HVORDAN FØLGER FAREN TIL UNGEN OPP?

Helga

Andre møte med forumet
Min mann har ikke lest noe om graviditet - verken brosjyrer eller bøker. Når jeg spør han sier han at han skal gjøre det men det skjer ikke. Han spør ikke om hvordan det går etc. Synes dette er litt trist. Er det flere som har det på den måten?

Min kar leste litt, men når det begynte å nærme seg og når Frida var født slukte han alt. Leser Foreldre og barn, utviklingsbøker osv. Du skal se det kommer med tiden.

Håper at han blir som din kar

da får jeg skryte litt av min kjekke mann jeg da[:D]
han var kjempe interessert i graviditeten og den lille i magen, og vartet meg opp med massasje, middager, hentet ting for meg, ryddet og vasket så jeg skulle slippe, kjøpte time til meg på spasenter[:)]

da den lille endelig kom, måtte han(og var mer enn villig) til å stelle med hun, skifte bleier, bade, og kle henne mens jeg var sengeliggende i mange uker med keisersnitt.

Ofte våkner jeg nå kl elleve, tolv på dagen av at min kjære samboer kommer hjem etter trilletur på morgen med thea, sånn at jeg skulle få sove lenge.

Han lager mat, skifter bleier, tar hun på babysvømming, går turer, er barnevakt, er hoppeslott og leker med hun hele tiden.

Og så rydder han og vasker, og handler inn mat når det trengs. (høres ut som jeg ikke gjør noe nå da, men, vi gjør like mye hjemme, sånn ca)

han er bare herlig. verdens beste faktisk.
drømmemannen?

[:D]

slettet

Min er ikke noe på å lese så mye om det...nå er han i utgangspunktet ikke så veldig glad i lese så masse heller da.....motsatt av meg som sluker hva det måtte være[:D]
Men han er oppmerksom og spør hver dag hvordan jeg har og om jeg har kjent prinsessa sparke....sier jeg at nå er det liv i magen, er han der med en gang og skal kjenne. Han ble så stolt første gang han kjente et realt spark (før det bare trodde han at han kjente bevegelse, var ikke helt sikker)
Han handler inn det jeg har lyst på og hjelper meg med husarbeid...må riktignok spør men det er rett og slett fordi han har de evinnlige "manne-brillene" på og ikke ser noen ting! Men alt ialt er han bare god og snill....og det er det viktigste for meg [:)]

Hehe, igår begynte han å gaule på en Pearl Jam sang helt inn mot magen.....måtte jo stoppe han, han holdt jo på å gi både meg og prinsessa hjerteinfarkt![:D]
Skremte vettet av meg når han plutselig begynte gaule/synge høgt! hehe

Gubben min har vært gjennom dette 2 ganger tidligere så han tar det helt kuli[8|] Men hver gang har får snappet til seg at jeg blør en del, blir han stresset og følger meg ekstra opp til det verste gir seg[:)] Han er en god støtte, men likevel typisk mann, han tenker ikke som meg og det må jeg bare godta tror jeg[8D]

heisann
jeg har det på samme måte..
det virker som barnefaren ikke bryr seg, jeg tror at det kan skyldes at di ikke er fysisk med i prossesen sånn som oss.. jeg vet jo at han gleder seg, men han har heller ikke lest noe om det.. jeg tror det kommer etterhvert.. kanskje lurt om vi tar det opp med di..
Klemmer fra Linda

Min leser bare donald han. Også får jeg han til og lese på min side på babyverden når det er ny uke. også liker han og lese historier fra andre fedre på nettet.
Jeg hadde ei liste over rene fedre sider, men jeg er med mamma og har ikke listen her.

Men da jeg ga den liste til samboeren min, jaget han meg ut av rommet og satt og surfa og kosa seg i et par timer. da jeg snek meg inn så satt han og leste intenst på en pappa historie og flira og kosa seg.[:)]

Tro en må få han til og tro at det er en mannsplikt. At det er litt manndig, min er veldig opptatt av at han skal være kar og karer leser ikke om bekkenløsning og kynnere, for det er ikke noe mannfolk har. Men hormonelle kjærester er noe flere mannfolk må takkle og da blir det litt mer manndig

Samboeren min er egentlig flink til å følge med. Han er interessert i å vite hvor stor babyen er nå, han er med på alle kontroller, og skal stadigvekk ta på magen og legge øret inntil for å se om han kan høre/kjenne noe. Han sluker ikke alt babystoff han kommer over sånn som meg, men det gjør ikke noe.

Desverre så kan han være litt lite forstålsesfull når det gjelder hvor slitsomt det er å være gravid. Jeg er mye trøtt og har vondt i rygg/nakke/skuldre, han er ikke så glad for å måtte dempe musikk/TV klokka hal ni fordi jeg skal gå og legge meg. At det er tungt og vondt (for rygg og mage) å ligge på knærna og skure baderomsgulvet tror han heller ikke helt på.

Alt i alt kan jeg vel ikke klage, han er flink til å gjøre ting i huset og engasjert når det gjelder babyen. Litt mer sympati når jeg er trøtt/sliten er alt jeg savner [:D]

Mannen min leser alt vi har av graviditetsbøker og hefter, og følger opp svangerskapsdagboken min. Jeg tror han synes det er like gøy som meg å lese om hva som skjer fra uke til uke i et svangerskap. Og han gleder seg stort til ultralyden på mandag!!

Det finnes en bok spesielt til pappaer...Men husker ikke hva den heter...Er det "Far for første gang",eller noe tro...
Men den skal være litt morsom og interessan og er skrevet fra fars ståsted[:)] Kanskje dere kan kjøpe en sånn til de vordende papaene[;)]

He he, mannen min er jo nesten ivrigere enn meg, og oppdaterer meg rett som det er både når det gjelder kosthold og andre ting. Han gleder seg voldsomt, og leser om svangerskapet. Jeg måå bare skryte av ham, for han er (har alltid vært) så flink til å varte meg opp; lager middag, vasker, rydder, etc., både når jeg er sliten og når jeg ikke er det. Men vi er alltid veldig oppmerksomme mot å rose hverandre, så jeg tar aldri for gitt at han gjør det han gjør, og motsatt. Han får ros! Og da blir han GLAD[:)] Jeg får også ros når jeg gjør noe, så det går på skift. Vi sier masse gode ord til hverandre, og oppfører oss som nyforelsket selv etter 10 år. Vi er lykkelige, jeg kan ikke si annet.

[:D] Linnemi

Mannen min har en slik bok, heter "verdens beste pappa". Den er utrolig morsom... hehe
Og han sitter og humrer når han leser i den...

Sånn er han her også!
Tar seg fri fra jobben for å være med til lege eller jordmor... Så søt atte!!!

Så verdens beste mann er nok her....[:D][:D]

typen min er blitt den butleren!![:D][:D] passer på at jeg ikke tar i for hardt. bynt å hjelpe til på kjøkkenet. Vi leser "uke for uke" på min side her på forumet og diskutere forskjellige ting.Han gleder seg minst like mye som jeg[:)]. Er skikkelig stolt av han!!

Dere som har så engasjerte og flinke menn, har de vært slik helt fra første stund - eller tar det seg opp etterhvert som svangerskapet går mot slutten?

Min mann er ikke det jeg vil kalle "super-engasjert", men han gleder seg og har noen prosjekter med utvidelse av huset som han går og tenker på. Ting skjer likevel ikke i stort tempo. Han har også spesielt mye på seg på jobb for tiden, noe som egentlig ikke er noe nytt - slik er det ofte.

Jeg savner mer initiativ fra ham, jeg vil ikke mase på at han skal engasjere seg mer for da blir det liksom ikke like kjekt når han gjør noe. Sier fra av og til, men det har foreløpig ikke ført til noen endring.

sitter nesten med tårer i øya å leser om dere jeg misunner dere for å ha en der under svangerskapet... jeg har finni ut litt for seint at fyren er en ekte dust jeg så jeg må nok bare klare meg... eneste jeg ville si er uansett hvor mye de tar del vær glad for at de er der... dere er heldige uansett...
[:(] [:(]

Samboren min er helt vill. Han vil ha med seg hvert eneste lille tegn og ting. He he synes det blir litt mye noen ganger jeg da.. men i by\unn og grunn så er det vel bare kos.
Så jeg er vel heldig.
Han gleder seg så til den kommer ut at han er helt sprekke ferdig he he

Back
Topp