Hvordan er matplanten deres?

min spiser til nå bare litt grøt på kvelden eller kun pupp avogtil litt smoothies på dag tid :) :) han er snart 7 mnd !

Ca. 7:00 - Ammer

Ca. 10:00 - Grøt (full porsjon) + svisker

Ca. 13:00 - Velling (hirse) + fruktmos av ulike slag

Ca. 16:00 - Hjemmelaget middag av et eller annet slag (pasta m/grønnsaker, laks m/grønnsaker, søtpotet m/kylling etc)

Ca. 19:00 - Grøt (full porsjon) + sviskemos + tran.

Ammer til hvert måltid med unntak av middag, da får han vann.
Tassen blir 7 mnd. den 15. :)

Ammer, ammer og ammer :P Har fortsatt en baby som henger mye i puppen (inkl halve natta). Men hun har begynt å få litt grøt en gang om dagen nå, selv om det går trått..
7 mnd den 19. :)

Frokost: grøt
Lunsj: brødskive med makrell, leverpostei, prim eller kaviar. Eller smoothie
Middag: nå får han ofte det samme som oss, evt ett middagsglass om vi spiser feks taco eller pizza
Kvelds: grøt, evt brødskive isteden

Han får en flaske mme før han sover, 1-2 ganger på dagtid og en på kvelden. Drikker ofte en flaske på natta også

Prøvde å gi middagsglass forrige dagen, hun spydde etter 2 skjeer :facepalm:

Når dere skriver "grøt", mener dere da en HEL porsjon?

Småen her begynte for 1 mnd siden og et fortsatt minimalt interessert. Hvis han i det hele tatt vil ha, er det snakk om 3-4 skjeer med veldig flytende grøtblanding eller evt utvannet middagsglass. Veldig mye som går vekk, med andre ord...

Jeg begynte når han var 4 mnd. Brukte litt over en uke på tilvenning, og siden da har han spist hel porsjon.
Nå spiser han hel porsjon grøt både morgen og kveld, en smoothie og et middagsglass/hjemmelaget middag på samme glass i løpet av dagen. :) Han eeelsker mat, og ble bare mindre og mindre interessert i pupp. Fikk aldri ammet han på dagtid. Det ble bare krangel og gråting. Så nå er det kun amming på kveld, natt og tidlig morgen. Blir tilbydd på dagen dersom vi er på et rolig sted og han virker interessert. Men som regel ender det bare med at han setter tennene i!

Jeg begynte når han var 4 mnd. Brukte litt over en uke på tilvenning, og siden da har han spist hel porsjon.
Nå spiser han hel porsjon grøt både morgen og kveld, en smoothie og et middagsglass/hjemmelaget middag på samme glass i løpet av dagen. :) Han eeelsker mat, og ble bare mindre og mindre interessert i pupp. Fikk aldri ammet han på dagtid. Det ble bare krangel og gråting. Så nå er det kun amming på kveld, natt og tidlig morgen. Blir tilbydd på dagen dersom vi er på et rolig sted og han virker interessert. Men som regel ender det bare med at han setter tennene i!
Sniker litt fra April;)
Min er heller ikke interessert i puppen på dagtid! Så har faktisk sluttet å amme på dagen.. Fullammet til 6 mnd, men nå er det:
Grøt og 1/2 fruktbeger 8-9
Grøt eller brødskive, og frukt 12-13
Middag 15-16
Grøt igjen kl 18
Ammer kveld og natt pluss evt tidlig morgen, men vet ikke hvor lenge det går heller!
Naturlig avvenning av puppen virker det som;) Dog litt tidlig, syns jeg, han er jo bare 7,5 mnd:p

Ca. 7:00 - Ammer

Ca. 10:00 - Grøt (full porsjon) + svisker

Ca. 13:00 - Velling (hirse) + fruktmos av ulike slag

Ca. 16:00 - Hjemmelaget middag av et eller annet slag (pasta m/grønnsaker, laks m/grønnsaker, søtpotet m/kylling etc)

Ca. 19:00 - Grøt (full porsjon) + sviskemos + tran.

Ammer til hvert måltid med unntak av middag, da får han vann.
Tassen blir 7 mnd. den 15. :)
Oppskrift på velling? lager du på mm?

Sniker litt fra April;)
Min er heller ikke interessert i puppen på dagtid! Så har faktisk sluttet å amme på dagen.. Fullammet til 6 mnd, men nå er det:
Grøt og 1/2 fruktbeger 8-9
Grøt eller brødskive, og frukt 12-13
Middag 15-16
Grøt igjen kl 18
Ammer kveld og natt pluss evt tidlig morgen, men vet ikke hvor lenge det går heller!
Naturlig avvenning av puppen virker det som;) Dog litt tidlig, syns jeg, han er jo bare 7,5 mnd:p

Det er sannsynligvis ikke avvenning (naturlig avvenning er mellom 2 og 7 år), men det er vanlig at interessen for pupp går opp og ned, særlig på dagen når alt annet er spennende :) Men klarer man å opprettholde ellers i døgnet så klarer man stort sett å opprettholde selve ammingen og :)

Back
Topp