Hvordan få baby til å sove i egen seng?

**MarteMor**

Mamma for første gang
Aprilbarna`15
Lillemor vil bare sove i armer eller inntil oss. Får ikke gjort særlig i huset men er ikke så farlig det. Men hvordan kan jeg få henne til å sove i bedside chipen? Hun har første uka sovet noen timer i den men så vil hun bare ha nærhet. Jeg er kosemamma så selfølgelig får hun i senga så nå sover hun der bare. Men i natt har jeg vært litt for trøtt så sovnet under en natt amming og våknet med lillemor helt under min dyne. Alt fint men litt skummelt, er jo ikke god frisk luft under dyna. Så da må jeg få henne til å sove i sin egen seng, men hvordan?
Når jeg legger henne fra meg går det maks 30 min før hun våkner og gråter og roer seg bare ved puppen. Noen som har gode råd?

Hva om du flytter bedside crib'n opp til hodeenden din og legger deg ytterst på sengen, sånn at hun kjenner pusten din? Kanskje hun roer seg da. Jeg sover sånn med min i sengen for å unngå at han får dynen min over seg. Og jeg tror han roer seg når han kjenner pusten og lukten av meg.

Vesla vår roet seg bedre da vi et lammeskinn i vogga. Kan evt. være verdt å prøve :)

Lillemor her ligger i en babynest med kosekluter tett inntil hodet på begge sider, og pakker godt med tepper rundt henne. Tror det funker for henne å ha det litt trangt rundt seg :)

Vi har vendt lillegutt til babynestet, så han sover der uavhengig av hvor nestet befinner seg. Men av praktiske årsaker den første tiden (ks) så har vi han i nestet mellom oss og helt oppe ved hodeenden i sengen om natten. Har dere prøvd med babynest? :)

Jeg har jobbet med dette i nå 6 uker og har endelig funnet en løsning! For min var akkurat slik du beskriver!

I senga ved siden av meg har jeg liksom laget en plass til henne. Under lakenet har jeg er håndkle (i tilfelle Gulp eller bæsj) også har jeg snurret noen helsetepper slik at hun får det rundt seg på begge sider. I et slags nest men ikke helt! ;) etter amming lar jeg henne sovne på brystet deretter lar jeg henne falle ned på armen min på siden også flytter jeg både dyne + baby til plassen hennes som er rett ved siden av min! Så legger jeg armen rundt henne og legger meg tett inntil. Da har hun sin egen dyne og sin egen plass! Helt trygt! Har tatt litt tid, men nå virker det som hun aksepterer å ligge ved siden av og ikke oppå eller klistra inntil! Lykke til!

Prøv konseptet til babynest, bygg opp rundt babyen med tepper/håndduker. Slik at babyen ligger tett.

Husk at babyen har ligget inni magen din hvor den ikke har hatt mangel på noe. Det har vært trygt og varmt. Verden på utsiden er skummel for en liten en, så derfor vil de helst ligge inntil en god trygg og varm mamma:)

Ja er slitsomt, men det varer så kort. Prøv heller en periode å gi slipp på alt som skulle vært gjort.

Hva med å prøve bæresele/sjal på dagen så får du gjort litt:)

Har ingen gode tips, sliter med det samme selv. Bare husk på at hvis den lille sover i samme seng som deg om natten, så må den ha egen dyne. Lettere å regulerer varmen da.

Har ingen gode tips, sliter med det samme selv. Bare husk på at hvis den lille sover i samme seng som deg om natten, så må den ha egen dyne. Lettere å regulerer varmen da.

Her sover lillemor stadig inntil meg. Prøver å ha dyna kun til magen på oss begge.

Har aldri fått til det m egen dyne. Verken til lillemor eller storebror. Sovner gjerne før puppen e ferdig.

Fikk et stort flott teppe av svigersøster i dag som jeg har tulla rundt henne og lagt a oppe på dyna si og nå har hun ligget i en halvtime i sin egen seng! Krysser fingrene for at dette skal gå.

Rett og slett tatt bagen til vogna i senga hennes om natta. Sov 7,5 time i strekk da ja :) + at jeg tuller henne inn i et helseteppe så hun får den "trange" følelsen. Funker iallefall på her:)

Back
Topp