hvordan er kroppen din?

lillegulli

Glad i forumet
jentene i juni13
Tenkte å opprette en kroppstråd.

Høyde?
Hvor mye veide du før du ble gravid?
Vekt nå og uke?
strekkmerker?
Vann i kroppen?
Andre komplikasjoner som f.eks bekkenløsning?

Tenkte å opprette en kroppstråd.

Høyde? 167
Hvor mye veide du før du ble gravid? 55
Vekt nå og uke? 59, uke 28+ 1
strekkmerker? nei, bare litt fra før graviditet
Vann i kroppen? litt
Andre komplikasjoner som f.eks bekkenløsning?
Trøtthet, kvalme, og lavt blodttrykk.

Jeg syns vel helt ærlig at det blir mye fokus på vekt og hvor mye man går opp, og lite fokus på at vi faktisk er rugemaskiner som skaper nye liv :)

Høyde - 158 cm, vekt før svangerskap - 43 kg. Vekt nå 51 kg (26+4, inne noe vann i kroppen, men bekkenlåsninger og noe bekkenløsning

Jeg syns vel helt ærlig at det blir mye fokus på vekt og hvor mye man går opp, og lite fokus på at vi faktisk er rugemaskiner som skaper nye liv :)

Slik ser ikke jeg helt på det. Man går gravid 9 månder, og disse måndene er noen av de viktigste måndene for hva man putter i seg. Jeg er enig i at vekten i seg selv har lite å si, men viktig med et godt kosthold disse måndene, og dropper det man blir mett av, uten næring. Jeg sliter veldig med det selv, men prøver så godt jeg kan. Jeg spiser nok sunnere når jeg går gravid en ellers. Mer grønnsaker, fisk osv. Jeg vet jeg spiser for oss begge, og da vil jeg spise det beste, noe som ikke alltid er like lett.

Men var jo forsåvidt bare 1 spørsmål om vekt da. Var nokså mye annet også.

Slik ser ikke jeg helt på det. Man går gravid 9 månder, og disse måndene er noen av de viktigste måndene for hva man putter i seg. Jeg er enig i at vekten i seg selv har lite å si, men viktig med et godt kosthold disse måndene, og dropper det man blir mett av, uten næring. Jeg sliter veldig med det selv, men prøver så godt jeg kan. Jeg spiser nok sunnere når jeg går gravid en ellers. Mer grønnsaker, fisk osv. Jeg vet jeg spiser for oss begge, og da vil jeg spise det beste, noe som ikke alltid er like lett.

Men var jo forsåvidt bare 1 spørsmål om vekt da. Var nokså mye annet også.

Halvparten av spørsmålene dine handler om BMI, altså hvor høy man er, hvor tung man er, og hva man har gått opp. Jeg personlig har ikke gått opp et gram så langt i svangerskapet, men syns fremdeles at det er dårlig gjort med slike tråder hvor enkelte kan gå inn og se at de har gått opp mye i forhold til resten. Ingen av spørsmålene dine handler om kosthold, så hvorfor begynner du å argumentere med det? Kanskje du heller ville vite hva folk spiser? Tror du at vektøkningen til den enkelte kan fortelle deg hvorvidt de har et godt kosthold? Syns nok du bør skreddersy spørsmålene dine mer om det er det du ønsker å få ut av denne tråden, for akkurat nå har den et kroppsfokus som blir helt feil, nemlig vekt og bmi istedenfor sunnhet og hva man spiser. Min fraværende vektøkning har ingenting med mitt kosthold å gjøre, og jeg er temmelig sikker på at enkelte legger på seg masse selv om de gjør alt de kan for å ikke gå opp i vekt.

Høyde? 161

Hvor mye veide du før du ble gravid? For mye

Vekt nå og uke? 29+2 hadde jeg gått opp 8 kg :o

strekkmerker? 1! Hadde endel fra før ;) Satser på å bruke de gamle.

Vann i kroppen? Litt tror jeg.

Andre komplikasjoner som f.eks bekkenløsning? Ja :( Ikke så ille, men kjenner det om natten når jeg snur meg eller hvis jeg har gått mye.

Prøver å spise sunt, grønnsaker og variere med kjøtt.

Høyde? 164
Hvor mye veide du før du ble gravid? 64 kg
Vekt nå og uke? 76kg å 26+3 uker
strekkmerker? På puppa, litt på rompa, ene låret å litt på hoftene ;O
Vann i kroppen? Nei
Andre komplikasjoner som f.eks bekkenløsning? Isjas å halsbrann :'(

Høyde - 170
Hvor mye veide du før du ble gravid - ca 50 kg
Vekt nå og uke - 61 kg og 27 uker på vei i morgen
Strekkmerker - 1 der jeg hadde navlepiercingen
Vann i kroppen - Ikke som jeg merker

Jeg er enig med hønselovisa at ett sunt kosthold ikke påvirker vekten i nevneverdig grad under graviditeten.. jeg er nok den som spiser minst godteri og usunn mat (fram til for to tre uker siden, da fikk jeg dilla på is), og har lagt på meg mest.. mens med førstemann spiste jeg skikkelig usunt og hadde dilla på cola og sjokolade og la på meg veldig lite.. :) jeg har nok beveget meg mindre denne gangen, men tror ikke det har noe å si faktisk, er kun magen jeg har fått, så og si..

Sent from my HTC One V using BV Forum

Back
Topp