Hvordan er matvanene hos dere nå?

DramaQueen

Forumet er livet
Hva spiser de små? Er dere helt sluttet med mme? Hva med kveldene, får de noe melk på flaska/kopp før de legger seg?
[:)]

elias får grøt til frokost, yoghurt eller skive til lunjs også frukt, enten det jeg spiser eller middagsglass til middag og grøt til kvelds.

jeg har aldri gidd han mme men han får litt mm om morningen da sover han litt lenger[:)] ellers så drikker han vann til alle måltidene.

natalie får en skive til frokost, vann og litt mm. til lunch frukt, vann og litt brød. til middag det jeg spiser. til kvelds pleier det å være grøt, fruktblanding og vann.

Benjamin har veldig dårlig matlyst på morgenen, så han får ei flaske biola bringebær i det han står opp også får han ei skive et par timer senere. Til lunsj så er det yoghurt, frukt og/el havrekjeks, middag så får han det vi hadde dagen før vist vi spiste sent eller så spiser han det samtidig som oss, også spiser han 2 skiver til kvelds, helst med fiskekake på. En flaske varm melk som siste kos før det er senge tid. Får vann til lunsj og middag.

heisann...

marie får brødskive og litt mme til frokost,til lunch får hun brød og god morgen yoghert,middag det samme som vi spiser med en kopp lett melk til... kveld får hun grøt og mme...

gir mme pga av at jeg tar det som kos for oss begge jeg da...tror ikke ho trenger det,men siden jeg jobber som jeg gjør så syntes jeg det er greit...

klem[:)]

Elias spiser slik:
08.00: 2 brødskiver med pålegg klappet sammen og vann
12.00: Lunsj i barnehagen 2 brødskiver/rundstykker med pålegg og melk(1 gang i uken varmmat)
14.30: Frukt, ofte 1 banan
15.00:2 sammenklappa brødskiver med leverpostei
17.30: 1 middagsglass eller det vi har til middag
19.00: Noen ganger 1posrsjon grøt og 200ml kumelk, noen dager bytter vi dette med velling siden det er så kort tid siden middag.

[:)]Emily liker ikke kumelk enda. Har akkurat sluttet å amme, så hun får noen flasker med mme (morgen og kveld) Til frokost spiser hun grøt/brød, lunsj: brød, frukt/jogurt medt på dagen, middag i 16-17 tiden, middagsglass el det vi har til middag. Så grøt/brød til kvelds.... Vann til alle måltider. 

Han spiser enten grøt eller brødskive til frokost, så får han en flaske mme.
lunsj spiser han brødskive, så litt frukt. spiser stort sett det vi har til middag. tyr av og til til hipp sine middagsglass.
så spiser han skive til kvelds og får en flaske mme før tannpus og legging.
han spiser stort sett det meste på skiva, er ikke særlig kresen på å smake nye ting.
han drikker ikke ku-melk da han blir dårlig i magen. så derfor er vi ikke sluttet med mme enda.
han drikker også mye vann gjennom dagen, er veldig glad i det. får også litt eplejuice blandet med vann nå og da.

Back
Topp