Hvordan få Barn til å drikke mer?

~haremamma~

Elsker forumet
Hannah drikker veldig lite, og det merkes også når hun har tisset i bleien. er veldig sterk tisslukt[&:]
Hun har drikke flaska med vann stående fremme hele dagen, skifter det innimellom da så det er friskt[:)]
Hun drikker melk til frokost, lunsj og kvelds. ellers får hun bare vann.

Fikk beskjed i bhg om at jeg måtte gi henne mer væske, dette er ikke første gangen di sier det. Men kan ikke tvinge i henne heller?[&o]

hun er ikke så begeistret for saft og vil helst ikke gi henne dette som drikke.

noen forslag?

Her liker de ikke vann, men når de får bruke morsomme sugerør så går det fort ned ett par glass[:)]

ORIGINAL: Frida82

Her liker de ikke vann, men når de får bruke morsomme sugerør så går det fort ned ett par glass[:)]

hmm. kansje jeg skulle prøve å teste det ut[:)]

hva slags drikkeflaske er det? renner det av seg selv eller må hun suge det ut?
Hva med å ikke ha den stående framme, men tilby gjevnlig istedenfor?

er enig i at saft ikke er noe vits. da ville jeg heller prøvd juice, gjerne utblandet med vann. f.eks. eplejuice. er jo fruktsukker i, men også næringsstoffer. et glass juice kan regnes som en av "fem om dagen".

Her er det veldig gøy med vann når det kommer fra de små Imsdal-flaskene.
Ellers så går det jo ann å gi henne feks agurk, vannmelom, og andre frukt/grønnsaker som inneholder mye vann

Ikke bare ha drikkeflaska tilgjengelig sånn at hun kan drikke når hun vil, da kan hun fort glemme og drikke hvis hun er opptatt med annet.

Bedre og aktivt tilby henne vann ofte. Selv om hun ikke drikker så mye hver gang da så drikker hun oftere og får da forhåpentligvis i seg mere i løpet av dagen. [:)]

Har selv ei på 4 nå som er flink til og glemme og drikke hvis hun ikke blir minnet på det. Her hjalp det og være litt mer på henne og minne henne på at hun må drikke litt. [:)]

Her må vi gi saft eller juice, for hun drikker ikke vann, samme hva [&o] Prøvd med utvannet juice da?

Her hadde vi det stikk motsatte problemet en stund, så begynte nesten å mistenke diabetes...
Men nå for tiden har hun ikke lyst å drikke i det hele tatt. Hun er syk med vond hals så her brukes alle hemmelige triks.. Mest suksess har drikkeleker vært..
[:D] F.eks hvis jeg skal drikke så ser jeg på henne og sier " Skal vi drikke sammen? " Da tar hun sitt glass og drikker i vei.
Eller dunke leken. Hun synes det er morsomt å dunke glassene ( skåle) og så drikke. Så da har vi gjort en regel på at maan ikke kan dunke uten å drikke.

Ellers så får hun blåbær saft, vann, eplenektar, melk, te m/melk ( egentlig melk med te) Vi benytter oss av kjøkken lekene hennes, de glassa der. Veldig effektivt for dem er morsomme å drikke av..
Men her får jeg i henne 1/10 av drikke hvis jeg bruker flaske. Beste er glass.

hmm, jeg blander litt fruktmos i vann for å prøve å få vesla til å drikke. hun vil kun ha væske fra puppen hun[8D]
Ellers kan melk i seg selv gjøre vondt værre hvis hun får i seg for lite væske[&:]

ORIGINAL: Babyfacepsycho

Ikke bare ha drikkeflaska tilgjengelig sånn at hun kan drikke når hun vil, da kan hun fort glemme og drikke hvis hun er opptatt med annet.

Bedre og aktivt tilby henne vann ofte. Selv om hun ikke drikker så mye hver gang da så drikker hun oftere og får da forhåpentligvis i seg mere i løpet av dagen. [:)]

Har selv ei på 4 nå som er flink til og glemme og drikke hvis hun ikke blir minnet på det. Her hjalp det og være litt mer på henne og minne henne på at hun må drikke litt. [:)]

prøvd å tilby henne også men da vil hun heller ikke ha. Bare rister på hodet og sier " ikke!" liker ikke å mase på henne heller da[&:]
hun får også ett glass med vann til middag, noe hun nesten ikke rører. så jeg vet ikke. men er vell bare å fortsette å prøve å tilby henne, så kansje det løsner til slutt.

Skal sies at vi slet med henne som baby å få i henne MME, va evig "krangel" å få henne til å ta flasken. Løsnet litt tilslutt, men drakk aldri mye MME...

viser også henne at mamma drikker vann, og at det er godt. Men hjelper ikke på dette heller. 

men takk for tips[:)]

odin fikk velga drikke flaska selv å har den ståane me vann heile dagen
då drikke han mer [:D]

ellers så får han jus t lunch av å t å d like han og godt

ORIGINAL: Tanntrollet09

Her må vi gi saft eller juice, for hun drikker ikke vann, samme hva [&o] Prøvd med utvannet juice da?

ja, det går faktisk ned[:)] så kan jo være en mulighet å gi henne det ei stund..[:-]

ORIGINAL: Oline V2

Her er det veldig gøy med vann når det kommer fra de små Imsdal-flaskene.
Ellers så går det jo ann å gi henne feks agurk, vannmelom, og andre frukt/grønnsaker som inneholder mye vann

frukt ja, smart. ikke tenkt på[:D]

ORIGINAL: Mrs Lutz

hva slags drikkeflaske er det? renner det av seg selv eller må hun suge det ut?
Hva med å ikke ha den stående framme, men tilby gjevnlig istedenfor?

er enig i at saft ikke er noe vits. da ville jeg heller prøvd juice, gjerne utblandet med vann. f.eks. eplejuice. er jo fruktsukker i, men også næringsstoffer. et glass juice kan regnes som en av "fem om dagen".

en sånn rosa sports drikkeflaske[:)] ikke vanskelig å få ut av, men må suge ut ja[:)]

joda, tilbyr henne og minner henne på det, men da sier hun bare " ikke!" og vil ikke ha[&:]

men juice kan jeg jo alltids gi henne, så lenge det er utblandet[:)] går fint ned det.

jeg pleide å la han dryppe små dråper med konditorfarge i vannet jeg[8D]
da var det veeeeeldig stas og drikke det etterpå[:)]

isbitmaskin og fri tilgang på isvann var løsninga for våre barn..[:)]

sønnen vår har i perioder drukket lite, og vi har prøvd uten hell og få i han mer drikke.
Så kom jeg over et plastiskk glass med lokk og sugerør i. Sugerøret er snurret rundt og rundt  i en artig fasong, også er det motiv fra mikkes klubbhus på.

Nå gjør ikke gutten annet enn å mase om drikke i det glasset [8D] Må faktisk bremse han litt for han tisser sykt mye[8D]

ORIGINAL: carinasverden

hmm, jeg blander litt fruktmos i vann for å prøve å få vesla til å drikke. hun vil kun ha væske fra puppen hun[8D]
Ellers kan melk i seg selv gjøre vondt værre hvis hun får i seg for lite væske[&:]
tenkte akkurat det samme...men man tåler 3 glass om dagen da.

ORIGINAL: turtles

sønnen vår har i perioder drukket lite, og vi har prøvd uten hell og få i han mer drikke.
Så kom jeg over et plastiskk glass med lokk og sugerør i. Sugerøret er snurret rundt og rundt  i en artig fasong, også er det motiv fra mikkes klubbhus på.

Nå gjør ikke gutten annet enn å mase om drikke i det glasset [8D] Må faktisk bremse han litt for han tisser sykt mye[8D]

hehe.. smart![:D]

kansje jeg må se om jeg får tak i ett sånt glass..

ORIGINAL: Mrs Lutz

ORIGINAL: carinasverden

tenkte akkurat det samme...men man tåler 3 glass om dagen da.

visste ikke at det kunne være domt å drikke melk om hun drakk lite[&:]
men er ikke mer enn 3 glass da..[:)] hun elsker jo melk[8D]

Back
Topp