunktur for kvalmen i dag, så blir spennende og se om det hjelper. Også går jeg til kiropraktor med bekkenet. Satser og håper jeg kan jobbe dette svangerskapet og ikke bli liggende hjemme sånn som sist.
 
Back
Topp