Hvordan er formen?

annafk

Gift med forumet
Maiblomstene 2016
Oktoberlykke 2019
Lurer litt på, hvordan er formen hos dere jenter? :) tipp topp, mye/lite energi? Vondter? Jobber dere fullt?

Jeg har vært i kjempeform frem til nå, men kjenner at det begynner å bli tyngre nå.. Mer sliten, vondt i ryggen, bekken og tidvis kjenner jeg det litt nederst i magen på høyre side.
Har ny legetime tirsdag, lurer på om jeg skal høre om å jobbe noe redusert, har lang reisevei til jobb og jobber turnus, noe som kan være belastende nok for en vanlig stakkar ;)

Ellers har jeg hatt babybesøk 2 dager denne uka, nå begynner jeg virkelig å glede meg!! :D og bare 3 mnd til permisjon, jaggu har det gått fort :)

Null energi, har jobbet 80% nå de siste ukene, men hadde tre fulle dager vekke før jeg gikk ut i 80% og hadde 3 dager til denne uka, så det er vel ikke helt beskrivende

Skal til legen på onsdag og kommer til å be om å redusere til 60 % (dvs 40% sm) for jeg er helt gåen

Jeg er veldig opp og ned. Har lite energi og veldig fort veldig sliten. Når jeg blir sliten blir jeg kvalm og svimmel.. Bekkenet er vondt inni mellom.. Jeg har 100% svangerskapspenger..

Jeg er egentlig i god form, men sliter desverre veldig med bekkenet.. Ellers venter jeg tvillinger og jeg må være sykemeldt da de frykter tidlig fødsel. Mye tøffere å gå gravid denne gangen, forrige gang jobba jeg helt til permisjon start. 100% turnus.

Tja, vil vel egentlig si tipp topp jeg. Merker jo at jeg blir fortere sliten enn før og trenger mer søvn, og kondisen har reist sin vei :p Men utover det er det jo ingen direkte plager, bekkenet er fint og humøret er bra, og jeg koser meg både på jobb og på tur med vofsen, og svømmer når jeg har mulighet. Magen begynner å bli større, men ikke i veien eller tung enda :) Og jo, konsentrasjonen min er dårligere på jobbting da, begynner oftere å glo på babyting på nett :p

Her vi jeg si elendig!
3 svangerskapet og virkelig det tøffeste. Null energi,dårlig nattesøvn,hodevondt på 14-15 uka i strekk. Bekkenet har også slått seg vrangt. Lille har lagt seg langt ned og presser på livmorhalsen med rumpa som gir mye nedpress og vondt "tak" ila dagen.
100% sykmeldt siden 5 januar.

Gleder meg til dette er over og to streker under svaret. Det blir ikke et 4 barn.

Noen her som definitivt har mer plager enn mine små-vondter ja!! Usj, skjønner godt det ikke friste til gjentakelse da.. Jeg syns tida har gått fort, men er man dårlig er 30-40 uker jaggu lang tid...

Jeg elsker å være gravid føler meg så flott og heldig! Kun magen som vokser. trøtt noen dager men de fleste dager trenger jeg ikke middagslur. Sliter desverre litt med bekken men det har jeg akseptert. Begynner å merke andre symptomer som kramper i ben etter jobb, noe urolige ben og litt smerter i magen men det er jo ikke så rart med så mye som skjer i kroppen. Er 24 fullgåtte uker +

Formen er ræv. Fortsatt kvalm, kaster opp hvis jeg blir litt sliten, bekkenet mitt er et helvette og jeg sliter masse med svimmelhet. Gleder meg intenst til dette er over. Kunne født 20 ganger etter hverandre istedenfor å gå gravid en gang til. Magen begynner også å bli plagsomt stor, puppene er alt for store og hele tilværelsen er egentlig bare dritt. 25+2 nå, så hadde jo liksom håpet at jeg skulle vært i bedre form nå :( 100% sykemeldt siden uke 8, og foreløpig sykemeldt ut februar.. Drittlei av å være isolert inne i mitt eget hus uten sosialt samvær. Vil jobbe, møte mennesker, gå på cafe, gå på kjøpesenter, dra på turer, leke med vesla, og alt mulig annet, men det er bare å drite i.

Mvh pessimist nr.1

Formen er ræv. Fortsatt kvalm, kaster opp hvis jeg blir litt sliten, bekkenet mitt er et helvette og jeg sliter masse med svimmelhet. Gleder meg intenst til dette er over. Kunne født 20 ganger etter hverandre istedenfor å gå gravid en gang til. Magen begynner også å bli plagsomt stor, puppene er alt for store og hele tilværelsen er egentlig bare dritt. 25+2 nå, så hadde jo liksom håpet at jeg skulle vært i bedre form nå :( 100% sykemeldt siden uke 8, og foreløpig sykemeldt ut februar.. Drittlei av å være isolert inne i mitt eget hus uten sosialt samvær. Vil jobbe, møte mennesker, gå på cafe, gå på kjøpesenter, dra på turer, leke med vesla, og alt mulig annet, men det er bare å drite i.

Mvh pessimist nr.1

Æsjda - syns det er greit at du er litt pessimist jeg, høres ikke akkurat ut som noen høydare :( puppene mine har og vært gedigne lenge, det er faktisk ganske tungt for rygg og skuldre, for ikke å snakke om at bhene ikke passer helt optimalt lenger og jeg gidder ikke kjøpe nye enda tilfelle de blir enda større!!

Æsjda - syns det er greit at du er litt pessimist jeg, høres ikke akkurat ut som noen høydare :( puppene mine har og vært gedigne lenge, det er faktisk ganske tungt for rygg og skuldre, for ikke å snakke om at bhene ikke passer helt optimalt lenger og jeg gidder ikke kjøpe nye enda tilfelle de blir enda større!!

Har prøvd å være optimist hele veien, men jeg begynner å bli mektig lei ... Har allerede kjøpt ny bh 3(!) ganger i forskjellige størrelser... Men ingen av de sitter optimalt. Er oppe i en G-cup nå, og på mine 156cm og 60 kg nå tunge og lange kropp ser ikke det så veldig fint ut heller. Huff, dette gravidgreiene er ikke noe for meg. Gleder meg til det er over! Krysser fingrene for oss om at puppene holder seg stabile fra nå av ;-)

Jobber 100%, men kjenner det er mye tyngre nå enn det var før. Har også mistet mye av tålmodigheten jeg hadde og den var gull verdt i jobben min.
Det verste er halsbrann og lite energi, men ellers kan jeg vel ikke klage :)

Her vi jeg si elendig!
3 svangerskapet og virkelig det tøffeste. Null energi,dårlig nattesøvn,hodevondt på 14-15 uka i strekk. Bekkenet har også slått seg vrangt. Lille har lagt seg langt ned og presser på livmorhalsen med rumpa som gir mye nedpress og vondt "tak" ila dagen.
100% sykmeldt siden 5 januar.

Gleder meg til dette er over og to streker under svaret. Det blir ikke et 4 barn.

Mitt tredje svangerskap var også helt pyton.. Svangerskap nr 4 er lettere. Mulig det er fordi jeg har tatt det mer med ro nå, for å slippe å bli som sist

vært 100% sykemeldt siden oktober, og blir det resten av svangerskapet :( Vondt i bekkenet, halsbrann, svimmel og av og til kvalm. Fikk sove ordentlig for første gang på leenge i natt!
Det eneste som er fint er å kjenne spark fra lillegutt i magen:)

Jeg er ganske ok i formen,ingen svangerskapsplager utenom litt kvalme og noe halsbrann.. Men har noen plager som jeg hadde før sv.skapet som er mest irriterende å hemmende... Men klarer meg,å koser meg med å kjenne liv:)

Formen er bra, og det settes vanvittig pris på! Kunne gjerne jobbet fult, men får 80% svangerskapspenger pga risikojobb.. (Har kun noe tilrettelagt jobb å få gjort.)

Magen er ikke så stor, så merker ikke at det er tungt riktig ennå..

Mitt tredje svangerskap var også helt pyton.. Svangerskap nr 4 er lettere. Mulig det er fordi jeg har tatt det mer med ro nå, for å slippe å bli som sist
Alle jeg kjenner som har fått nr 3 sier det samme.
Tøff som går på nr 4 da :D Her blir det ingen flere etter denne Snuppa. Da går jeg for sterilisering eller noe tenker jeg slik at det blir 100% umulig ;)

Veldig trøtt og sliten, noe hodevondt til tider, men ellers er den grei. Jobber foreløbig 100% men får se om jeg eventuelt må trappe litt ned for å ha noe energi utenom jobben..

Jeg har og hatt vondt i hodet i dag og i går, er egentlig ALDRI plaga av det..

Back
Topp