Hvordan er livet som barselkvinne?

Har verdens behagelige baby tror jeg :angelic:
Sover, spiser å driter ;)

Vi er våkene kl 03.00, 06.00 og 09.00 da er det puppe tid! Helt herlig at hun våkner av seg selv å vil ha mat :) kan virkelig ikke klage!

Helt fantastisk! [emoji2] alt går så mye bedre enn jeg forventet. Sover til og med på natta:) hehe
Signerer denne!

Nå er mi bare 10 dager gammel, da, så kan vel snu fort.. Men akkurat nå, er ting bare herlig [emoji7]
Hun sover ca hele tiden og spiser godt [emoji7] og vil for det meste bare ha kos og nærhet. Virker som om vektoppgangen er fin og [emoji7]

Vi hadde det også med eldste, men han var mer plaget. Legen sa dette også var kollik... han er utrøstelig, som du sier, men noen ganger klarer vi å roe ham i bæretøy, i hvert fall på dagtid. Kveldene er verre. Jeg tror dette går under betegnelsen kollik da det ikke er noen annen grunn til at han skal gråte.

Åneii, ja da høres det ut som du har noen tøffe mnder foran deg. Så uheldig at dere har hatt det sånn med begge to :( Kveldene går jo bare i frustrasjon da. Eneste trøst er at (som du jo vet) så går det over til slutt. Og nettene er stort sett roligere etter stormen :) Men stakkars den eldste som må oppleve det kaoset fra lillebror om kveldene. Det er nesten det jeg frykter mest hvis lillebror her får samme problemer som storesøster... Føler med deg og håper at dere får noen bedre kvelder innimellom.

Jeg er konstant urolig for babyen .... først var det pga øyet hennes som vi må behandle med antibiotika og nå fikk vi vite at hun har ikke lagt nok på seg.... jeg er urolig og vil at alt skal være bra med oss... vil at hun skal vokse frisk og stor ... får virkelig håpe at det tar seg kun oppover herfra , for denne første uken har vært mentalt tøff føler jeg

Åneii, ja da høres det ut som du har noen tøffe mnder foran deg. Så uheldig at dere har hatt det sånn med begge to :( Kveldene går jo bare i frustrasjon da. Eneste trøst er at (som du jo vet) så går det over til slutt. Og nettene er stort sett roligere etter stormen :) Men stakkars den eldste som må oppleve det kaoset fra lillebror om kveldene. Det er nesten det jeg frykter mest hvis lillebror her får samme problemer som storesøster... Føler med deg og håper at dere får noen bedre kvelder innimellom.

Takk for gode tanker! Eldste var mye verre, her er det (foreløpig) bare på kvelden han holder det gående flere timer, og da er vi to voksne så vi prøver å bytte på og holde eldste litt unna. Og som du sier så gir det seg jo snart! Håper det snur, da :)

Litt slitsomt, mye pga hastekeisersnittet. Er vanskelig å ikke kunne gjøre det jeg vil uten å kjenne såret, men det hjelper heldigvis på nå. I tillegg gikk lille ned mye i vekt og vi mater henne hver tredje time med pupp og flaske + pumping. Gleder meg til hun kan bestemme litt mer selv når hun vil ha mat! Mamma er her som husmorvikar, supert å få sunn, næringsrik mat og avlastning med husarbeid:happy:

Kan virkelig ikke klage her sltså. Ammingen går som en drøm, hun sover omtrent hele natten så vi får også god og nok søvn, og hun er veldig våken og tilstede når hun først er våken. Med det besøkskjøret som har vært her, er jeg veldig glad jeg får sove på natta, hvis ikke hadde det ikke gått.

Back
Topp