Hvordan få igang fødselen?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg er 38+0 i dag så det vil si at det er 2 uker og 3 dager igjen til termin, og jeg er dritt lei av å vente på prinsessa mi nå. Alt er tungt og slitsomt, og jeg sliter med å få gjort husarbeid på grunn av at jeg er så trøtt og sliten.. Derfor vil jeg prøve å få i gang noe, men trenger tips til hvordan og hva som funker!

Prøvde dere noe kjerringråd eller lignende for å sette i gang fødselen? Funket det? Hvor lang tid tok det før fødselen var i gang da? :-)

Nå skal jeg være kjedelig.. men jeg tror mest på og la kroppen jobbe i fred. Gi kroppen gode forhold for og klare og modnes og bli fødeklar :) hvile,mat,drikke og gode tanker.
Ellers så er det er vel sex som er det beste kjerringrådet, og det kan jo være godt uansett :p

Her har de ikke kommet uansett hva jeg har gjort, er man ikke moden så kommer ikke babyen heller.
Men vår første kom dagen etter vi hadde sex, tok da Rikshospitaletsex oppskrift ;)
Med andremann kom fødselen i gang etter jeg hadde vasket alle vinduene i huset :o
Man har i hvert fall litt tidsfordriv mens man venter :)

Pizza med sterk topping
Sterk mat generelt
Kanel-te
Stimulering av brystvortene
Gå i trapper
Drikke bitter-lemon
Sex

Nå har ikke jeg erfaring med noen av disse, bare tips jeg har lest;)

Her har de ikke kommet uansett hva jeg har gjort, er man ikke moden så kommer ikke babyen heller.
Men vår første kom dagen etter vi hadde sex, tok da Rikshospitaletsex oppskrift ;)
Med andremann kom fødselen i gang etter jeg hadde vasket alle vinduene i huset :o
Man har i hvert fall litt tidsfordriv mens man venter :)
Hvor langt var du på vei da med første og andre? Og den sexoppskrifta er det den man skal ha sex 3 ganger daglig eller etter hverandre? Har ihvertfall hørt at det er det som funker for da får man i seg det samme igangsettingsstoffet som man får på sykehuset (har ihvertfall jeg hørt). :-)

Hvor langt var du på vei da med første og andre? Og den sexoppskrifta er det den man skal ha sex 3 ganger daglig eller etter hverandre? Har ihvertfall hørt at det er det som funker for da får man i seg det samme igangsettingsstoffet som man får på sykehuset (har ihvertfall jeg hørt). :-)

Første var til termin,våknet opp morgen etter og lakk litt vann. Fødselen startet på kvelden.
Andremann gikk jeg over termin, selv om jeg prøvde alle kjerringråd men kom 4 dager over alikevel :) Var utslitt etter all vindusvaskingen da :p
Det er en veldig ubehagelig stilling, man bygger seg opp med puter i ryggen til man ligger behagelig, legger begge beina på skuldrene til partneren. Han kommer da dypt inn, og etter det hat gått for han så må han bli der i 5 minutter før han trekker seg ut, den gravide skal ligge med beina opp i 10-15 min.
I mens dette skjer er det viktig å stimulere brystene også. Etter dette er det viktig å slappe av, om det var den som gjorde at babyen kom eller ikke vet jeg ikke,men hver ett forsøk :D

Mine har kommet når de har kommet.
Har egentlig ikke prøvd så mange kjerringråd heller da. Hi hi! :-)

Du nærmer deg for hver dag iallfall, og babyen kan jo også komme før termin! :-)

Jeg fødte en uke før tida og jeg er overbevist om at de tre timene jeg tok med akupunktur gjorde susen! ;) skader jo ikke å prøve??

Var drittlei selv. 5 dager over termindagen ringte jeg fødeavdelingen og hulket og gråt, jeg MÅTTE bli satt igang, dette gikk ikke mer! Men neida. Jeg hadde grått og grått de siste dagene, satt på gulvet i dusen og hulket hver kveld. Mannen syntes så synd på meg at selv om det ikke fristet så mye med gigamage, gikk han med på å prøve sex med rikshospitalets oppskrift for igangsetting av fødsel. Etter 30 min fikk sterke rier. Dette var 11 på morgenen, og klokken 15 var vi innlagt på sykehuset med 4 cm åpning :happy:

Eg har ete mykje kanel (elske grøt), kjørt på humpete vei (veiene her er ikkje akkurat nyoppussa), spist sterk mat, gått mange turer, hatt sex....eg er fortsatt gravid og 5 dager på overtid. Så eg har vel gitt opp desse kjerringråda ;) :P

Jeg tror egentlig bare man sliter ut kroppen sin jeg med mange av disse kjærringrådene. Er man ikke moden vil ikke ungen komme ut uansett, desverre ;) om disse kjærringrådene faktisk virker vil man jo aldri finne ut, det kan jo hende fødselen hadde startet uansett kl 15 selvom man ikke hadde ligget på gulvet å vasket fra kl 12-14:30 ;)

Har tenkt til å prøve sex og stimulering av brystvortene da, så får vi se om det snart blir noe fødsel for jeg er så lei nå!

Fekk foresten ein kommentar i frå jordmor. Ho hadde hørt den av bestemors si som var jordmor og som pleide å si det til dei gravide som lurte på når fødselen ville finne sted.. "Når dama er på sitt mest aggressive nivå så er fødselen like rundt hjørnet" ;) :P

Vaske har jeg gjort leeenge, overalt både tre og fire ganger. Sex-tipset fungerte ikke, men må vel prøve igjen senere med det og. Ellers har jeg ikke tenkt å prøve så mange kjerringråd, det blir når det blir :)

Jeg er også skikkelig lei nå.. Du kan prøve å lage fødepizza, stimulere brystvortene, ha sex :) Vi prøvde oss på litt sengekos i går kveld, men det er ikke så lett med stor mage.. Ble bare klomsete. Skal prøve igjen litt senere tenkte jeg. Da kan jeg forhåpentligvis komme tilbake her i morgen å si at det fungerte ;) hihin

Har ved to fødseler hatt overdreven fysisk aktivitet for å sette i gang meg selv. Det laget stressrier og er utrolig vondt. Absolutt ikke å anbefale. Skal sies at jeg fikk vanlige rier etter timesvis om stressrier, så det fungerte jo, men jeg angret noe voldsomt

Back
Topp