hvordan få mannen intressert igjen?

ORIGINAL: Bouncy the Butthead Slayer

ORIGINAL: frodigkvinne

Det spørs om det ikke er for sent, men jeg kan ikke unngå å legge merke til at du skriver at han har vært der for deg og hjulpet deg uansett hvordan du har vært mot ham. Jeg ville gjort alle evt. nødvendige endringer i oppførsel og måte å behandle ham på som første forsøk på å få ham til å ønske å bli.

jeg prøver men er ikke så lett når han ikke elsker meg.... og han har også innrømmet å vært bettat av andre.... [:@] og nå vil han ikke leke med meg heler så da blir det vanskelig... hvordan skal jeg få det til når han kun ser på meg som en vennine??

Har du tenkt på hva som startet det hele? Nå vet ikke jeg hva du har gjort eller hvordan du har oppført deg, men jeg får unektelig inntrykk av at du ikke har vært så OK mot ham. Rett for all del på meg hvis jeg tar feil. Hvis du i tillegg krever at han skal elske deg for at du skal kunne oppføre deg bra mot ham så er det ikke rart at han sliter litt.

han må da tåle at humøret mitt svinger.... er da helt normalt det.... han mener at kjefting er helt uakseptabelt, og hver gang jeg blir sint da vil han ikke prate mer.... svarer bare at han ikke "gidder å diskutere mer", og vil bare vente "til et mer passende tidspunkt"...... hva mener han?? vil han at jeg skal oppføre meg så får han også høre på meg når det passer meg og ikke bare når det passer han.... eller??

Tja, han mener vel at han vil vente til du ikke er i kjeftemodus, kanskje? Jeg gidder i alle fall ikke å høre på folk når de kjefter på meg - hvis de har noe å si så får de si det på en normal måte.

Jeg vet ikke, jeg får kanskje inntrykk av at du ser det hele veldig fra ditt eget synspunkt, og at du har vansker med å ta hensyn til ham (tenker på det at du ønsker at han skal elske deg - uansett hva det måtte koste ham, og at du vil ha sex med ham uansett hva han føler for deg).

I alle tilfelle så er det veldig vanskelig å si noe eller gi råd om en situasjon når du ikke skriver mer enn noen få setninger om noe som tydeligvis er ganske sammensatt. Hvis du utdyper litt mer så kan det kanskje være enklere for oss å se hvordan du står i det.

Han sier han ikke kan styre følelsene sine så mye, og at det ikke er lett for han å finne gode følelser for meg når jeg oppfører meg slik. Jeg ser på det som utroskap at han ikke har slike følelser for meg..... han derimot ser ikke det på samme måten.... han sier at følelsene kan han ikke styre så mye, men handlingene styrer han.... jeg vet at jeg kan stole på ham.... men når jeg spør om han blir betatt av andre enn meg, svarer han at det gjør han, men han har valgt meg og så lenge jeg behandler ham og ungene fint så vil han være der for meg.... "han sier han er møkk lei av meg nå....." og at jeg må forandre meg..... men hvordan skal jeg klare å forandre meg når han tenker på andre?? og for noen uker siden når ungene hadde lagt seg slo han knyttneven i bordet og kallte meg en "JÆVLA HURPE" knurret og gikk ut.... så anklager han meg også for å være sykelig sjalu, og at jeg ikke har rett å kjefte på han.... men at jeg MÅ snakke med innestemme om jeg skal snakke med ham eller ungene.... og at eventuelle diskusjoner får vente til ungene har lagt seg, og at vi må diskutere uten å kjefte.... for det "gidder han ikke".....

Han sier han ikke kan styre følelsene sine så mye, og at det ikke er lett for han å finne gode følelser for meg når jeg oppfører meg slik. Jeg ser på det som utroskap at han ikke har slike følelser for meg..... han derimot ser ikke det på samme måten.... han sier at følelsene kan han ikke styre så mye, men handlingene styrer han.... jeg vet at jeg kan stole på ham.... men når jeg spør om han blir betatt av andre enn meg, svarer han at det gjør han, men han har valgt meg og så lenge jeg behandler ham og ungene fint så vil han være der for meg.... "han sier han er møkk lei av meg nå....." og at jeg må forandre meg..... men hvordan skal jeg klare å forandre meg når han tenker på andre?? og for noen uker siden når ungene hadde lagt seg slo han knyttneven i bordet og kallte meg en "JÆVLA HURPE" knurret og gikk ut.... så anklager han meg også for å være sykelig sjalu, og at jeg ikke har rett å kjefte på han.... men at jeg MÅ snakke med innestemme om jeg skal snakke med ham eller ungene.... og at eventuelle diskusjoner får vente til ungene har lagt seg, fordi ungene ikke "har godt av å høre på".....

Og du synes ikke han har noen gode poenger når han ber deg om å prate i et normalt toneleie når du snakker til ham og ungene? Og når han sier at dere kan snakke om det når ungene har lagt seg mener du er rart? Det synes ikke jeg, og du burde ha såpass forståelse for dine barns ve og vel at du ikke diskuterer samlivsproblemer med dem tilstede, og særlig ikke i en kjeftete tone.

Det virker på meg som om du har et behov for å kontrollere mannens følelser, og det forsøker du å gjøre ved å true eller kjefte på ham for å få ham dit du vil. Det er bare det at effekten blir motsatt; ingen kan trues til å bli glad i noen. Følelser kan ikke styres. Handlinger kan styres, ja, men jeg skjønner godt at han ser til andre hvis det er slik du behandler ham.

Håper du innser at du må endre oppførselen din, i hvert fall overfor barna dine, som ikke har godt av å bli kjeftet på i tide og utide og bli innblandet i voksne problemer.

Han sier han ikke kan styre følelsene sine så mye, og at det ikke er lett for han å finne gode følelser for meg når jeg oppfører meg slik. Jeg ser på det som utroskap at han ikke har slike følelser for meg..... han derimot ser ikke det på samme måten.... han sier at følelsene kan han ikke styre så mye, men handlingene styrer han.... jeg vet at jeg kan stole på ham.... men når jeg spør om han blir betatt av andre enn meg, svarer han at det gjør han, men han har valgt meg og så lenge jeg behandler ham og ungene fint så vil han være der for meg.... "han sier han er møkk lei av meg nå....." og at jeg må forandre meg..... men hvordan skal jeg klare å forandre meg når han tenker på andre?? og for noen uker siden når ungene hadde lagt seg slo han knyttneven i bordet og kallte meg en "JÆVLA HURPE" knurret og gikk ut.... så anklager han meg også for å være sykelig sjalu, og at jeg ikke har rett å kjefte på han.... men at jeg MÅ snakke med innestemme om jeg skal snakke med ham eller ungene.... og at eventuelle diskusjoner får vente til ungene har lagt seg, fordi ungene ikke "har godt av å høre på".....

Altså ut ifra dette innlegget virker mannen din som en veldig voksen og ærlig mann! Du spør han jo om han blir betatt av andre, og han svarer ærlig, men sier at han kan kontrolere handlingene sine. Om du ikke vil vite dette hvorfor spør du? Det høres ut på meg at han rett og slett er lei av forholdet og ikke har mer å hente. Det eneste jeg tror kan fungere i dette tilfelle er å ta en pause fra hverandre og få ting litt på avstand. Du spør jo hva DU kan gjøre for å redde dette, men det virker som om du er mer interesert i å "gjemme" dine egne - eller det mannen din mener er dine "feil", og mister litt fokus på at det er DU som vil fortsette med dette forholdet. Jeg tror ikke han mener at han går konstant riundt å tenker på andre damer, men at han f.eks har følt en tiltrekning i visse situasjoner (det kan jeg også gjøre og jeg er veldig lykkelig gift) det er da jeg VELGER å ikke handle på disse følelsene, og de blir glemt like fort som de kom - så går jeg hjem til mannen min og føler meg som verdens heldigste

Han forteller deg jo hva du må gjøre for å prøve å redde forholdet, da hjelper det jo ikke hva vi her inne sier..

Han sa til deg at du måtte endre deg for et år siden, det skjedde ikke og han ble lei, og du viser fortsatt ingen forståelse for din rolle i dette..

Dette høres da meget spesielt ut.....

Men siden du spør om råd, skal du få et fra meg også...
Hva med å lese gjennom alt du har svart og skrevet her, en gang til og kanskje enda en gang til, og så deretter tenke over om du kanskje er et aldri så lite snev selvsentrert..? [8|]

Ut i fra det du skriver så må jeg si at jeg sjønner mannen din!
Les over ting du har skrevet her noen ganger.
Skal dere finne ut av noe som helst må du slutte å vere så egoistisk
og behandle han med respekt istede for å kjefte på ham hele tiden.
Han er da en voksen mann.

Man kan ikke en person til å elske ...... Sannheten er vond og hard men sånn er det, man kan ikke styre våre egne følelelser... Og iallefall ikke andres...

Du kan håpe følelsene hans kommer tilbake etter å ha bodd fra hverandre en stund, mer enn det kan du nesten ikke gjøre.

Ser du ikke hva du skriver?

Du minner meg veldig mye om meg selv, og nå fikk jeg jaggu en vekker. Jeg kjefter skjelden og aldri på gubben ad, det skal jeg innrømme, men en del andre tanker og ting. Det med å være "trengende" og sånn, sånn er jeg når mannen min har en dårlig dag, desverre, og det sliter veldig, fordi han blir jo lei dette og...

Så jeg skal i alle fall skjerpe meg betraktelig...

Har litt vanslkigheter med å komme med råd når jeg syns hele historien virker så merkelig,

ORIGINAL: VanillaCupcake

Ut i fra det du skriver så må jeg si at jeg sjønner mannen din!
Les over ting du har skrevet her noen ganger.
Skal dere finne ut av noe som helst må du slutte å vere så egoistisk
og behandle han med respekt istede for å kjefte på ham hele tiden.
Han er da en voksen mann.

sign

ORIGINAL: Hanane

Har litt vanslkigheter med å komme med råd når jeg syns hele historien virker så merkelig,

Jeg ser for meg at jeg kunne endt der, om mannen min snudde 360 om...

Back
Topp