Hvordan får dere babyen til å ligge i egen seng!

Klaramor

Elsker forumet
Min lille blir nesten mer urolig av å ha meg ved siden av seg om natten. Hun våkner av meg når jeg snur meg el lign. Er generelt veldig urolig om natta! Jeg begynner å bli litt sprø av alt for lite søvn!

Hun er snart 2 mnd og jeg vurderer sterkt å legge henne i eget rom... Selv om mammahjertet gråter!

Noen tips om hvordan jeg kan legge henne i egen seng?

Hva med å ha henne i egen seng på deres rom? Vi legger alltid lillegutt i vogga når han sovner.. :-)

Hva med å ha henne i egen seng på deres rom? Vi legger alltid lillegutt i vogga når han sovner.. :-)
Jeg får ikke lagt henne ned i den før hun begynner å hyle!! :( hun nekter å sove uten meg... Prøvd alt føler jeg! Men det ender med ramaskrik og at hun ligger ved siden av meg...

Jeg får ikke lagt henne ned i den før hun begynner å hyle!! :( hun nekter å sove uten meg... Prøvd alt føler jeg! Men det ender med ramaskrik og at hun ligger ved siden av meg...

prøvd å legge en av dine t-shorter i senga? kan være det hjelper ifht at da har hun lukta av deg nedi der :)

Jeg venter til han sover etter amming og raping. Det tar ganske lang tid, spesielt siden han bruker lang tid på ammingen og vil amme annenhver time, men det har gått bra så lenge jeg er tålmodig og venter til han sover godt. Han er nå 3 uker og har lagt i bredside crib siden han ble født.

Jeg har bare lagt henne der godt innpakket i helseteppe og med dyne over som en liten hule.
Hun har en liten bamse med seg, og når vi tar kveldstell så har jeg denne bamsen nedi genseren min sånn at den får litt trygg mamma lukt :)

Nå sover jenta vår i seng med oss, og dette fungerer greit. Men hun sover i babynest. Og da klarer hun å sove greit, og faktisk sove litt alene i vuggen når nestet ligger der oppi. Vet ikke hva vi skulle gjort uten! Så anbefaler å prøve et babynest eller som flere skriver, å ta håndklær rundt hun. Gull verdt! Lykke til :-)

Nå sover jenta vår i seng med oss, og dette fungerer greit. Men hun sover i babynest. Og da klarer hun å sove greit, og faktisk sove litt alene i vuggen når nestet ligger der oppi. Vet ikke hva vi skulle gjort uten! Så anbefaler å prøve et babynest eller som flere skriver, å ta håndklær rundt hun. Gull verdt! Lykke til :-)
Har forsøkt babynest uten hell... Ikke svøping heller... :(

Fyll en 1,5 liter med skikkelig varmt vann og legg i senga til barnet i ca. 10 min. Ta ut flaska og legg barnet i en varm og god seng. Har funka supert på alle mine tre

Men våres første fikk vi endelig sove godt både foreldre og barn når babyen kom på eget rom. Vi lagde lyder som han våknet av og omvendt. Hører så mye om krybbedød osv ift å ligge på eget rom. Men som helsesøster sa: skjer det så skjer det om den ligger på deres rom eller rommet ved siden av. Vi hadde han rett over gangen da så ikke langt unna. Funka veldog for oss i alle fall. Lykke til. Mangel på søvn et uutholdelig.

Her sover forresten lille mye bedre og lengre om han ligger på siden eller på magen. Om natta legger jeg han innimellom på siden om jeg er usikker på om hvor tungt han sover..

Her sover forresten lille mye bedre og lengre om han ligger på siden eller på magen. Om natta legger jeg han innimellom på siden om jeg er usikker på om hvor tungt han sover..

kan finne på å legge han på.siden jeg også om han blir urolig eller ikke vil sovne ordentlig! - skjekker til han etter ei lita stund å da har han somregel tippa bakover og på rygg.. føler meg også tryggest på det om han ikke får rapet etter mat - livredd for.at han skal kveles av eget spy.. kommer så mye at jeg vil ikke kalle det gulp :o
det funker iallefall her :)

Hun ligger alltid på siden! Ligger hu på rygg da blir det ihvertfall ikke no søvn her i gården! Mulig vi prøver eget rom snart... :(

kan finne på å legge han på.siden jeg også om han blir urolig eller ikke vil sovne ordentlig! - skjekker til han etter ei lita stund å da har han somregel tippa bakover og på rygg.. føler meg også tryggest på det om han ikke får rapet etter mat - livredd for.at han skal kveles av eget spy.. kommer så mye at jeg vil ikke kalle det gulp :o
det funker iallefall her :)
Ligger de på siden å spyr er jo faktisk det nesten det beste! Men jeg tror jeg aldri har hørt om spebarn som blir kvalt av eget spy, da de har reflekser som hjelper dem!

Jeg tror babyer helst vil ligge på magen eller på siden... Og det skjønner jeg veldig godt!

Jeg tror babyer helst vil ligge på magen eller på siden... Og det skjønner jeg veldig godt!
Ja, det er jo mye mer stabile stillinger. Min ligger og sover litt på magen på dagtid faktisk (fy på meg). Men da er jeg ekstra oppmerksom .

Jeg legger dynen hans under min når jeg ammer, slik at den i hvert fall er varm :) Ellers så tror jeg det bare er å være tålmodig, prøve igjen og igjen. Heng litt over sengen, stryk på kinnet og vis at du er der. Jeg håper dere får sove godt begge to etter hvert! :)

Back
Topp