Hvordan få fetere melk?

Mary79

Glad i forumet
Mailykke <3
Hvordan kan jeg få fetere/tykkere melk?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvorfor skal du ha det?

Kroppen din produserer den fete melka som babyen har behov for.

Men du bør jo da passe på å få i deg fett du også, og da riktig type fett. Flerumettet feks.


Dette kan jeg ikke nok om, men kanskje det står noe på ammehjelpen.no sine sider?
 
Hvorfor skal du ha det?

Kroppen din produserer den fete melka som babyen har behov for.

Men du bør jo da passe på å få i deg fett du også, og da riktig type fett. Flerumettet feks.


Dette kan jeg ikke nok om, men kanskje det står noe på ammehjelpen.no sine sider?
Nei, melka mi er for tynn, også den siste melka som kommer. Fikk beskjed av helsesøster, men ingen råd om hvordan jeg kunne gjøre noe med det. Har googlet og lett på nett, men finner ingen ting:-(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvordan har helsesøster sjekket det? Må ganske avansert utstyr til for å sjekke næringsinnhold i melk.
Om det er for at barnet går for lite opp i vekt, vil jeg tro det har noe å si på mengden melk og ikke tykkelsen på melka.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Hvordan har helsesøster sjekket det? Må ganske avansert utstyr til for å sjekke næringsinnhold i melk.
Om det er for at barnet går for lite opp i vekt, vil jeg tro det har noe å si på mengden melk og ikke tykkelsen på melka.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Melken er nesten vannaktig og det er ingen forskjell på starten og slutten på puppene. Den siste melken skal være tykkere og mer gulaktig, det er den som har mest næring. Men har også lite melk, det har du helt rett i. Men det hjelper i allefall ikke når babyen ikke får den tykke næringsrike melka, som metter.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Brystmelk er ofte vanndig. Ser ut som skummet melk. Eller den kommer i alle mulige varianter. Og den som ser tynnest ut, trenger ikke være den med minst næringsinnhold.

Jeg har sett mye morsmelk, jobber med premature. Og pumpet mye selv. Du ser ikke forskjell på formelk og ettermelk i samme flaske. Men om du lar melka stå i flaska ei stund, vil du se at den deler seg i flere lag. Med fettet på toppen.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp