Hvordan er nettene hos dere?

Ensiste

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Er natten bestandig lik hos dere? Her vet jeg aldri hva jeg kan forvente iløpet av natten. Enkelte netter sover hun 18-7 uten oppvåkning, mens sånn som i natt var hun først våken 21.45 og var våken i en halvtime, så våknet hun igjen 02.30 og var våken i over to timer... Vi gjør akkurat det samme hver kveld før legging, har hatt samme rutiner siden hun begynte med grøt i slutten av januar, men likevel så er det natten aldri den samme. Vet ikke hva vi gjør "feil". Noen som har det likt? Eller har noen forslag til hva vi kan gjøre annerledes?

Haha, HELT likt her! Noen få netter sover han 19-5 før han ammes og sover videre til ca 8. Andre netter er han våken mange ganger, inkl våken to timer midt på natten. Ikke egentlig sur, bare urolig, flakser med armer og bein, skravler og roper. Vi står ofte opp rundt kl 6, vi er veldig glade de dagene det nærmer seg 8 før han har fått nok av senga.

Jeg vet ikke om dette er "feil" eller bare naturlige variasjoner. Vi sover jo gode og dårlige netter som voksne også...

Hmmmm gjør du noe anderledes når hun våkner eller er du også helt lik om natten?

Her er det veldig forutsigbart. Alltid natt kl 18. Han sover litt urolig etter kl 1, men sover og ligger i sengen hele natten. Men virker som han våkner og lager lyder. Han må ha smokk og kosekluter så blir det stille igjen iløpet av ca 1-5 minutter. Noen netter våkner han sånn hver time nesten, mens andre netter kanskje bare en gang. Men som sagt, han er ikke våken egentlig, og tas ikke opp av senga.
Han har begynt å våkne kl 5. Det er litt slitsomt. Noen ganger sovner han igjen iløpet av en halvtime. Gjør han ikke det så står vi opp.:) han sover på eget rom.:)

Her er det natta kl 19, sover til ca 22.30-23.30 før han vil ha mat. Sover som regel igjen til ca 03-04.00 også er det morgen ca kl 06.30-07.00.
Vil gjerne kutte det ene måltidet på natta, han bør klare seg fram til kl 06.00 uten mat syns jeg :p
Har begynt og gi han flaske både på dagtid og natt nå, føler meg ferdig(og veldig lei) med all ammingen ;)
Får ikke grøt til kvelds, kun flaske.
Men han får grøt til frokost og "middag".

Hmmmm gjør du noe anderledes når hun våkner eller er du også helt lik om natten?

Her er det veldig forutsigbart. Alltid natt kl 18. Han sover litt urolig etter kl 1, men sover og ligger i sengen hele natten. Men virker som han våkner og lager lyder. Han må ha smokk og kosekluter så blir det stille igjen iløpet av ca 1-5 minutter. Noen netter våkner han sånn hver time nesten, mens andre netter kanskje bare en gang. Men som sagt, han er ikke våken egentlig, og tas ikke opp av senga.
Han har begynt å våkne kl 5. Det er litt slitsomt. Noen ganger sovner han igjen iløpet av en halvtime. Gjør han ikke det så står vi opp.:) han sover på eget rom.:)
Gjør ikke noe annerledes nei. Samme rutiner hver kveld som sagt, jeg legger meg stort sett samtidig hver kveld. Hun våkner av seg selv, enkelte netter er hun kjempelett å legge igjen etter en kort ammerunde, mens andre netter holder hun det gående. Noen netter sover hun hele natten uten en lyd. Hun våkner stort sett aldri til samme tidspunkt om morgenen heller, av og til klokken 6 mens i dag våknet hun ikke før 8.15. Å legge henne om kvelden er heller aldri det samme, i går tok det to minutter så sov hun og i dag tok det 30 minutter.

Det er ikke et problem sånn sett, bortsett fra når hun er våken i timesvis på natten. Bare forstår ikke helt hvorfor det er slik

Her er det natta kl 19, sover til ca 22.30-23.30 før han vil ha mat. Sover som regel igjen til ca 03-04.00 også er det morgen ca kl 06.30-07.00.
Vil gjerne kutte det ene måltidet på natta, han bør klare seg fram til kl 06.00 uten mat syns jeg :p
Har begynt og gi han flaske både på dagtid og natt nå, føler meg ferdig(og veldig lei) med all ammingen ;)
Får ikke grøt til kvelds, kun flaske.
Men han får grøt til frokost og "middag".
Hun ammer bare 3-4 ganger i døgnet. Hun er jo 9 mnd siden hun er født så tidlig, og mat skal ikke korrigeres. Så hun får nå 4-5 måltider fast føde om dagen. Puppen er hun lite interessert i, annet enn om morgenen før vi står opp, og de gangene hun våkner om natten. Hun er jo ikke sulten i den forstand, siden hun kan sove hele natten uten mat og egentlig bare bruker melken som tørstedrikk nå. Har prøvd å gi vann når hun våkner men da skriker hun bare enda mer. Er bare pupp som gjelder når hun våkner.

Er også fryktelig lei av ammingen og har veldig lyst til å slutte slik at jeg får en pause før nestemann kommer i begynnelsen av november. Men tenker at hun snart er ferdig selv, siden hun er så lite interessert på dagtid, og siden hun ammer så lite så klarer jeg å holde ut litt til.

Om hun vil ha mat om natten, så er det helt greit. Hun er jo enda liten, og jeg tenker at det handler mer om kosen og nærheten enn det som kommer ut, men jeg skulle bare ønske at det var like enkelt å legge henne igjen etter ammingen hver natt. I natt ammet jeg i 15 minutter før jeg la henne i sengen å hun sovnet av seg selv etter fem minutter og sov helt til 8.15, mens andre netter må jeg sitte å amme i to timer før hun er klar for å legges i egen seng

Testet ut grøten som ble nevnt, endret egentlig ikke så mye for oss :P

Har fast kveldsrutine som vi starter med kl 19, men ikke alltid han er trøtt til da. Noen ganger sovner han uten problem, andre ganger bilder han det gående til ca 21. I alle tilfeller vil han ha påfyll med pupp ca midnatt, og igjen rundt 5. Av og til sovner han igjen etterpå, andre ganger ligger han våken en stund og leker med seg selv :) hender også at han insisterer på å stå opp da, som i dag. Han sover da første dupp mellom 8 og 9 - helt ok :)

Back
Topp