Hvordan er formen?

DreamsComeTrue

Forelsket i forumet
Jeg føler meg ok form, er 22 uker. Men har den siste uken blitt så stor, føler magen er diger. Og først nå kan man se at jeg er gravid, gikk fra forrige uke til å se lubben ut, til nærmest høygravid denne uken. Føler meg tung og blir så fort sliten. Har lagt på meg ca 8kg allerede eller mer. Noen andre som føler seg høygravid allerede?

Ditto! Er bare 21+1. Åtte kg opp og magen poppet ut som en ballong for en uke eller to siden. Er inne i vrient å ta på sko og sokker-fasen allerede, føler jeg ser 7-8mnd på vei ut, og er bare såvidt over halvveis. Herrejemini!

Føler meg kanskje på det beste i svangerskapet til nå, men har vært plaget med en del kvalme og lite energi. Nå er jeg mest bare sliten, men fungerer i hverdagen så det er godt. Ingen halsbrann eller bekkenproblemer heller:-)

Magen poppet også en del nylig (23+2). Litt problematisk med sko her og, avgengig av skohorn! Rart å tenke på at magen sikkert blir mye større. Hører ukene mellom 20 og 30 er de beste, så det er bare å nyte tiden:-)

Nå i uke 21+4 er magen ganske så synlig, selv i løse kjoler. Men jeg vet den skal bli så sykt mye større så prøver å bare nyte andre trimester så mye som mulig:hilarious: Det er den beste tiden nå før ting blir ordentlig tungt og kronglete. Men skohorn er gull, sitte å ta på sokker er også nødvendig og kjenne sine begrensninger fra dag til dag :happy: Tips, hvis du er forstoppet så kan man også føle seg ekstra "stappa" og stor, så det er lurt å holde øye med.

Jeg er nå 22+3 og sliter fortsatt ganske mye med kvalme. Jeg har også begynt å få litt vondt nederst i korsryggen, men det er ikke noe som hemmer meg i hverdagen. Ellers er formen ganske fin.

Ditto! Er bare 21+1. Åtte kg opp og magen poppet ut som en ballong for en uke eller to siden. Er inne i vrient å ta på sko og sokker-fasen allerede, føler jeg ser 7-8mnd på vei ut, og er bare såvidt over halvveis. Herrejemini!
Lurer på hvordan de siste mnd blir, og sommeren.....

Føler meg kanskje på det beste i svangerskapet til nå, men har vært plaget med en del kvalme og lite energi. Nå er jeg mest bare sliten, men fungerer i hverdagen så det er godt. Ingen halsbrann eller bekkenproblemer heller:-)

Magen poppet også en del nylig (23+2). Litt problematisk med sko her og, avgengig av skohorn! Rart å tenke på at magen sikkert blir mye større. Hører ukene mellom 20 og 30 er de beste, så det er bare å nyte tiden:-)
Så deilig da. Jeg har heller ikke bekkenproblener, trener yoga 2 dager i uken så tror det hjelper. Men magen begynner å bli stor og tung.

Nå i uke 21+4 er magen ganske så synlig, selv i løse kjoler. Men jeg vet den skal bli så sykt mye større så prøver å bare nyte andre trimester så mye som mulig:hilarious: Det er den beste tiden nå før ting blir ordentlig tungt og kronglete. Men skohorn er gull, sitte å ta på sokker er også nødvendig og kjenne sine begrensninger fra dag til dag :happy: Tips, hvis du er forstoppet så kan man også føle seg ekstra "stappa" og stor, så det er lurt å holde øye med.
Ja, faktisk det hjalp å få gå skikkelig på do

Kjenner meg veldig igjen i det flere skriver her - jeg er i uke 23. Den siste uken har magen vokst betraktelig! Kollegaer sier at "nå ser vi det" :laughing002 På en god måte altså!
Jeg føler meg også litt tung, og fysiske ting jeg normalt gjør uten problemer blir jeg veldig sliten og får høy puls av. Har lagt på meg ca 6-7 kg tror jeg, har ikke veid meg siste uken. Har smerter i korsrygg/bekken som kommer og går, enkelte dager er det veldig hemmende, andre dager er det ikke hemmende. Så det er veldig frustrerende, men er glad det ikke er 100 % konstant.
Føler også en del uro jeg da, jeg har veldig tankekjør rundt jobb, permisjon, planlegging osv. Føler mye glede over å få på plass litt store ting, som babystol i bilen og barnevogn feks.

Uke 21- synes det er litt kjipt å være gravid. Jeg er helt avhengig av kvalmepiller og føler meg fort ukomfortabel når jeg spiser mat. Første gang jeg var gravid var det en fryd med svangerskapsappetitt, denne gangen tror jeg pillene har endret opplevelsen av å spise..

Går veldig greit. Er 24+1. Har lagt på meg 2,5 KG ca til nå, men magen viser godt. Har god appetitt, men har begynt å våkne veldig tidlig om morgenen. Litt irriterende. Ellers får jeg en slags følelse av sting nederst på livmora når jeg går tur med hunden. Vet ikke helt hva det er. Får det samme når vi har sex.

Vel, vasket kjøleskapet. Klarte ikke å gå etterpå. :hilarious:
Dette gjorde jeg i går :depressed: satt litt rart på gulvet og var helt halt etterpå. Det gikk seg til etter mye gåing, utrolig nok. Hadde vondt i symfysen.

Dette gjorde jeg i går :depressed: satt litt rart på gulvet og var helt halt etterpå. Det gikk seg til etter mye gåing, utrolig nok. Hadde vondt i symfysen.
Så bra det gikk seg til! Tenker du har mer en nok:wideyed::Heartred

Ryggsmertene kan av og til bli noe bedre av å være liiitt på føttene, men da kommer symfysesmertene her. Pest eller kolera:hilarious:
Jeg er så glad for hver uke jeg går, men er litt smålei av denne formen altså, men enn så lenge er motet oppe, og klamrer meg til det.

Så bra det gikk seg til! Tenker du har mer en nok:wideyed::Heartred

Ryggsmertene kan av og til bli noe bedre av å være liiitt på føttene, men da kommer symfysesmertene her. Pest eller kolera:hilarious:
Jeg er så glad for hver uke jeg går, men er litt smålei av denne formen altså, men enn så lenge er motet oppe, og klamrer meg til det.
Er heldigvis mye bedre igjen nå. Smertene jeg får i ryggen er muskulære og kan løses med å ligge på en ball, så det er til å holde ut. Prøver å unngå å legge beina i kors eller spre dem for mye når jeg sitter, samt harde stoler, de gjør virkelig ikke godt.
Gleder meg til vi får babyer i armene våre og er ferdige med alt det vonde ❤️ krevende med baby, men mye heller nyfødt med en kropp som fungerer bedre og bedre :smiley-ashamed004

Kvalmen har kicka inn for fullt igjen her, og jeg er så trøtt og sliten hele tida... Heldigvis er det snart sommerferie!

Er straks i uke 27. Har en del utflod veldig tynn, eller lurer på om jeg lekker enten urin eller fostervann.
Blir fort sliten og tung i kroppen føler jeg har en del kynnere når jeg gjør litt for mye. Ellers så er det mye liv fortiden.

En del smerter i hofte og korsrygg, og symfysen til lysken og nedover. Hele området altså:smiley-ashamed004 Blir ganske fort sliten og orker ikke gå fort på tur, oppoverbakker går kjempetreigt - så de bestiges ikke så ofte:wacky: våkner mye på natta av "full" blære, smerter og at jeg må snu meg, og drasse hele gravidputepølsa over til andre siden (skikkelig au å snu seg, flere som synes?). En del aktivitet i magen som er koselig!! Kanskje ikke like koselig med nattlige dansefester inni der, men setter nå pris på all bevegelse uansett da:hilarious: føler magen har poppa veldig nå, og det synes jeg er fint :Heartpink sånn generelt føler jeg meg faktisk ganske bra, til tross vondtene og lite søvn og slikt. :love7 har såvidt begynt med "nesting", litt omorganisering for å få plass til babyting. Har en ganske liten leilighet med begrenset oppbevaringsplass, så må få flyttet om på litt greier! 27+6 i dag, første graviditet.

Back
Topp