Hvordan er størrelsene på mammakjolene hos mamalicious?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg trenger julekjole og har ikke noe annet valg enn å kjøpe en mammakjole og tenkte å kjøpe den hos Mamalicious.no for jeg syns ikke HM har noen fine kjoler som jeg kunne tenke meg. Jeg har ikke peiling på hvordan størrelsene er på klærne der. Noen som har kjøpt kjole der? Hvordan er den i størrelsen? Burde man gå opp en størrelse eller er den normal i størrelsen?

Jeg har ikke kjøpt kjole derfra, men et par topper, og de er normale til store i størrelsen. Ville ikke gått opp i størrelse ihvertfall.

Jeg har ikke kjøpt kjole derfra, men et par topper, og de er normale til store i størrelsen. Ville ikke gått opp i størrelse ihvertfall.
Okei, for hver gang jeg bestiller kjoler/topper på nett som f.eks. nelly.com så har jeg kjøpt i str. L men da passer de akuratt eller er for liten. Og hvis jeg kjøper kjoler/topper fra Vero Moda så må jeg som regel opp i str. XL uten at jeg egentlig ikke er så stor, men tror det fordi brystene mine er store og at det gjør at jeg må opp i en størrelse større for jeg er egentlig en str. L hvis brystene mine hadde vært litt mindre.. :-) så dette ble vanskelig!

Okei, for hver gang jeg bestiller kjoler/topper på nett som f.eks. nelly.com så har jeg kjøpt i str. L men da passer de akuratt eller er for liten. Og hvis jeg kjøper kjoler/topper fra Vero Moda så må jeg som regel opp i str. XL uten at jeg egentlig ikke er så stor, men tror det fordi brystene mine er store og at det gjør at jeg må opp i en størrelse større for jeg er egentlig en str. L hvis brystene mine hadde vært litt mindre.. :) så dette ble vanskelig!
Ja, det er vanskelig. Zalando har mye fra Mamalicious, og de har fri frakt og fri retur. Da kan du jo bestille flere størrelser og returnere de som ikke passer :-)

Har bestilt meg julekjole fra Mamalicious i min vanlige størrelse (M), og den passet fint.

Må også ofte opp en størrelse pga. bysten, men på mammakjoler er jo snittet gjerne litt rausere også i den avdelingen. Den jeg kjøpte var stretchy og satt fint. Mamalicious har en størrelsesguide med mål, den er fin å gå ut fra.

Har bestilt meg julekjole fra Mamalicious i min vanlige størrelse (M), og den passet fint.

Må også ofte opp en størrelse pga. bysten, men på mammakjoler er jo snittet gjerne litt rausere også i den avdelingen. Den jeg kjøpte var stretchy og satt fint. Mamalicious har en størrelsesguide med mål, den er fin å gå ut fra.
Okei :-) veldig dumt hvis jeg bestiller en kjole i str. L og denne jeg vil ha er ikke strechy i det hele tatt også passer den ikke, eller passer kanskje akuratt men brystene blir sikkert presset flate i kjolen.. men kanskje jeg skulle gått for en mer strechy kjole og heller str. L :-) ville du lagt ut et bilde av den kjolen du bestilte så jeg kan se hvilken kjole det er? Kanskje jeg kan gå for samme kjole :-)

Jeg bestilte denne: http://mamalicious.no/mama-licious/...02185_colorPattern=20002185_Black&forceScope=

Mindre eksklusiv enn den ser ut til (mykt og tynt stoff), men den var fin og behagelig på.
Den var jo fin da, har faktisk sett litt på den selv, men var usikker på om jeg ville gå for en strechy en eller en som ikke er strechy :-) kanskje det blir den på meg også så kan jeg ta en sjangs på at str. L vil passe når den er strechy også er det jo veldig greit med en behagelig kjole når man begynner å få stor mage :-) tusen takk! :-)

Hihi, får satse på at vi ikke skal på samme julefest nå, da ;)

Denne har jeg bestilt også! Hva mener du med mindre eksklusiv? Er så spent!
På bildet ser det ut som det er litt sånt stivt blondestoff, men det er helt myk bomull, og kjolen er ikke foret, sånn som "eksklusive" kjoler ofte er. Beltet er egentlig bare et løst silkebånd. Men er fornøyd med kjolen, altså!

Den kjolen har jeg også kjøpt :p Veldig fornøyd, bortsett fra at jeg syns de var litt store i str.

Den kjolen har jeg også kjøpt :p Veldig fornøyd, bortsett fra at jeg syns de var litt store i str.
Gleder meg til å få kjolen, håper bare ikke det lang tid før den kommer :-) og hvis den var litt stor i størrelsen så tror jeg gjor det rett i å bestille str. L i stedenfor XL :-)

Måtte gå inn å sjekke siden etter å ha lest denne tråden, og da endte jeg opp med en kjole og et skjørt :-P Jaja, ålreit å pynte seg litt da:)

Ja det er veldig greit å føle seg litt fresh selvom man er gravid og magen vokser :-) det syns ihvertfall jeg :-)
Ja, så enig:) Jeg vil ikke bli den " slaskete" gravide som slutter å fikse meg opp pga svangerskapet. Og da føler man seg bedre selvom vekta ikke er helt som den var også:)

Måtte gå inn å sjekke siden etter å ha lest denne tråden, og da endte jeg opp med en kjole og et skjørt :-P Jaja, ålreit å pynte seg litt da:)
Hva bestilte du? Link? :-)

Back
Topp