Hvordan er formen?

1234abc

Betatt av forumet
Søvnløs i september 2025
Pumpkin Bumps 2025
Uke 32! Jeg jobber 80% men kjenner at det er veldig vanskelig å være fokusert på jobb. Ellers har jeg grusomme nattekramper i leggene, smerte over magen og fremdeles mye kvalme..

Uke 32! Jeg jobber 80% men kjenner at det er veldig vanskelig å være fokusert på jobb. Ellers har jeg grusomme nattekramper i leggene, smerte over magen og fremdeles mye kvalme..
Uke 29 i morgen her, har 25% svangerskapspenger så jobber 75%. Angrer egentlig litt på at jeg sa det var ok å jobbe så mye som 75%, men dette kan endres også ettersom jeg har skjønt. Selve jobben går greit, men jeg er mye trøtt, sliten, sinnsykt stinn i magen og må tisse omtrent hele tiden. Er kvalm om ettermiddagene når jeg har jobbet og blir vanvittig hoven i føttene.

Veke 31 imorgo, og er heime med 100% svangerskapspenger. Verste her er halsbrann:bag: prøva både kjerringråd og div på resept, men ikkje funne noko som funker noko særleg. Søv dårleg, og hovner opp i beina med ei gong eg gjer noko særleg fysisk. Så blir veldig mykje hjernetrim på bikkjene for tida… (og god trim for gubben som må gå på ekstra lang kveldstur med dei):smiley-ashamed004 skal halde blodtrykk nede og prøve å unngå hovne bein pga svangerskapsforgiftning førre gong, men strevar med å finne balansen mellom å vere i aktivitet og halde meg i ro:rolleyes: er jo tusen ting eg skulle ha gjort og ordna…

Uke 32,
Har offisielt hatt svangerskapspermisjon i nesten to uker. Men vandrer fortsatt litt rundt på jobben :angelic: Perks ved å ha familiebedrift.
Føler meg tung samtidig som innsiden føles sammenpresset.
Ingen store vondter, men ukomfortabel og sliten store deler av dagene. Til tider vanskeligheter med å sove.

Uke 30. Går på svangerskapspenger så jobber ikke, men sliter med mye lavt blodtrykk og svimmelhet at jeg hadde nok blitt sykemeldt om jeg jobbet uansett. Når jeg er hjemme går det fint for da kan jeg jo bare legge meg ned til jeg føler meg bra igjen, men på butikken, når jeg venter på tog osv så skal jeg ikke stå på bena lenge om gangen før jeg må sette meg.
Har også vondt i bekkenet, men det har ikke blitt noe verre, kanskje heller bedre faktisk siste uken. Halsbrannen er grusom og nettene er tøffe. Oppe to ganger om natten for å tisse ut alt vannet jeg har samlet opp gjennom dagen. Hjalp litt på søvnen å få meg gravidpute da. Magen gjør mindre vondt da. Kvalmen er levelig, men kan plutselig overraske.

Enten har jeg babyen langt oppi ribbeina eller så dytter hen seg ned i blæren.
Gravid-hjerne er definitivt reelt. Har null konsentrasjon. Mine planer om å sy gravidklær, dåpskjole og babyklær har gått rett dunken. Bruker mye av dagen på å se på Jordmødrene og Fødeavdelingen.

Jeg var på yoga idag og slet skikkelig med alle stillingen.. endte med å ligge i child’s pose mye av timen. Hvordan skal fødsel gå når jeg blir så fort sliten..

30+6 i dag
Begynte for noen uker siden å få hender som sovna om natta, og nå når jeg har strikket en del har det prikket voldsomt i hendene og jeg har googlet meg frem til at jeg må ha utviklet karpal tunnel syndrom. Det er ganske ubehagelig og i natt hadde jeg altså de vondeste hendene. Tror jeg må gå til legen med dette greiene for det er virkelig ubehagelig. Leser at det er vanligere i svangerskap pga at man hovner opp. Har aldri opplevd det før.

Ellers er formen helt ok. Jeg har vært i mye aktivitet i helga og det har gått fint. Var på yoga for første gang på 5 mnd i går og det gikk overraskende bra faktisk. Ble litt tilpasninger på enkelte øvelser, som jeg fikk veldig gode tips til av instruktøren.

Alt i alt ganske fornøyd, men må finne ut av dette med hendene mine som ikke virker lenger.

Jeg sliter en del med blodtrykksfall og bekkenløsning. Er 100% sykemeldt og det plager meg at jeg ikke fungerer bedre.

Noen som opplever å bli skikkelig varm og svett uten å egentlig gjøre noe?

Siste uken har jeg vært så innmari varm. Så varm at jeg starter å svette. Aldri opplevd i tidligere graviditeter.

Siste uken har jeg vært så innmari varm. Så varm at jeg starter å svette. Aldri opplevd i tidligere graviditeter.
Jupp, og spesielt på kveldane. He heller ikkje vore borti det før.

La saman klesvask igår kveld, og skulle tru eg hadde hatt ei ordentleg treningsøkt :happy090

Jupp, og spesielt på kveldane. He heller ikkje vore borti det før.

La saman klesvask igår kveld, og skulle tru eg hadde hatt ei ordentleg treningsøkt :happy090
Samme her, kan ikke gjøre noe uten å føles ut som at en renner vekk :bored:

Veldig varm her også ja. Og til tider uvel/småkvalm.

Ja! Jeg lever med vifte på i leiligheten selvom sommeren er over. Har egentlig vært sånn helt siden andre trimester.

Har vært slik siden starten nesten. Men de siste ukene har vært fæl .. blir mye dusjing :dead:

uke 34. Har det ganske greit på dagtid egentlig, men nettene er helt forferdelige. Har måtte øke dosen på kvalmestillende også, for har begynt å kaste opp igjen. Det er ikke bare halsbrann på nettene, men skikkelig refluks. I tillegg til alle tisseturene. Restless leg på høyre ben, men magnesiumtilskudd gir meg diaré.

Uke 37 jeg sover skikkelige bjørneblunder på dagen og sover gjennom hele natten også . Er det andre som er så trøtt? Føler meg generelt litt uggen i kroppen også. Trodde jeg skulle få masse energi i permisjon men sover bare og ligger i sengen…

34+2 her og hendene verker (karpal tunnel syndrom) og er helt kraftløse om morgenen. Sover litt bedre om nettene nå etter at samboeren min fant et sovetips hvor man nærmest lager seg en borg av puter og det funker bra. Våkner én gang for å tisse, men sovner igjen heldigvis.

Uke 37 jeg sover skikkelige bjørneblunder på dagen og sover gjennom hele natten også . Er det andre som er så trøtt? Føler meg generelt litt uggen i kroppen også. Trodde jeg skulle få masse energi i permisjon men sover bare og ligger i sengen…
Veldig trøtt eg og, våken eindel på nettene. Og sover 1-2 timar på dagen, har ikkje sjans til å holde meg våken ><

Veke 36 og er sinnsjukt trøtt for tida eg au… brukar lang tid på å sovne på kvelden, og bør helst sove nokre timar på dagen for å fungere ordentleg :smiley-ashamed004

Back
Topp