Hvordan er kynner

Its93

Forelsket i forumet
Oktobergull 2022
Nå skal jeg spørre ett spørsmål som sikker mange her synest er veldig dumt men.
Hvordan kjennes kynner ut. ?
Har natt til i dag og på jobb kjent noe krampe aktige smerter nederste delen av magen(noe som ligner på sterke mensensmerter.) å lurer på om dette er kynner. I så fall gjør jeg noe galt når jeg kjenner dette nå.

Last edited:
Syns ikke det er et dumt spørsmål, lurte på det samme da jeg var førstegangsgravid.

Magen strammer seg og jeg «mister pusten» noen sekunder. Før kynneren gir seg igjen. Kynnerne jeg har er ikke vonde og minner ikke om mensmurringer :)

Syns ikke det er et dumt spørsmål, lurte på det samme da jeg var førstegangsgravid.

Magen strammer seg og jeg «mister pusten» noen sekunder. Før kynneren gir seg igjen. Kynnerne jeg har er ikke vonde og minner ikke om mensmurringer :)
Har problemer og kjenne forskjell på smerter og ubehag grunnet enormt stor smerteterskel i følge leger. Så har fått beskjed av fastlegene å beskrive alt som jeg kjenner som smerter for å være på den sikre siden

For meg så opplever jeg også kynnere som at magen blir steinhard,men til forskjell fra de fleste andre,så kam mine kynnere sv og til vare i flere timer av gangen. De er slitsomme og plagsomme,men gjør ikke direkte vondt. Alle kan likevel oppleve kynnere forskjellig-noen opplever det som menssmerter. Det man skal være obs på er om kynnerne kommer i «tak»,at de blir regelmessige..da bør man kontakte føden. Ettersom du beskriver kynnerne som sterke menssmerter (og i tillegg har høy smerteterskel),så ville jeg ringt føden hvis det ikke har gått over,eller bestilt en time til jordmor om det har gått over. ❤☺️

For meg så opplever jeg også kynnere som at magen blir steinhard,men til forskjell fra de fleste andre,så kam mine kynnere sv og til vare i flere timer av gangen. De er slitsomme og plagsomme,men gjør ikke direkte vondt. Alle kan likevel oppleve kynnere forskjellig-noen opplever det som menssmerter. Det man skal være obs på er om kynnerne kommer i «tak»,at de blir regelmessige..da bør man kontakte føden. Ettersom du beskriver kynnerne som sterke menssmerter (og i tillegg har høy smerteterskel),så ville jeg ringt føden hvis det ikke har gått over,eller bestilt en time til jordmor om det har gått over. ❤☺️

Må bare signere denne... begynte å kjenne kynnere akkurat i uke 20 og de kjennes slik du beskriver..
magen strammer seg og det er smerter på hver siden av navlen.. kan vare i flere timer og det kjennes også i korsryggen.. men gir seg etterhvert :)
så det er nok veldig forskjellig hvordan det kjennes :)

Er du usikker, så ta en tlf til føden :) det skader aldri å få en sjekk for mye :)

Må bare signere denne... begynte å kjenne kynnere akkurat i uke 20 og de kjennes slik du beskriver..
magen strammer seg og det er smerter på hver siden av navlen.. kan vare i flere timer og det kjennes også i korsryggen.. men gir seg etterhvert :)
så det er nok veldig forskjellig hvordan det kjennes :)

Er du usikker, så ta en tlf til føden :) det skader aldri å få en sjekk for mye :)
Hei
Har heldigvis gitt seg i dag. Tror det kan være stress me at jeg skulle begynne på jobb igjen i går etter 2 uker sykemelding pga stress med jobb ang tilrettelegging. Så har sagt til meg selv av vist det blir likt fredag og søndag(når jeg og skal på jobb) så kontakter jeg legen. Har fått tilretteleggingen akkurat så jeg ville etter en liten kamp med leder, men sp tenker jeg litt for mye på kollegaene som må ta den ekstra belastningen samt eg e ikkje flink til å sette meg ned når jeg føler jeg trenger 5 min. Mye jeg må bli flink med

Back
Topp