Hvordan er kostholdet deres?

Jeg er veganer, og jeg har et generelt sunt kosthold med mye grønnsaker, frukt, linser/bønner og grove kornprodukter. Har vært mye kvalm, så har ikke klart å spise nok de siste mnd, men nå begynner kvalmen å bli håndterbar og jeg er mer sulten, og da har jeg fått i meg litt flere kcal, og har endelig begynt å gå opp litt igjen :)
 
Jeg er veganer, og jeg har et generelt sunt kosthold med mye grønnsaker, frukt, linser/bønner og grove kornprodukter. Har vært mye kvalm, så har ikke klart å spise nok de siste mnd, men nå begynner kvalmen å bli håndterbar og jeg er mer sulten, og da har jeg fått i meg litt flere kcal, og har endelig begynt å gå opp litt igjen :)

Hurra! Så godt å høre :happy119
 
Spiser der jeg har lyst på, som er alt fra grovbrød til krokan is, og jeg spiser det akkurat når jeg hsr lyst på det :)
Turte faktisk ikke kommentere kostholde mitt her inne siden alle i denne tråden virket supersunne :p men hurra!! Vi er i allefall to som spiser akkurat det vi vil når vi vil :D
 
Turte faktisk ikke kommentere kostholde mitt her inne siden alle i denne tråden virket supersunne :p men hurra!! Vi er i allefall to som spiser akkurat det vi vil når vi vil :D

Haha, hvis ingen spiser usunt får jeg bare dårlig samvittighet når jeg gjør det! Så veldig fint at du sier ifra :laughing002 Men må bare si at hvis man spyr 3 ganger etterpå så teller ikke det! :hilarious: Her blir det værende på hofta!
 
Jeg prøver å spise sunt, og det går ganske greit :)
Virker som huleboern mest vil ha frukt, bær og grønnsaker :p
Var det eneste jeg fikk i meg i perioden med kvalme og det resulterte vel i at jeg er 5 kg lettere nå i uke 13 enn jeg var i uke 8.

Ellers går det i grovbrød, med leverpostei og agurk når jeg er på jobb, kjekt med litt innskudd av jern :)
Sliter med å finne middagsmat jeg har lyst på, men gubben er flink å lage mat, så jeg spiser litt uansett

Får jo lyst på noe snop her og da, og da tar jeg meg den friheten å spiser litt når jeg føler for det :D
 
Jeg var ekstremt kvalm de 3 første mnd og spiste mye fett etterhvert altformye sukker og snop. Spiser snop hver dag eller annenhver dag og har lagt på meg 5 kg alt og er i uke 17+2 helt grusomt!!! Må få snudd dette her så bebisen ikke blir enorm og jeg må ta keisersnitt i mitt. S.skap var jeg halvparten så stor som nå og levde mye sunnere og jobbet 100% og trente. Nå er både jobb og trening 50% og kostholdet vrient. Blir normalt med sunne middager og frokost men sukkeret tar overhånd
 
Vil si at jeg har et sunt og normalt kosthold, egentlig det samme som utenom graviditet :) Spiser variert og mye frukt og grønt. Har jeg imidlertid lyst på sjokolade på en onsdag, ja, da spiser jeg sjokolade :) Er generelt opptatt av hva jeg og familien får i oss og lager det meste fra bunnen.
 
Hvordan går det med dere? Klarer dere å spise normalt nå? :) Er dere bevisst på å spise sunt og variert, eller spiser dere hva dere føler for?

Hmm.. jeg spiser så sunt jeg klarer:). Blitt så matvrak så må spise ekstra mye så da hender det ofte jeg tar meg en muffins som dessert til lunsj osv :p 50-50 sunt/usunt? Hva med deg?:)
 
Jeg har kjent at jeg har blitt mer sulten nå den siste uka. Nå er jeg 16+3. Har økt med en brødskive til lunsjen.
Stortsett så er jeg flink med kostholdet :) Men har blitt glad i smågodt - noe jeg rett og slett ikke spiste før! I tillegg drakk jeg mer vann før, nå drikker jeg melk/appelsinjuice til måltider.

Alt i alt ligger jeg nok helt ok an i kcal, men aktivitetsnivået mitt har gått ned og blir jeg sulten så jeg ha mat!
Ellers blir jeg ordentlig dårlig :p

I dag skal jeg ut å ake med lillefrøkna, se om jeg blir kvitt noooe av smågodtet jeg puttet i meg i går kveld ;)

Kjenner igjen det med at vann er bytta ut for melk/appelsin jus. Spiser definitivt mye fetere nå enn før :)
 
Denne gangen er jeg mye flinkere. Med de første hadde jeg et voldsomt søtsug men det er MYYYE mer dempet denne gangen spiser ganske så sunt til vanlig, mye grønt, frukt, havre nøtter og bær
 
Jeg skal prøøve å skjerpe meg litt må. Hadde gått opp 8 kg da jeg veide meg i går :eek: :p
 
Har blitt myyye takeaway siste månedene skal jeg innrømme, og jeg har skamløst unnskyldt med 'at det er så synd på meg som er gravid å dårlig form' men nå er det tilbake på hjemmemixet kornblanding og grønnsaksmiddager. Med kos i helgene da.
 
Jag äter som jag brukar, frukost av brödskivor, kefir +gryn, ägg eller gröt. Sen äter jag ju varm lunch (rester från middag, är ju svensk) och ca två frukter mellan lunch och middag. Tränar minst 2ggr/vecka men kan inte löpa längre tyvärr :( känns som jag inte får kontakt med "löpamusklerna" plus smärta i symfysen...
 
Jeg spiser omtrent som før. Men jeg tåler verken sukker eller fett, så det blir det minimalt av. Har gått opp bare 1 kg sist veiing så tror jeg klarer meg ganske fint :p
 
har en del sunne middager:) baker jeg bytter jeg mye av melet med havre feks.Men det kommer også mye annet fy mat inn i munnen.
 
Spiser omtrent som før, bare i litt mindre porsjoner av gangen, har ikke så innmari matlyst, og har ikke så lyst på søtt lenger.
 
Back
Topp