Hvordan er status??

2008/2013/2014

Glad i forumet
Er du sykemeldt eller jobber du??
Hvis sykemeldt, hvor lenge skal du være det, og hvilke plager har du??

Jeg er for tiden sykemeldt pga kvalme og oppkast. Skal være sykemeldt frem til onsdag etter påske, da skal jeg på ny kontroll. Men nå har jeg beg med ekstreme bekkenplager.
Så vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har erfaring med bekkenløsning, som kan komme med tips om hva jeg bør gjøre??

Jeg er i full jobb. Tanken om sykemelding har slått meg de siste dagene dersom jeg er så urolig lei av å være så sliten at jeg for så vidt orker jobben og så sover jeg nesten resten av døgnet. Slitsomt å ikke ha noe liv uten om jobb, både mann og barn får ingen oppmerksomhet eller tid....

Er 40% sjukemeldt på grunn av svimmelhet! Skal gå slik til den 9/4, då er det ny time så får vi sjå :) Har og plaga med bekkenet allerede, og eg har dessverre ingen tips :(
Slappe av og ikkje gå FOR masse, virka som det hjelper på meg, tenkte eg skulle prøve noken øvelsa jordmor ga meg og se om det hjelper :)

Jeg jobber rundt 100%, men har bare 75% vikariat, så 25% er ekstravakter. I det siste har det vært tøft å jobbe så mye, jeg er sliten, sliter med lavt blodtrykk, og sover hele dagene når jeg kommer hjem. Problemet er at jeg er avhengig av den inntekten jeg har nå, og siden det er ekstravakter så kan jeg vel ikke sykmelde meg heller akurat.

Tips ang bekjen: Få henvisning til fysioterapaut og tren kjernemuskulaturen.

Er 100% sykemeldt pga bekkenet og hodepine/svimmelhet.

Gå til kiropraktor. Du blir ikke frisk, men en del bedre, og holder deg stabil inntil babyen er født :)

Jeg har vært sykemeldt i en og en halv mnd neste søndag. Mandagen etter begynner jeg på jobb igjen.

Grunnen til sykemelding er at jeg jobber på SFO og springer etter unger hele tiden. Med tanke på hvor utslitt, kvalm, hodepine,oppkast, ekstreme smerter fra rett under brystene ned til ks, spist dårlig osv rusen andre ting. Pluss jeg har ei jente på 17 mnd jeg skal ha krefter til.

Jeg er 50% sykemeldt og skal nok være det til permisjon dersom ikke psyken eller formen blir verre. Jeg er kun sykemeldt pga vi mistet lillegutt og jeg sliter med det på toppen av frykt for denne graviditeten...

Har en stilling på 56%, natt, med noen ekstravakter. Håper på å holde ut en stund til. Var sykemeldt fra uke 3(!) sist...

er 50% sykemeldt/svangerskapspenger.. og jobber 50%.. Men kroppen min blir dårligere å dårligere ang bekken/rygg og utmattethet.. Så jeg tror ikke jeg klarer 50% jobb stort lengre... Har mye hodepine, og sliter fortsatt med oppkast på de dagene jeg blir mest utmattet...

Har jobbet 100% frem til 18mars.. Men nå har jeg 50% svangerskapspenger, jobber 50%. Sover dårlig, utroli sliten, sliter med tanker rundt svangerskapspenger fødsel pga av forrige graviditet. Sterke kynnere som kan føre til premature rier hvis jeg ikke tar det mer med ro. Har en stressende jobb..

Har jobbet 100% frem til 18mars.. Men nå har jeg 50% svangerskapspenger, jobber 50%. Sover dårlig, utroli sliten, sliter med tanker rundt svangerskapspenger fødsel pga av forrige graviditet. Sterke kynnere som kan føre til premature rier hvis jeg ikke tar det mer med ro. Har en stressende jobb..

Håper det hjelper mye å jobbe kun 50% for deg :( Hvorfor sliter du med alle de tankene? Sikker på at det går kjempefint alt sammen denne gang! :)

Jeg jobber 70% ( er det jeg jobber til vanlig), håper å holde en stund til, men bekkenet og ryggen plager meg veldig. Men satser på at jeg klarer meg en stund til med trening og hvile.

Håper det hjelper mye å jobbe kun 50% for deg :( Hvorfor sliter du med alle de tankene? Sikker på at det går kjempefint alt sammen denne gang! :)

var mye sjuk i forrige svangersskap. fikk nyresvikt.. svangerskapsforgiftning.. hadde skikkelig bekkenløsning.. gikk opp 34kg..
var på kontroll dagen før termin.. bestemte at di skulle ta vannet.. heldigvis,.. det var mørkegrønt.. fødsel varte i 26t.. grøssss.. hadde pressrier i nesten 2t.. hadde flere leger inne hos meg.. di snakket hele tiden om at ungen måtte ut.. at hun satt fast.. osv osv osv.. drama.. da måtte di tilslutt dra ungen ut med vakum.. var veldig traumatisk hele greia :/ og livredd for at det skal skje igjen.. så derfor sliter jeg nok litt.. har masse mareritt :(

Jeg er student, men har vært 100 % sykemeldt fra skolen siden januar. Kommer til å være sykemeldt resten av svangerskapet også, har slitt med ekstrem kvalme, og nå sliter jeg med bekkenet. Har også det som klassifiseres som risikosvangerskap, så har fått streng beskjed om å ta det med ro, og kun gjøre det jeg/kroppen orker. Får ikke lov å stresse, og jeg skal ha overskudd til snuppa på 4 år også.
Utrolig kjedelig å måtte gå hjemme hele svangerskapet, men det er verdt det når september kommer ;)

er 100% sykmeldt frem til 4.4.. pga kvalme og bekken.. regner med å bli det sv.skap ut pga mer bekkenvondt, har begynt å kaste opp ,0 energi til husarbeid og svimmelhet som begynner å bli litt plagsomt

var mye sjuk i forrige svangersskap. fikk nyresvikt.. svangerskapsforgiftning.. hadde skikkelig bekkenløsning.. gikk opp 34kg..
var på kontroll dagen før termin.. bestemte at di skulle ta vannet.. heldigvis,.. det var mørkegrønt.. fødsel varte i 26t.. grøssss.. hadde pressrier i nesten 2t.. hadde flere leger inne hos meg.. di snakket hele tiden om at ungen måtte ut.. at hun satt fast.. osv osv osv.. drama.. da måtte di tilslutt dra ungen ut med vakum.. var veldig traumatisk hele greia :/ og livredd for at det skal skje igjen.. så derfor sliter jeg nok litt.. har masse mareritt :(

Det forstår jeg! :( Håper du aldri må gå gjennom noe slik igjen!

Back
Topp