Hvordan er kostholdet deres?

Mozzarella

Elsker forumet
Hvordan går det med dere? Klarer dere å spise normalt nå? :) Er dere bevisst på å spise sunt og variert, eller spiser dere hva dere føler for?
 
Ikke så flink å få i meg frokost, siden kvalmen er der litt fra jeg våkner og utover. Men først får det i meg så går det bedre. Spiser ca 2-3 ganger om dagen, men spiser frukt og grønt innimellom også. Spiser jeg bare 2 ganger om dagen tar jeg som regel en youghurt og.Her spiser vi sunt fra ellers, men har blitt litt mere usunn drikke siden jeg har hvert så dårlig og ikke fått i meg så mye væske.Bedre nå da.Og gleder meg til helgene, da er det ostepop, melkesjokolade og cola tid <3 ;-) hva med deg? :)
 
Kunne vært sunnere ja. Spiser 1-2 grove skiver til frokost. 2 grove skiver til lunsj. Jogurt til mellom måltid og av og til litt frukt. Varierer hvor mye middag jeg spiser da jeg ikke klarer å få i meg så mye kjøtt/kylling. Fått cravings på surt snop så denne uken har jeg spist alt for mye av det. Skal bli flinkere til uka! Skjerpings blir det her i gården ;)
 
Jeg spiser det som frister... Sliter fortsatt med nedsatt matlyst og middag er er ork!!

Blir mye grovbrød med skinke eller ost. Spiser mye frukt. Blir lett litt usunne valg som potetchips og lovehearts.
Ikke så bevisst på hva jeg spiser så lenge matlysten er på bånn...
 
Eg spiser veldig usunt :( kvalmen gjør at eg ikke har lyst på så mye, og når eg først får lyst på noe e det som oftes ikke det beste valget for kroppen eller babyen... tror eg drikker litt for mye cola også, men er veldig bevist på at det ikke er bra. Så prøver å begrense meg! Håper det snart frister med salat og trening :)
 
Har omsider begynt å få matlyst igjen men middag er noe ork. Prøver men kommer ofte opp igjen
 
Jeg går til ernæringsfysiolog og spiser etter kostplan derfra.
Målet er å kun legge på meg på magen og ikke alle andre steder. Samt å ikke få holdningen "nå som jeg er gravid kan jeg spise det jeg har lyst på".

Det går veldig fint :)

Spiser vanlig sunn mat med rom for alt.
 
Har heldigvis lyst på mye sunn mat og lite behov for snop så jeg syns det går bra.
Drikker mye mer vann enn før, og mindre juice og brus.
Snacks er gjerne gulrot mens sambo spiser chips.
Og har ofte lyst på fisk til middag.
Men blir til tider litt enkle middager, idag kjøpte vi feks kebab, så nulles vel ut :p
 
Spiser ikke så veldig annerledes enn før. dvs ikke spesielt sunt eller usunt. Lite brød, gjerne et ekstra varmmåltid. Tror jeg kanskje spiser mindre enn før pga litt dårlig matlyst. Sist svangerskap måtte jeg spise kjempeofte for å hjelpe mot kvalmen.
 
Kunne vært sunnere ja. Spiser 1-2 grove skiver til frokost. 2 grove skiver til lunsj. Jogurt til mellom måltid og av og til litt frukt. Varierer hvor mye middag jeg spiser da jeg ikke klarer å få i meg så mye kjøtt/kylling. Fått cravings på surt snop så denne uken har jeg spist alt for mye av det. Skal bli flinkere til uka! Skjerpings blir det her i gården ;)
Jeg også! Mitt tredje svangerskap og jeg har aldri hatt cravings før, men nå MÅ jeg ha surt godteri... Merkelig
 
Jeg også! Mitt tredje svangerskap og jeg har aldri hatt cravings før, men nå MÅ jeg ha surt godteri... Merkelig

Mitt første svangerskap her. Vet at vi egentligt skal spise sunt med minst mulig sukker men er ikke lett :) vet om mange som har dilla på surt snop under graviditeten :)
 
Spiser sånn passelig sunt, med litt usunt i tillegg :p fyser på søtt hele tiden døgnet rundt, men prøver å la være. Men blir som regel en eller annen søt ting i løpet av dagen, men ikke de store mengdene, så da går det sikkert greit, håper jeg. Mannen er opptatt av sunt kosthold, så det hjelper meg å holde meg i skinnet når jeg har mest lyst på pizza, taco, burger etc HVER dag. Hehe, bare 5.5måneder igjen! Tror noe av fysinga kommer av snusslutten også. Uansett, har ikke lagt på meg på 3 uker, fornøyd med det :)
 
Prøver å holde meg til kostholdet jeg hadde når jeg gikk ned i vekt på Grethe roede, men merker at det ikke metter like mye denne gang :/
Jeg skal bare ha 100 kalorier mer nå som jeg er gravid så prøver å spise mye tomater og epler når suget melder seg. ..
Er heldigvis ikke gla i snop og godteri og brus ( men har nå tatt meg noen glass brus og stratos fsktisk) :/
Men har verdens beste drikke flaske jeg sverger til mtp iskaldt vann og ikke minst frukt smoothie :)
 
Jeg sliter litt med å holde samme kosthold som før. Jeg giftet meg rett før jeg ble gravid og hadde endret mye i forkant av det, både av fysisk aktivitet og kosthold. De første månedene nå spiste jeg det jeg hadde lyst på, men nå er jeg tilbake til havregryn til frokost og knekkebrød til lunsj + frukt som mellommåltid. Middagene er ofte så som så. Har lagt på meg litt siden jeg ble gravid for å si det sånn :bored:
 
Jeg spiser relativt sunt nå. Men det er mye pga sambo som lager middag til meg oftere enn hans halvpart. Hjemmelaget mat med mye grønnsaker evt salat ved siden av. Fisk et par ganger i uka. Ellers går der i grovbrød, et par glass melk og resten vann i løpet av en dag. Pålegget kunne kanskje vært mer variert og sunnere, men man kan jo ikke være helt perfekt heller :p
 
Jeg har kjent at jeg har blitt mer sulten nå den siste uka. Nå er jeg 16+3. Har økt med en brødskive til lunsjen.
Stortsett så er jeg flink med kostholdet :) Men har blitt glad i smågodt - noe jeg rett og slett ikke spiste før! I tillegg drakk jeg mer vann før, nå drikker jeg melk/appelsinjuice til måltider.

Alt i alt ligger jeg nok helt ok an i kcal, men aktivitetsnivået mitt har gått ned og blir jeg sulten så jeg ha mat!
Ellers blir jeg ordentlig dårlig :p

I dag skal jeg ut å ake med lillefrøkna, se om jeg blir kvitt noooe av smågodtet jeg puttet i meg i går kveld ;)
 
Spiser både det jeg tenker er sunt og det jeg har lyst på. Heldigvis overlapper det en del.

Havregrøt med banan, grovbrød med leverpostei, sild, ost, skinke eller avokado og med agurk, tomat og salat. Biola og mye frukt.

De siste dagene har jeg most sammen kokte rotgrønnsaker (rødbeter, kålrabi, gulrøtter, søtpotet) og spist det med bacon til. Har veldig lyst på fisk, og tar gjerne fiskekake til kvelds, men kunne gjerne spist fisk enda oftere til middag.

Jeg drikker veldig mye vann, litt cola, mye sjokomelk og får lyst på is om natta ...
 
Jeg får i meg mer frukt, brød og tran nå. Så nå har jeg nesten ikke forstoppelse lenger, hvilket er herlig! :D
 
Kostholdet har absolutt kommet seg, men det er fremdeles ting som kan bli bedre. Jeg drikker mye vann og minst to kopper med te hver dag (med stevia, avogtil honning) Har begynt litt med varmt sitronvann igjen.
Før jeg ble gravid, gikk jeg på en streng paleobasert diett - ingen gluten, ingen melkeprodukter, ingen sukker, masse grønnsaker, lite frukt, mye fisk, avocado og fett. Jeg var virkelig kommet godt i gang, og så resultater.

Men, så skulle jeg til en allergi utredning, og da mente noen bekjente av meg at jeg måtte spise alt mulig for å få utslag på testen. Dårligste rådet jeg har fulgt! Jeg har nok lagt på meg 3-4 kilo i første trimester:oops:

Men jeg prøver å komme inn på sporet igjen, det er bare så kjedelig å lage mat hele tiden..:rolleyes:
 
Back
Topp