Hvordan er formen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Ikke helt bra her, dessverre :( Har slitt med kvalme og oppkast i ukesvis nå og begynner å bli rimelig lei. 12 uker på vei på fredag så håper virkelig formen blir gradvis bedre etter det.

Nei! Kvalmen har egentlig lettet taket, men har fått en heftig forkjølelse, så jeg er så tett i hodet at jeg får så mye dotter i øret - og da blir jeg kvalm av det.. For å få bort dottene, pleier jo tyggis å funke - men jeg får luft i magen av tyggis og når jeg får luft i magen blir jeg kvalm.. Haha, det er helt latterlig. Formen er ikke bra men jeg ser lyst på det :D

Huff, hold ut, jenter! :) Tenk hva godt som kommer ut av det!! ;)

Er blitt mer eller mindre kvitt kvalmen og fått igjen mer energi. Så sånn sett går det bedre. :) Sliter fortsatt med magekramper og bekkenløsning, men går bedre når jeg tar det med ro, men vanskelig når man har en fysisk krevende jobb.

Jeg vil ikke skryte på meg for mye,men det kvalmen har blitt redusert den siste uka, og i går var første dag på lenge uten oppkast. Ingen så langt i dag heller, og jeg kjenner så smått at formen er litt bedre. Er 10+3 i dag :)

Dere som ikke er helt i form, hvordan er det å jobbe? Jeg blir veldig dårlig når jeg blir sliten eller om jeg står opp som vanlig å drar rett på jobb. Uggen, kvalm, sliten og svimmel. Nå har jeg får med på 75% sykemelding men får lov til å jobbe mer.. og da gjør jeg jo det. Er lei av å ligge som et slakt på sofaen eller sove resten av timets døgn. Satser på at det blir bedre eller at jeg klarer å la vær å slite meg ut på jobb :)

Formen er dårlig. Sliter med hyperemesis

Jeg kjenner at energien er på vei tilbake. Sjeldnere kvalme og brekninger :) Har fortsatt hodepine, mulig den kan sees i sammenheng med den kraftige forkjølelsen jeg har pådratt meg :o Kjennes ut som bihulebetennelse.. Har også vanvittig smertefull tørrhoste :o Lite å gjøre med det. Man får jo helst ikke ta hostesaft eller nesespray. Noen gode kjerringråd ? :)

Formen er ikke så verst. Har vært ekstremt trøtt, men ikke noe spesielt kvalm. Gått tur i to timer idag, men er fremdeles veldig mye trøttere enn vanlig :P

Fremdeles kvalm deler av dagen. Har begynt så smått og jobbe igjen - men tok kanskje litt hardt i i dag (litt sjauing) og har siden vært øm i livmorområdet og korsryggen. Ubehagelig å bøye seg ned. 14 uker i morgen.

Jeg kjenner at energien er på vei tilbake. Sjeldnere kvalme og brekninger :) Har fortsatt hodepine, mulig den kan sees i sammenheng med den kraftige forkjølelsen jeg har pådratt meg :eek: Kjennes ut som bihulebetennelse.. Har også vanvittig smertefull tørrhoste :eek: Lite å gjøre med det. Man får jo helst ikke ta hostesaft eller nesespray. Noen gode kjerringråd ? :)
Bisolduo sugetabletter kan du vel ta? Det er ikkje så mykje skummelt i dei :) ellers så syns eg te eller varm melk med honning i hjelper :) (berre la det kjøle seg ned før du tilsetter honning, sånn at ikkje virkestoffa vert øydelagt)

Fortsatt morgenkvalm med brekkninger, blir fort sliten og har funnet plassen min i sofan med pledd;-) håper energien kommer tilbake og jeg får gjort litt hjemme på kvinnelig vis;-)

Nei:( 0 energi, bekkenet verker, magen er et herk og hormonene går i taket! Håper at alt blir litt bedre etterhvert :)

Dere som ikke er helt i form, hvordan er det å jobbe? Jeg blir veldig dårlig når jeg blir sliten eller om jeg står opp som vanlig å drar rett på jobb. Uggen, kvalm, sliten og svimmel. Nå har jeg får med på 75% sykemelding men får lov til å jobbe mer.. og da gjør jeg jo det. Er lei av å ligge som et slakt på sofaen eller sove resten av timets døgn. Satser på at det blir bedre eller at jeg klarer å la vær å slite meg ut på jobb :)
Jeg er 50% sykemeldt, og jobber da kun aftenvaktene mine. Det har for det meste gått ok. Kvalmen er verst om morgen og formiddag for meg.

Bisolduo sugetabletter kan du vel ta? Det er ikkje så mykje skummelt i dei :) ellers så syns eg te eller varm melk med honning i hjelper :) (berre la det kjøle seg ned før du tilsetter honning, sånn at ikkje virkestoffa vert øydelagt)
Takk for gode tips :)

Back
Topp