Hvordan få gode babybilder?

Frø i magen

Andre møte med forumet
Vi tenker å gå til fotograf for å ta babybilder så snart som mulig. Lille gullet er 19 dager nå, og vil få tatt mens hun enda har nyfødt looken. Men, det er jo ganske dyrt synes jeg, så da er det jo veldig viktig at vi får noen fine bilder. Jeg er nemlig så redd for at i akkurat den tiden vi får hos fotografen (vet ikke hva som er vanlig, 30 min? 60 min?) så skal det bare være grining, og umulig å få til noe fornuftig bilde... Hun gråter nok hverken mer eller mindre enn hva som er vanlig, og sover jo mye, og er fornøyd når hun får pupp, men er ikke alltid hun sovner igjen etterpå, kan bli grining. Og er jo umulig å vite akkurat hvordan hun vil oppføre seg der og da. Må jeg amme for å roe henne, så tar det jo fort 20 min, og da går jo tiden. Har ikke lyst til å betale flere tusen for time hos fotograf og så bare bruke tiden på å prøve å roe baby. Så hva gjør man??? Noen som har tatt nyfødt bilder? Tenker vi bør møte tidlig så vi rekker å amme på forhånd. Men vi vil ta bilder uten klær på henne, og er jo ikke lett å kle av og på uten st hun våkner... Setter stor pris på alle tips! Forresten noen som kan anbefale en fotograf i Bergen?

Vi var hos Reimers på nesttun i Bergen. De tar gratis nyfødtfoto. Vi brukte ganske lang tid. Måtte amme flere ganger for å få henne til å sove og så ble hun vekket av fotografen som styrte med posisjoner osv. Så var det på an igjen med mer amming. Men bildene ble veldig fine og de var veldig flinke der! Selv om fotograferingen var gratis koster bildene ganske mye, så sjekk prisene før du bestiller.. Alt i alt godt fornøyd!

Var hos fotograf da frøkena var 17 dager, det var satt av 3 timer og det var mere enn nok. Men heller mere tid enn for lite tid.

Fotografen byssa henne for å roe henne noen ganger, fotografen hun sa at de ofte er mere urolig om det er mødrene som skal roe ned :P

Nyfødt bilder anbefales før barnet er 10 dager. For da sover de så mye:) synes ikke de er så nye når de er over 2 uker. Forandrer seg fort. Begge mine har tatt når de er 6 daher. Ikke noe styr. Var nok heldig begge to har sovet igjennom hele fotograferinga og ble ferdig ppå under en time.

Anbefaler å ta så raskt som mulig, mange får jo sånne prikker i ansiktet, og det er jo finere uten på bildene... Du kan ta av klærne først, og så amme med bare et teppe rundt, det er vel mitt tips!

Jeg er selv fotograf og jeg setter alltid av VELDIG god tid til nyfødt! Noen er ferdige på en time, andre kanskje 5 timer...
Du bør bare høre med fotografen selv hvor lang tid de pleier og sette av ;)
Men enig med de over her at 19 dager er allerede litt stort, med tenke på sovende bilder.
Jeg pleier og si mellom 7-14 dager er perfekt for da har eventuelle hevelser gått bort, men de sover forsatt veldig mye.
Så hvis jeg var deg ville jeg gått med en gang! ;)
Ellers hvis du vil knipse bilder selv, så er mitt beste tips jo mer naturlig dagslys jo bedre! (Unngå blits!!)
Lykke til :)

Takk for svar!
Nå har vi fått booket time hos en fotograf som skal komme hjem til oss på søndag. Da er beibi 27 dager gammel, tiden flyr... Så hun er jo eldre enn dere anbefaler, men det skal vel gå greit å få noen fine bilder fordet vel? Hun trenger jo ikke sove så lenge hun er rolig og ikke gråter.

Hjelper ikke for Bergen, men om folk rundt Oslo vil ta bilder: Anbefaler Elin Nordlien på det varmeste!
Hun har studio 45 min fra Oslo (Oppaker, forbi Vormsund) og er kjempe flink! Setter av 1-4 timer (avh om baby sover eller ei), har mye props og gode ideer. Tar 1590 kr inkl bildefil (digitale bilder). Anbefaler å ta bilder i løpet av de første 10 dagene.

Vi tok bilder der i går :) ble kjempe fine! Ammet og skiftet bleier i ett sett, fikk til mange fine bilder innimellom.

Her er facebooksiden hennes: https://m.facebook.com/FotografElinNordlien

Last edited:
Legger meg ut her, håper det er ikke ulovlig :)
Jeg er ikke dyrt(hobbyfotograf), reiser rundt selv og har hjemmestudio.
Hvis noe er intressert, ta kontakt, e-post er på hjemmeside.
www.kaisapilt.com

Back
Topp