Hvordan få bort hvite små prikker under øynene?

Soveglad24

Forelsket i forumet
Brukte en concealer fra yves rocher før sommeren... Den var ikke så veldig god, og etter det fikk jeg mange små prikker under øynene som jeg ikke får bort... Det er sikkert tette porer på en måte... Har prøvd å klemme de vekk, men det gjør så vanvittig vondt.. Noen gooode tips??

Det er sikkert milier du har fått..
Er innkapslet talg, og man må som regel snitte dem opp for å få fjernet dem. Ellers vil de komme vekk av seg selv etter hvert, men det kan ta år... Noen plages mer med dem enn andre, og får stadig nye, men hvis du vet at du fikk dem av en concealer, så vil du sikkert ikke plages noe mer med dem etter de er forsvunnet.

Vil anbefale deg å stikke innom hos en hudpleier å høre, dersom du vil få dem fjernet. Det er ikke så lurt å begynne å snitte selv.. Da får du vite sikkert om det er det jeg tror også, eller om det er noe annet du har fått.

Venninna mi er hudpleier og forklarte meg hvordan dette funket.

De fleste andre kviser begynner i hud som har hårsekk, og vi kan klemme ut via hårsekken. Det er åpningen. Disse små har ingen utgang, og må stikkes opp. Venninna mi bruker sånn bitteliten nål som de bruker hos legen for å stikke deg i fingeren. Med den lager hun små stikk i den prikken og klemmer den ut. Da får den en utgang.

Du kan bruke en vanlig tynn synål og stikke hull midt på, etter det så klemmer du som ei kvise... Hadde en slik for maaaange år siden, gjorde sånn og den forsvant!

Back
Topp