Hvordan er vekten deres?

Har gått ned ca. 3 kg pga dårlig matlyst de siste 3-4 ukene. Matlysten kommer sakte med sikkert tilbake, så da kommer nok (forhåpentligvis) de kiloene fort på igjen. Gikk bare opp 8 kg sist, men husker ikke hvordan de fordelte seg utover trimesterene.. Håper jeg går opp litt mer denne gangen. Veide under 50 kg etter noen måneder med amming sist gang, og jeg er over 174 høy. Veide heldigvis 4-5kg mer når jeg ble gravid nå, enn jeg gjorde sist, så det hjelper nok også litt på :joyful:
 
Nei,det er ikke alltid lett med vekten. Jeg håper å gå opp i vekt som normalt[emoji847]. Ønsker alle masse god helse under graviditeten. Og alle nyter tiden med babyen[emoji64][emoji177]
 
I fare for å komme med pekefingeren, så tenkte jeg å minne om at de fleste bør gå opp en del i svangerskapet, for barnets helse. Legger ved bilde fra nhi.no med anbefalt vektoppgang ift utgangsbmi [emoji5] og for de fleste så mister du også de fleste kiloene kjapt etter fødselen, og så er det gjerne noen få kilo igjen man må jobbe litt med. Men det er en frisk liten baby helt verdt [emoji7]
103f002a87fc287c1f86865a6cdebead.png
 
Jeg har gått opp kanskje 4-5 kg pga konstant spising de siste 3-4 ukene for å holde kvalmen i sjakk. Antar at det roer seg når kvalmen gir seg [emoji6] er 9+4
 
Gått ned 2,3 kg. Dersom jeg går ned 3 kg til blir jeg undervektig i følge bmi kalkulatoren :/ Spiser som bare det, men blir fort mett. Håper det snur snart.
 
Jeg har gått opp 3kg, er 8+5 i dag.. Veier alt 90kg, har alltid ligget stabilt på 88kg og var på vei ned før graviditeten [emoji23] Men tidligere la jeg på meg pga medisiner så derfor 88kg. Første svangerskap lå jeg på 50kg, andre 60-70kg, samme med 3 gangen [emoji4]
 
Jeg har 50kg som normalvekt. Er nå 51 Uke12.
Har en liten mistanke at jeg bare var 48kg ved starten
 
Var ca 62 før svangerskapet, gikk først ned til ca 58, men er nå kommet opp i nesten 60 :) er 10+3.
Men blir så fort mett, håper det bedrer seg snart [emoji15]
 
Ikke gått opp noe enda, men håper jeg slipper unna 30kg som sist[emoji85] Gikk de heldigvis ned igjen da.. Så dette blir spennende!
Dette er mitt første svangerskap og jeg er veldig spent på når kiloene kommer. Når gjorde de det med deg? Kommer de jevnt og trutt gjennom andre trimester eller skjer det meste av vektøkninga i tredje trimester? Jeg er i uke 12 og har foreløpig ikke lagt på meg noe ennå, men regner med det kommer ja! :D
 
Dette er mitt første svangerskap og jeg er veldig spent på når kiloene kommer. Når gjorde de det med deg? Kommer de jevnt og trutt gjennom andre trimester eller skjer det meste av vektøkninga i tredje trimester? Jeg er i uke 12 og har foreløpig ikke lagt på meg noe ennå, men regner med det kommer ja! :D
De kom jevnt, men var veldig pga vann i siste trimester. Fikk alvorlig svangerskaps kløe og de trodde det var pga det på slutten, men 15kg var av første uka etter fødsel[emoji4][emoji108]
 
Dette er mitt første svangerskap og jeg er veldig spent på når kiloene kommer. Når gjorde de det med deg? Kommer de jevnt og trutt gjennom andre trimester eller skjer det meste av vektøkninga i tredje trimester? Jeg er i uke 12 og har foreløpig ikke lagt på meg noe ennå, men regner med det kommer ja! :D

Sist kom det veldig jevnt gjennom hele svangerskapet sist. Men jeg fikk også tidlig mage, og den vokste jevnt. Er jo en del som "plutselig" får mage sent i 2-trimester/tidlig i 3. Vil tro de har en mer "plutselig" vektøkning også?
 
Gått opp 1 kg 11+2
 
Jeg er snart oppi der jeg var før jeg ble gravid. Men jeg har fullstendig mistet lysten på Pepsi Max, godis og alt mulig rart usunt (og jeg kunne drikke nærmere 1 liter Pepsi Max om dagen før). Men jeg var ikke supermodell før jeg ble gravid heller, men har heller ikke orket å trene etter at jeg ble gravid så jeg er litt bekymret for vekta pga det.
 
Back
Topp