Hverdagen er fin og rolig
hun våkner alt fra 07-10, da står vi opp, tar morgenstell og spiser frokost.
Hun er ikke kosete mer for en femmer så hun vil bare ligge på teppet på gulvet med lekene sine, der ligger hun i en time eller to før hun begynner å bli trøtt igjen. Vi tvangskoser litt og drøyer den til hun blir så trøtt at hun er en liten flaske unna en lur. Da sover hun alt fra 1-2 timer som gir meg tid til sminke og rydding. Når hun står opp igjen så går det mye i det samme, men med en liten trilletur, bytur eller besøk
Inni der er en ny lur på 1-2 timer.
Mot kveldningen øker jeg matinntaket for det hjelper på søvna hennes, først middag, lek, så grøt og så tar vi kveldsbad, pysj, tannpuss og natta rundt 20:00
Dagene glir inn i hverandre nå fordi hun er så gammel at hun liker å se når hun triller og slik men ikke gammel nok til å syns cafe, playdates og andre aktiviteter er gøy, så dagene blir mye det samme.
Hun er en veldig godt utviklet baby
6 mnd, snurrer, opp på knær og krabber litt, setter seg opp selv, leker og babler
veldig selvdreven, nysgjerrig og får hun hoppe i hoppedissa si er hun blid som sola.
Elsker denne alderen fordi hun utforsker omgivelsene sine selv, er oppmerksom og viser tydelig glede.
Matglad liten jente så vi elsker å prøve nye smaker, nye konsistenser og hun har lagt en liten elsk på de cheesedoodles lignende greiene av mais og hirse i babymat avdelingen. Spiser dem selv og det er stas
Eneste bekymringen er at nå begynner ålingen å bli null problem så hun farer fort, alltid redd for at hun finner noe på gulvet jeg ikke har sett så blir mer energi på å følge med henne hvert sekund.
Hun er 72 cm og 9,3 kilo
stor jente, og har vært en blidfis og en sovegisse siden fødselen. Føler meg såååå heldig og siden hun er så enkel og herlig kjenner jeg babysyken melder seg allerede. Elsket å gå gravid (minus de fire siste ukene da vannet tok heeeeelt over).
Skal begynne med litt mer pedagogisk lek nå framover, koordinasjon og finmotorikk
morro.
Og lager en liten album med bilder av alle medlemmene i familien som vi skal gå igjennom hver dag og fortelle navn. Kanskje hun plukker opp noen etterhvert
spennende!