Hvordan er hverdagen?

Jeg synes han vokser alt for fort!! Han er jo ikke så liten baby mer(eller heldigvis litt til da:)) her "prater" og gurgler han, ler, hermer, snur seg rundt seg selv, prøver målbevisst å ta ting foran seg og blir utålmodig fordi han ikke enda kommer seg fremover!

Jeg har syntes det har vært så synd at han blir større.. Men det er jo så koselig nå! Han kommuniserer på en heelt annen måte, man kan tulle med han og han "tuller" tilbake! Det er såååå mye nytt og spennende som skjer hver dag, så rekker nesten ikke følge med på søt som skjer;) Jeg elsker hverdagen nå og være hjemme med han! Lære, se og følge med på utviklingen hans:D

Hverdagen er fin og rolig :-) hun våkner alt fra 07-10, da står vi opp, tar morgenstell og spiser frokost.
Hun er ikke kosete mer for en femmer så hun vil bare ligge på teppet på gulvet med lekene sine, der ligger hun i en time eller to før hun begynner å bli trøtt igjen. Vi tvangskoser litt og drøyer den til hun blir så trøtt at hun er en liten flaske unna en lur. Da sover hun alt fra 1-2 timer som gir meg tid til sminke og rydding. Når hun står opp igjen så går det mye i det samme, men med en liten trilletur, bytur eller besøk :)
Inni der er en ny lur på 1-2 timer.
Mot kveldningen øker jeg matinntaket for det hjelper på søvna hennes, først middag, lek, så grøt og så tar vi kveldsbad, pysj, tannpuss og natta rundt 20:00 :-)
Dagene glir inn i hverandre nå fordi hun er så gammel at hun liker å se når hun triller og slik men ikke gammel nok til å syns cafe, playdates og andre aktiviteter er gøy, så dagene blir mye det samme.

Hun er en veldig godt utviklet baby :-) 6 mnd, snurrer, opp på knær og krabber litt, setter seg opp selv, leker og babler:-) veldig selvdreven, nysgjerrig og får hun hoppe i hoppedissa si er hun blid som sola.

Elsker denne alderen fordi hun utforsker omgivelsene sine selv, er oppmerksom og viser tydelig glede.
Matglad liten jente så vi elsker å prøve nye smaker, nye konsistenser og hun har lagt en liten elsk på de cheesedoodles lignende greiene av mais og hirse i babymat avdelingen. Spiser dem selv og det er stas :D
Eneste bekymringen er at nå begynner ålingen å bli null problem så hun farer fort, alltid redd for at hun finner noe på gulvet jeg ikke har sett så blir mer energi på å følge med henne hvert sekund.

Hun er 72 cm og 9,3 kilo :-) stor jente, og har vært en blidfis og en sovegisse siden fødselen. Føler meg såååå heldig og siden hun er så enkel og herlig kjenner jeg babysyken melder seg allerede. Elsket å gå gravid (minus de fire siste ukene da vannet tok heeeeelt over).

Skal begynne med litt mer pedagogisk lek nå framover, koordinasjon og finmotorikk :) morro.
Og lager en liten album med bilder av alle medlemmene i familien som vi skal gå igjennom hver dag og fortelle navn. Kanskje hun plukker opp noen etterhvert :-) spennende!

Dagene går så alt for fort nå! Står opp rundt kl.9, etter "frokost" puppen i senga. Da tar vi morgenstell, og så får hun ligge på leketeppet sitt mens jeg ordner meg på badet! Hun elsker å ligge der å se inn i ovenen når vi fyrer opp om morgenen. Hun har begynt å rulle rundt, men er litt lat på det. Legger jeg henne på magen ruller hun over på ryggen ofte, men legger jeg henne på ryggen så er det sjelden hun ruller over på magen! Men liker veldig godt å ligge med beina i været og suge på tottisene sine :P Og strekker seg godt etter leker og tar tak i de selv! :) Etter et par timer er det pupp og dupp, da sover hun alt fra 30 til 90 min. Så får jeg gjort litt husarbeid og ordnet meg ferdig hvis vi skal ut etterpå. Bruker alltid å ta en trilletur på et par timer hver dag, (så lenge været tillater det) enten etter første dupp eller på ettermiddagen mellom 16-18, for hun sover absolutt best i vogna fortstatt. Ellers drar vi på besøk eller får besøk av andre venninner med babyer, eller så besøker vi mormor :)

Har leggetid ca kl.20, da får hun litt grøt, kveldstell og pupp i senga. Så sovner mellom 20-21, blitt veldig flink til å sovne av seg selv etter amming, og om hun sovner på puppen så vokner hun ofte å må opp å rape ei lita stund etterpå. Men da er det bare å legge henne ned igjen, synge litt og så ligger hun å sparker og styrer litt før hun sovner godt igjen! :)

Er ei skikkelig blidfis jente dette å, babler og ler masse :) men har vært litt skeptisk en periode til andre folk no... vært mye mamma og pappa! Og er ei ganske lita jente enda i samenligning til mange andre her ser jeg.. Var 6800g og 67cm på 5måneder kontroll, blir 6måneder på torsdag så er spent på lenge og vekt da :)

Ting har forandret seg mye de siste ukene, men hun sover fremdeles greit på natta, våkner mellom 4 og 6. Da tar jeg henne over i min seng og håper hun sovner igjen :P så står vi opp alt ettersom, og hun får frokosten sin og jeg min. Deretter er det morgenstell med påkledning, lek og moro før det er tid for en minihvil. Hun sover ikke lengre enn 35 minutter på dagtid, det er nytt - før kunne hun sove i tre timer. Når hun våkner er det lek og Spaß og moro :D Etter det er det flaske igjen og en gåtur sammen med bikkja (som har trippa ved døra siden tisseturen ut i hagen siden klokka 0800 i morges) i håp om en lengre lur - men våkner så godt som alltid etter ca 30 minutter, selv når vi går. Så er det hjem, meeeeeer lek! Jeg bretter tøy eller noe, prøver å begynne på middag kanskje, gubben syns at jeg er så lat siden det ser bomba ut hjemme til tross for at jeg er hjemmeværende. Han kommer hjem, jeg måker frøkna i hans åpne armer og går på do :P Er megaklar for at pappapermen kan begynne nå, men jeg har ikke noen jobb å gå til for tiden.
Det aller beste hele dagen er leggerutinen om kvelden; flaske, bad, kos, sang og natta :Heartred Da er det bare mamma som gjelder for øyeblikket :) hun blir seks måneder om 9 dager, og lærte seg å rulle fra mage til rygg idag :love017

Back
Topp