Hvordan er mannen/kona?

Prikken

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Nysgjerrig i kveld..:happy::bookworm:

Hvordan er mannen/kona om graviditeten?
Veldig deltagende eller ikke?
Veldig opptatt av hva som skjer når og hvor og hvordan.. eller litt mer avslappet?
Sånne ting :happy:

Er han/hun på forum som dette?

Min mann var litt avventende de to første ukene, men det gikk over. Nå er han veldig engasjert, evig tålmodig, støttende og holder seg oppdatert fra uke til uke på utviklingen osv. Jeg er utrolig glad for at han er så forståelsesfull, og tar over alt arbeid her hjemme mens jeg er litt nede for telling på grunn av sykdom og kvalme.

... men han er ikke på noen forum! Han har et par apper for å følge graviditeten, bare. :)

Mannen min hører og svarer når jeg snakker og spør, men er ikke så veldig engasjert utover det. Han er en svært sindig og rolig type, og stoler vel på at jeg «ordner dette» på en god måte :joyful: Med det sagt så er han veldig flink hjemme for tiden. Mens jeg sover vasker han, ordner ting og holder huset i orden. Han lar meg sove så mye jeg trenger og viser ingen sure miner når jeg er sliten og klager på kvalme. Vi har snakket om min manglende lyst på intimitet, og han viser stor forståelse for det.
Jeg vet at mannen er engasjert inni seg, men han er ikke den som setter ord på begeistring og bekymring, så jeg synes han er flink, jeg ❤️

Herre Gud så glad jeg er for at barnet mitt får en pappa som er så rolig og trygg som det mannen min er. Mora er mye mer koko :p

Min kom hjem fra mitt julebord ranglende i 3 tiden til test som stod gravid på (han synes jeg var skrullete som så strek på billigtesten) og ble kjempeglad! Han viser mest følelser med litt promille :) ellers tror han ikke helt på det enda, og han er overraskende rolig til det! Tar ikke særlig insj til å snakke om det, men jeg vet at dette betyr mye for han.jeg så tårene rant både når mine foreldre fikk vite det og hans foreldre fikk vite det, og det er ikke ofte! Ellers så har hatt vært helt magisk i denne kvalme sofa tiden, og lagd all mat (så lenge det ikke ble for vanskelig) og tatt seg av hus og hund! Gleder meg til fortsettelsen :)

Dette er nr 3 så han er ganske rolig. Er nok litt mer på å ordne til babyen kommer nå enn med de 2 andre. Men ellers som vanlig med ett snev av sjokk siden det ikke var helt planlagt.

Min mann ble veldig glad, og måtte fortelle det til foreldrene og nærmeste kollega med en gang, selv om jeg syntes det var litt tidlig. Hadde akkurat fått positiv test.
Nå er jeg jo litt lengre på vei, nærmer meg uke 10, og merker at han er mer opptatt av formen min enn ellers. Han reiser halve uken som vanlig, men ringer hjem hver dag, ellers har vi ofte bare sendt et par meldinger.
Han har alltid vært flink til å hjelpe til hjemme, så merker ikke så mye forskjell der:happy:.

Min er glad, spent, nervøs og litt redd tror jeg
Samme som meg;) Han følger graviditeten flittig på app, men er ikke på noe forum.
Han vier magen min mye oppmerksomhet da med både sang, kosing og en og annen samtale inn i mellom:hilarious:

Last edited:
Ingen app og ingen forum på mannfolket mitt. Sist svangerskap fulgte han litt med på en app. Han er dog flink å la meg sove og ta 2 åringen litt mer nå som jeg er så sliten. Han er en rolig type.

Samboeren er veldig engasjert og stolt - så han babler i vei om det til de fleste i familien sin selv om jeg synes det er litt tidlig. Men heller det enn at han er uengasjert forsåvidt. Han er ikke selv på forum, men er veldig nysgjerrig når jeg er her, og vi ser på app sammen ift. uke til uke.

Mannen er mannen. Virker som han bryr seg mer om at jeg er så sliten og ikke hjelper til hjemme enn at jeg er gravid :p noe som er forståelig nok for jeg sitter i sofaen stortsett fra jeg kommer hjem fra jobb til jeg legger meg. All lek med guttungen foregår i sofaen ved meg :p

Han gleder seg også mer til barna blir litt større, noe som også er forståelig, da denne uten språk perioden er krevende. Men han er verdens flinkeste pappa så jeg bryr meg ikke så mye om hva han sier :p

Min samboer er lykkelig, men som meg holder litt tilbake før uke 12. Nå er vi 7+4 og skal på tul i morgen så forhåpentligvis står alt bra til og det blir mer «virkelig». Hvilken gravid app anbefaler dere for partner? Har lyst til å laste ned en for han som han kan følge litt med på :happy:

Dette er vårt andre barn. Han sier selv han er litt mer "awh" denne gangen, men han er en rolig, stille type. Gjør ikke så veldig stort nummer av det. Men han lytter og svarer når jeg tar initiativ til samtaler rundt det :)

Han er også kjempeflott nå når formen min har litt værre (har blitt sykemeldt). Han gjør alltid mye husarbeid og er mye med barnet vårt, men tar enda mer nå, og nevner ikke med et sukk engang at jeg ofte må legge meg og er mest deltakende i familien fra sofaen :hilarious:

Han er en fantastisk pappa til barnet vårt, så jeg gleder meg til å se han med det nye tilskuddet også :Heartred

Min mann er ganske rolig. Dette er nr 2, men han var litt sånn med første også. Vet ikke om det kanskje er fordi det ikke føles like virkelig for han før OUL og før magen begynner å komme :)

Han følger ikke med på noen apper eller forum, men jeg viser han bilder av hvor stor spira er osv fra uke til uke og da smiler han :Heartred
Han hjelper mer til med å leke med 2-åringen når han ser at jeg trenger en pause.

Vi har fortalt det til foreldrene våre, og han har fortalt til sine nærmeste kompiser at han skal bli pappa igjen, så han virker veldig stolt :happy:
(Jeg har ikke fortalt det til noen venninner enda)

Mannen min har lastet ned en app for å følge med på hva som skjer fra uke til uke. Tror han har blitt smittet av noen svangerskapshormoner, for han har blitt mer lettrørt også :hilarious: Ellers tror jeg ikke han tenker så mye på det før jeg begynnet å snakke om det (og det skjer ganske ofte, for jeg tenker på det HELE tiden).

Her gleder mannen seg nesten mer enn meg :) Går rundt å snakker om babyen, navn, ting som må ordnes osv. Sier hele tiden at han gleder seg osv :)

Nysgjerrig i kveld..:happy::bookworm:

Hvordan er mannen/kona om graviditeten?
Veldig deltagende eller ikke?
Veldig opptatt av hva som skjer når og hvor og hvordan.. eller litt mer avslappet?
Sånne ting :happy:

Er han/hun på forum som dette?

Han er veldig med på det som skjer om dagen ;) er jo han som maste mest om å få en til så skulle bare mangle. Han er ikke på forum og div, men leser mye og spør endel. Han tar veldig hensyn og tar husarbeid på strak hånd :joyful: Han liker godt at puppene mine vokser og :laughing002

Mannen kicket inn i fullt "praktisk-modus" noen timer på formiddagen.. alt som må være i orden før vi få en ny baby i hus... kanskje liiiitt tidlig å stresse :knegg:

Back
Topp