Hvordan er formen?

Har i dag hatt en evig-lang kynner som ikke har villet slippe, verken i hvile eller aktivitet… har vell pågått i 7 timer nå, og klarer ikke stå oppreist. Føler meg som et dass! Håper det slipper snart, så jeg får slappet av og sovet inatt. Ellers har jeg hatt økende hyppighet på kynnere, mer symfysesmerter og alt føles veeeeldig tungt.

Er 34+2 bare enda…

Har i dag hatt en evig-lang kynner som ikke har villet slippe, verken i hvile eller aktivitet… har vell pågått i 7 timer nå, og klarer ikke stå oppreist. Føler meg som et dass! Håper det slipper snart, så jeg får slappet av og sovet inatt. Ellers har jeg hatt økende hyppighet på kynnere, mer symfysesmerter og alt føles veeeeldig tungt.

Er 34+2 bare enda…
Du har ikke et badekar du kan legge deg ned i?

Uke 37+5 her, sliter med å finne gode sovestillinger. Og våkner hver 1,5 time hele natten for å snu meg. Pluss sikkert 3 + tisseturer gjennomsnittlig. Har heldigvis fått opp jernlagrene noe så restless leg har gitt seg. Men begynner å bli trangt. Ellers er jeg ok på dagen. Tung osv, og føler baby tar over kroppen snart. Sliter med å sove på dagtid, det er irriterende, for trenger det egentlig:singing:

Trangt om plassen her og. Lillejenten presser på alle nervene mine. Av og til blir det så gale at jeg nesten ikke klarer å stå på beina :dead:

Formen? Den er dritt! Haha, neida joda.. men altså jeg er så lei!
Karpal tunnel syndrom, så sliter enormt med å få strikket (og det er alt jeg vil!), skikkelig vondt i symfysen, få kynnere av ingenting, er sliten, tung, svær, mangler alt som heter sexlyst (eller bare lyst på kos, stakkars samboer..), sover elendig, tisser hele tiden, full i vann i kroppen.. og blir aldri ferdig med babyting, fordi jeg har så enormt lite energi :banghead:

Eg har vært ekstremt sliten 1. og 2. trimester (hatt dager/perioder som har vært kun søvn og mat), men 3. trimester har vært det beste så langt. Sleit med oppkast på natten en - to uker pga magesyre men etter at eg begynte med calcium og natrium for å stabilisere magesyren så har alt vært mye bedre. Litt vanskelig å sove på natten likevel.

37+4 Er så utrolig trøtt og sliten. Skulle helst bare sovet frem til fødsel, men det er litt vanskelig med en treåring i hus. Bekkenet er vondt, så ting utenfor huset er uaktuelt, unntatt korte sykkelturer. Klarer ikke å gå eller kjøre bil. Bor heldigvis ved siden av skogen, så setter meg i skogen med ryggen til huset og later som jeg er på tur:joyful: gleder meg veldig til å bli ferdig nå!

Siste dager har eg fått stram magemusklatur hver gang eg reiser meg opp for å gå, og det gir seg ikke før eg legger meg ned igjen. Kjenner det litt i ryggen og. Er uke 37 nå og det skulle ikke være mer enn 2-4% sjans for spontan fødsel denne uka... men begynner å lure!! Tror eg må prøve å øke magnesium inntaket. Eg tar kalsium nå pga magesyre og forhindre oppkast, så det påvirker kanskje magnesium opptaket.

Etter noen runder med falsk start av rier har jeg fått slappet godt av og føler meg ganske grei igjen. Skal på ultralyd imorgen for leiekontroll etter at legen var veldig usikker. Jeg kan forstå usikkerheten. Jeg tror hodet er ned, men ikke festet og noen ganger kjenner jeg liv overalt. Har i tillegg morkaken foran så jeg vet ikke om det gjør det vanskeligere å kjenne hvordan barnet ligger.

Sliten, men mentalt forberedt.. har hatt mye kynnere igjennom hele graviditeten og de har tatt seg opp nå. Bekkenet er veldig upålitelig. Sjansespill å gå i en trapp eller gå særlig utenfor huset..fortsatt ekstremt mye liv. Så ingen bekymringer der. Jeg skulle bare ønske jeg fungerte bedre enn jeg gjør. Ser frem til å få baby på utsiden og være alene i min egen kropp på innsiden..

Var syk i 15 dager i strekk, frisk i 13 dager og nå er jeg syk igjen. Blir snart gal :dead: 1,5 uke igjen til termin. Tenker det kan gå fortere nå

Jeg er såå sinnsykt sliten. Sov 10 timer i natt og 2 timer midt på dagen i dag. Lurer på om det vil snu snart, 3 uker igjen til termin

Uke 39 imorgen. Min form er bedre (skriver jeg litt i vantro) Har sluttet å jobbe, har ikke vært syk denne uken og sluttet på Cariban som jeg har tatt mot kvalme. Legen sa at den brukte man visst også for å sove! Jeg sover litt lettere tror jeg, men like godt vil jeg si.

Kanskje litt motsatt problemstilling fra mange: fysisk form er veldig god, jobba fullt helt fram til tre uker før termin, men merker nå allerede få dager uti permisjon at det tærer på psyken. Takler dårlig lange, tomme dager uten fast struktur og rutiner. Skulle egentlig ønske at jeg kunne fortsatt å jobbe femti prosent...

Kanskje litt motsatt problemstilling fra mange: fysisk form er veldig god, jobba fullt helt fram til tre uker før termin, men merker nå allerede få dager uti permisjon at det tærer på psyken. Takler dårlig lange, tomme dager uten fast struktur og rutiner. Skulle egentlig ønske at jeg kunne fortsatt å jobbe femti prosent...

Skjønner at det er tungt! Kanskje en fin tid for å skape litt rutiner og forberede seg til tiden etterpå? Tenker spesielt hvis du førstegangs. Sitte med baby kan føles litt vanskelig hvis man ikke har litt struktur i hverdagen. Mine tips (selv om jeg er ganske usosial og digger kosetid med Netflix): Før baby: graviditetsyoga er gull! Ut på tur en gang om dagen eller ut for et ærend (legetimer, fysioterapi, shopping, bytur etc.) møte noen på cafe. Kanskje datekveld hvis du orker. Etter baby: les deg opp på baby ting: baby massasje, baby svømming, barselgrupper. Ut på tur en gang om dagen (når du orker og tørr med baby) eller ut på et ærend (babysjekk, bytur etc). Tar gjerne imot flere tips. Tror jeg er litt basic sånn sosialt haha

Back
Topp