Hvordan er formen?

Blomsten2

Forelsket i forumet
Hvordan er formen deres og hvor langt er dere på vei? :) Er 11 uker i morgen. Kvalmen forsvant i uke 9. Fremdeles trøtt:)
 
Her henger trøttheten og godt igjen. Men ellers er jeg i fin form, uten om vondt i ryggen og nedover. Av og til sånn jeg blir bekymret for jeg ikke har noen plager :p er 12+5 :)
 
14+1 her, og har ikke lenger konstant kvalme men jeg kan fort brekke meg av lukter og rare smaker enda. :p er mye trøtt og har hodepine men utenom det har jeg begynt å nyte denne tida. :)
 
Jeg er 13+5 men fortsatt kvalm og veldig sliten. Skal til lege imorgen så får høre hva han tenker om jobb
 
14+4 kvalm, sliten og sykemeldt ut to uker til.. :(
Måtte også ta D vitamin, kanskje det kan hjelpe.
 
Hvordan er formen deres og hvor langt er dere på vei? :) Er 11 uker i morgen. Kvalmen forsvant i uke 9. Fremdeles trøtt:)
Må være deilig å være kvitt kvalmen helt!:)

Kvalme: blitt bedre den siste uken. Er 14+5 uker.
(holder den i sjakk nå med ingefærtabletter) men kaster opp på morgenen og på kvelden om jeg har anstrengt meg igjennom dagen...

Innbiller meg også at energien kommer sakte men sikkert tilbake...

Sliter med svimmelhet da, men ellers tipp topp :D:p
 
Er 9+2 har egentlig ikkje hatt noe særlig plager, me unntak svingende humør og treg mage, tidvis veldig oppblåst, men ikkje noe som plager meg veldig.
 
14+1
Kvalmen ga seg i løpet av uke 9, men trøttheten henger igjen! Sover hele natta, en 30min dupp midt på dagen OG en lang lur på ettermiddagen (1-2 timer)!! Får jeg mindre søvn enn jeg trenger kan jeg bli så akutt trøtt at jeg må sette meg ned med en gang...Har flere ganger måtte avbryte handleturen og ta en halvtime i bilen før jeg tør kjøre hjem :p
 
Er i uke 13 i morgen, og trøtthet og kvalme henger enda bra i, neste verre de siste par ukene. Men har hørt at den gjennomsnitts gravide har vi mest hcg hormon i kroppen rundt uke 14, og at det daler drastisk fra uke 14-20. Dette medfører at mange føler seg bedre etter uke 14 og utover.. Så jeg holder en lite knapp og karrer meg til at denne kvalmen forhåpentligvis er drastisk redusert om 2 uker. Vet at dette ikke er tilfelle med alle, men jeg kjenner jeg trøster meg litt med det :)
 
14+3. Kvalmen har for det meste gitt seg, med unntak av et par situasjoner (sulten/sliten/bilkjøring). Trøttheten derimot, er såååå trøtt enda. Sover og sover og sover zzzzzzzzz.
 
Jeg er egentlig i tipp topp form om dagen, bortsett fra én ting: korsryggen. Uansett hva jeg gjør, gjør det vondt. Har prøvd å gå, tøye, ligge, sitte, stå, men alt er like vondt. Legen ga med tøye øvelser som ikke hjelper og jordmor ba meg se an hvordan det gikk å starte i jobb igjen. Vært på jobb i snart en time nå, og jeg sliter skikkelig, (og da jobber jeg ikke vanlig engang!
 
Her er den værste uutholdelige kvalmen på god retur. Får noen kvalmebyger innimellom, men går som regel over innen noen timer. Får i meg mat. Men trøttheten, fra kl 17 er jeg helt ferdig...prøver å holde meg våken til 21. Men vokner likevel hver natt fordi jeg må tisse. Sykt irriterende, for da ligger jeg våken i timesvis...
 
14+5 og dårlig form. Mye pga jeg har vært kraftig forkjølet siden rett før jul, trolig på nippet til bihulebetennelse siden jeg egentlig ikke skal bruke nesespray (måtte ha når det var værst). Så lite søvn, hoster til jeg spyr og nå har bekkenløsningen begynt å melde seg. Jeeej. Og i natt har magen knytt seg skikkelig. Trolig voksesmerter eller noe, men ikke så behagelig.
Bare ca 180 dager igjen!
 
Heldigvis minimalt med kvalme, den kommer hvis jeg ikke spiser nok eller i tide, eller hvis jeg stresser mye/sover for lite. Jeg sliter med å få sove nok om natten og er stuptrøtt og vil sove hele dagen. Har hatt inmari mye hodepine de siste ukene, litt usikker på årsaken. Tok B12 sprøyte rett før jul og da kom det seg raskt, men nå er det altså tilbake igjen. Jeg tør ikke ta paracet før jeg har snakket med lege, siden jeg tar blodfortynnende når jeg er gravid. Har også hatt litt småblødninger igjen, så er litt på tuppa og en smule nedfor....(så nå skal jeg forlate denne tråden...)

Er 13+4 i dag, og utrolig spent på morgendagen, da skal vi på duotest. Håper alt er bra.
 
14+4 kvalm, sliten og sykemeldt ut to uker til.. :(
Måtte også ta D vitamin, kanskje det kan hjelpe.
Den kvalmen sitter igjen hos meg også. Er 13+6 idag. Men kvalmen slipper ikke og om jeg gjør noe så blir jeg slått ut og kvalmen kommer med engang
 
14+2 Idag.

Først det positive; ikke kvalm lenger:) Føler meg heller ikke som en zombie pga trøtthet. Tror kanskje hormonene har gitt seg litt og jeg er litt mer tålmodig igjen.

Negative er at bekkenet er så utrolig vondt. Å sitte er en lidelse. Å gå enda verre.
 
Kvalmen og luftsmertene forsvant rundt uke 10-11 :) Men da tok hodepinen over, og det har jeg fortsatt med jevne mellomrom. Er veldig opp og ned.
Trøtt er jeg fortsatt, men ikke i nærheten av sånn det var i starten.

Bortsett fra blødningene jeg hadde i helgen har jeg det fint :) får litt ekstra oppfølgning hos fastlegen og håper de var uskyldige. Har også en del ligamentsmerter som stråler ned i lysken, spesielt på høyre side.

Er 13+1 i dag :)
 
Kvalmen min varte i uke 5-7 ca. Nå er jeg 10+5 og merker ingenting til kvalme eller andre ting. Eneste er at jeg ofte er oppblåst, må tisse ofte og fortsatt har ømme bryster :) nå venter jeg bare på at magen skal begynne å vokse slik at det hele blir litt mer virkelig.
 
13+3 og nesten helt fin i formen☺ men sliter grådi med bekkenet:(
 
12+0 imorgen og sliter fortsatt med ekstremt trøtthet :/
Nå virker det som det blander seg med å ikke få sove på natten , så fantastisk dårlig kombinasjon :(
 
Back
Topp