Hvordan få tiden til å gå frem mot termin

Nolle

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Februarlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Jeg har termin i begynnelsen av februar, og veldig lite på timeplanen de neste ukene. Er ferdig med det meste av babyforberedelser, og det begynner å bli tungt å gjøre husarbeid. Har hatt en god del fri i det siste, og kjenner at jeg er skikkelig klar for at den lille skal komme ut. Når jeg ikke har noe å gjøre holder jeg på å gå på veggen, og ser litt mørkt på alle dagene jeg må fylle opp framover.

Hvordan skal jeg få tiden til å gå??? Hva gjør dere frem mot termin? :-)

Prøv å lev som normalt :) nå har du tid til ting du ikke får gjort før lenge etter fødselen. Plei deg selv, møt venner ta ting som det kommer

Netflix : Modern family ;) Shopper på ebay og aliexpress.com, vasker klær, forbereder middag... Gud a meg for noen kjedelige dager jeg har :P Vært sykemeldt en stund, så gleder meg veldig til å få kroppen tilbake. Jeg har tenkt til å strikke og sy litt fremover, så kanskje du kan gjøre det? :)

Avtal å treffe venninner på dagtid, begynn å se en ny serie, strikk eller sy noe til baby? Jeg har begynt permisjonen nå, men har fortsatt litt igjen å vaske og gjøre klart til babyen kommer. Tenker lunsjavtaler er noe jeg må få til annenhver dag, ellers blir man sprø av å bare gå rundt og trakke inne.

Blir slapp av å sitte lenge i ro, så det blir nok ikke seriemaraton, dessverre :p har ikke motivasjon til å strikke for tida (strikka en haug med julegaver i november og desember), men litt sying blir det nok når jeg får pakken med stoff i posten :)

Slapp av så mye du kan :P vask ned leiligheten/huset, gå på shopping... SOOV :P
begynner å kjede meg litt jeg å siden jeg har hatt fri en måned ! men nå begynner jeg på skolen igjenn imorgen,, denne å neste uke før permisjon.. har hatt guttungen også hjemme i en måned så blir deilig med litt hverdag igjenn imorgen! så troor jeg tiden plutselig går veldig fort ;)

Skulle ønske jeg hadde mer skole, har bare to skoledager i januar. Har heller ikke barn fra før, så det er jeg og hunden som sitter hjemme og venter på far om dagene :) kan heller ikke gå tur med hunden lenger, da jeg får masse kynnere og smerter i magen.. Nei det blir vel å ommøblere et par ganger for dag, bake litt og slite ut nettbrettet :p

Hm, nyt luksusproblemet ditt ;) Dagene blir aldri det samme igjen :) Plei deg selv, ego-tid hvis kroppen er såpass i form. Jeg sover så dårlig at jeg må sove en time på dagtid. Jeg tenkte jeg skulle bake litt boller, kanelsnurrer, ost/skinke-horn, brød, å ha i fryseren - blir lettvint å ta opp når jeg er i barsel. Lese bok skal jeg gjøre når jeg får tid til det - har nok å styre med frem til babyen kommer :)

Skal prøve å nyte den siste tiden ja, men for å gjøre det trenger jeg litt og styre med. Blir liksom litt nedstemt av å gå og ikke gjøre noen ting. Merker også at jeg småspiser mye når jeg går og trør og ingenting gjør :p

Jeg har ikke termin før slutten av neste mnd og er rastløs som bare det! Jeg jobber fortsatt, men får ikke tilpasset nok til at jeg kan jobbe så mye som jeg ønsker :( uansett, når jeg har fri baker jeg alt fra rundstykker til brød og søte desserter som jeg kan fylle fryseren med :) hva med å kjøpe et lerret på Clas ohlson og male deg et bilde? Høres kanskje kjedelig ut, men det kan være kos :) les noen gode bøker, pakk fødebag, tren bekkenbunn (knip!), ha hjemmespa med lys, gode hudprodukter og rolig musikk, cafebesøk, små gåturer, sov når du kan og ellers nyt tiden før du får en småttis i hus :)

har termin på slutten av feb, men gått hjem siden slutten på august.. Så det har vært noen lange dager, men får fylt de opp med litt strikking, fysio, vanngym 2 dager i uka, litt små pusling hjemme, prøver å være sosial når kroppen tillater det :) Lite tv.. Heller radio :)

Takk for alle tips :) nå fikk jeg plutselig all verdens ideer :) så skal nok tiden gå, forhåpentligvis relativt fort. Dagen idag skal ihvertfall brukes på å ordne siste del av søknad om foreldrepenger, som de på lønningskontoret klarte å rote til - IGJEN.

Begynne på permisjonrn om 2 veke. Planlegge ikkje so masse, men vil vèr mest mulig aktiv , prøva å gå mykje tur.. Prøva ut nye matrettar som ein ellers ikkje har tid te;) Da mesta av " redebyggingo" vil eg ha ferdigt te eg ska ha fri;)

Jeg bruker tiden på å få huset plettfritt før nedkomst. :) Har enda seks uker og 1 dag til termin, så er mye tid som skal slås i hjel. Vasker opp alt av klær og utstyr som må vaskes etter lagring på loft, rundvasker badet, ommøblerer på et par rom vi har som vi skal få ny orden på, baking og ellers bare å sørge for at det ikke er noe som helst forfallent husarbeid igjen når vi drar på føden. :p Også prøver jeg å være litt sosial også, men er så trøtt og sliten at jeg foretrekker å ta meg en blund i løpet av dagen i stedet. :p

Har satt pris på den daglige turen med hunden så langt i svangerskapet, dessverre klarer jeg ikke gå tur lenger :( trodde lenge jeg kom til å være supersprek til siste slutt, men nå blir kroppen fryktelig sliten av fysisk aktivitet. Så her trengs masse pauser, og eventuelle planer om rundvasking før bebis kommer i hus, må nok tas gradvis (hvis det i det hele tatt blir gjort :p )
er glad for at jeg er noenlunde ferdig med det som skal handles og gjøres før storken kommer ihvertfall :)

Bruk tiden på å slappe av og lade opp til fødsel ;) Du kan jo også bruke tiden på å treffe og finne på koselige ting sammen med venner og familie i og med at dagene plutselig flyr når man har fått en liten baby i hus :)

Får ikke gjort mye per dag jeg heller. Blir veldig fort sliten, så holder på i 30-45 min hver dag, og det er i grunn nok. :)

Jeg skal slappe av, fikse det lille som er igjen til baby, litt husarbeid og bake litt til barselbesøk.

Jeg har også bestilt diverse ting på nett så jeg ska lage egen uro og vognpynt å slikt til baby :)

Jeg er 36+3 og for å få "tiden til å gå" i det store bildet pleier jeg å legge inn hendelser i kalenderen min. Som små gleder jeg venter på. Feks nå på søndag får jeg besøk som skal være i fire dager. Den siste uken har graviditets-tid-tenkningen gått til å telle ned til søndag, og ikke termin. Andre ting kan være svømming, cafetur, noe jeg skal fikse osv. Som førstegangs som er veldig opptatt av hvor lenge det er igjen har det hjulpet meg veldig mye med å ikke vente meg gal

Jeg er 36+3 og for å få "tiden til å gå" i det store bildet pleier jeg å legge inn hendelser i kalenderen min. Som små gleder jeg venter på. Feks nå på søndag får jeg besøk som skal være i fire dager. Den siste uken har graviditets-tid-tenkningen gått til å telle ned til søndag, og ikke termin. Andre ting kan være svømming, cafetur, noe jeg skal fikse osv. Som førstegangs som er veldig opptatt av hvor lenge det er igjen har det hjulpet meg veldig mye med å ikke vente meg gal
Så lurt! Jeg pleier å prøve og skrive opp noen daglige gjøremål hver dag, feks støvsuge, bake rundstykker, skolearbeid, slik at jeg har en plan for dagen :) er generelt veldig glad i å planlegge alt, da :p

Back
Topp