Hvordan er formen?

Aprilsnar2014

Glad i forumet
*MIA*
Hvordan er formen deres om dagen? Enten dere som har fått deres søte små, eller er relativt høygravide??

Jeg har vært veldig sliten, er ikke god plass igjen i magen når man er 6 dager på overtid.. Bekkenet er jo ikke min venn, og er tung i kroppen, det er jo naturlig da :P Har astma og allergi og har virkelig proppet meg med medisiner den siste tiden. MEN om jeg husker medisinene så går alt egentlig veldig greit, mer positiv nå og vet det ikke er lenge igjen før jeg får se tulla mi :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Her har den lille blitt 11 dager og jeg føler ting begynner å falle på plass. Fysisk var kroppen raskt på plass igjen, god form med engang etter fødsel. Psykisk tok det litt tid..., men det kommer seg, jeg har fått tatt noen valg og jeg er småforelska i den lille skapningen min.

Lykke til med innspurten Aprilsnar2014, de siste dagene er slitsomme...

Jeg har vært helt ødelagt den siste tia, null energi, kvalm og bare pottesur døgnet rundt.med mye modningsrier og lureri flere netter. Men våknet i dag ganske blid og med energi. Litt deilig i grunn, selv om jeg ikke gidder å gjøre noe, for regner ikke med det er noe tegn til fødsel og ikke orker jeg å bli sliten heller :p høres helt forferdelig ut egentlig :p

Her har jeg fått brystbetennelse og feber, men ellers er formen bra:)

Veldig trøtt om dagen, og med astma og allergi selv så skjønner jeg hvor tungt du har det;) Her er jeg fæl til å glemme allergitablettene, og det straffer seg veldig neste dag:p
Mye vondter i underlivet og maserier som kommer og går. Gleder meg så til fødselen nå bare for å bli ferdig:)

Har termin i dag og her går det fint, er jo tungt, men det går heldigvis greit. Natten er noe annet, får så vondt nedover langs lårene, blæh.. :(

Men nå på dagen er alt greit :)

Er 1 dag på overtid nå. Jeg henger enten over dass og spyr, eller ligger i senga og venter på når kvalmen skal bli for ille neste gang. Pluss vondt, totalt usammenhengende og lite søvn og generelt LEI.
Humøret mitt er så på bærtur, altså skikkelig dårlig.
Har hatt mye maserier og kynnere en god stund, men nå de siste dagene har det stilnet totalt, noe som ikke gir meg mye håp om fødsel og som bare gjør meg enda surere og på grensen til at jeg føler meg deprimert. Jeg konkurrerer virkelig med en sitron, altså.
Men ser det komiske i det også :p

Må føye til at jeg presterte å få matforgiftning på toppen for noen dager siden, så har vært/er dårlig i magen også. De som sier at magekramper kan sette i gang fødsel, har jeg lyst å fortelle et par gloser. For da burde han vært født!
(ikke litt sur engang, neeeida #sarkasme :D )

Last edited:
Formen er dritt, eller rettere sagt, bekkenet gjør at formen er dritt:p.. Ødlegger nattesøvn, å hindrer meg i å gjøre stort anna enn å bevege meg mellom seng, sofa, kjøkken og bad:p..
Meen nå veit jeg at hvis ingenting skjer, blir jeg igangsatt på påskeaften, så skal pine meg gjennom den kommende uka, å prøve å kose meg så mye som mulig med den lille familien min i påska:)..

Jente født juli 2011 ~ termin med lillebror, i april 2014 :)

Jeg får vondt av dere som går over termin, vet jeg vil bli ordentlig skuffa hvis jeg må det samme.... Her er lite energi, det er i grunn det verste - i tillegg til ekstrem halsbrann. Hadde jeg bare hatt energi kunne jeg hvertfall gjort noe sammen med dattera mi utenfor disse fire veggene.... Nå er ho på tur med pappa, og jeg får ligge i senga og hvile/sove. Fantastisk!!!!!!

er i litt dårlig humør fordi jeg ikke orker spise noe særlig pga "klump i halsen". Utover det er formen egentlig veldig fin. Hovne bein og mye nedpress, men jeg er bare glad jeg kjenner at hun jobber. Det er vondt og til tider irriterende, men oi for en følelse!

Blir fort sliten, prøver å holde ut, klarer ikke helt å begrense meg, bekkenet krangler
og jeg pendler mellom å ville ha han ut NÅ og å ville vente til etter neste helg...

Eksepsjonelt "festlig" er det jo at melka er på plass, i små doser, men det stikker
og herjer nedi her, så må håndmelke noen dråper titt og ofte for at det ikke skal
gjøre skikkelig vondt!

Begynner å gå utover humøret at jeg blir så fort sliten og får vondt i bekkenet,
men har heldigvis en snill mann og verdens beste sønn som lyser opp dagene :Heartred

Sliten her også og veksler derfor mellom å ville føde nu! Til å tenke at det kanskje er bedre når jeg får litt mer energi.. Som er når?det som er verst er å ha så sinnsykt nedpress.. Det er nesten så jeg innimellom føler jeg har pressrier? Det trykker mot både foran og bak og jeg klarer ikke gå..andre som har det sånn? Jeg kan plutselig være helt fin og gå lange turer også!

Trøtt og sur! Termin 23.04 så må vel bare vente ....

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Nå begynner jeg også å bli sliten og sur!!

Over termin med en baby jeg vet er kjempestor stresser meg. Han veier 4700g nå...
Oppussing av vårt eneste bad i huset, og med far og svigerfar som håndverkere, så merker jeg at nå er lunta snart slutt. De er kjempe snille, men slitsomt å ha folk i huset hele tiden.
Men får forsøke å ha noen hyggelige dager med de to andre barna nå før babyen kommer...
Satser egentlig på at de ikke lar meg gå lenger enn til mandag, siden han da veier 4800g. Men ikke bare bare å bli satt igang heller.

Sliten, trøtt og vondt i hode og kropp... ! Tar på å ha en aktiv frøken på 21 mnd om dagen. Ellers håper jeg halsbrannen skal bli borte snart, for den har vært den største plagen dette svangerskapet. Føler meg ekstremt fødeklar. Har gruet meg litt frem til nå - men nå er det mere "bring it on!!" :-)

Kunne absolutt vært bedre, og humøret det samme. Men alt i alt føles det fortsatt bedre nå som jeg har vært hjemmegående 3 uker :-) men føler på at det er mye som skal skje og gjøres før fødsel, og blir egentlig litt sliten bare av tanken :-P og begynt å grue meg litt til alt som venter, besøk, mas og kjas de første ukene etter fødselen

Nå begynner jeg også å bli sliten og sur!!

Over termin med en baby jeg vet er kjempestor stresser meg. Han veier 4700g nå...
Oppussing av vårt eneste bad i huset, og med far og svigerfar som håndverkere, så merker jeg at nå er lunta snart slutt. De er kjempe snille, men slitsomt å ha folk i huset hele tiden.
Men får forsøke å ha noen hyggelige dager med de to andre barna nå før babyen kommer...
Satser egentlig på at de ikke lar meg gå lenger enn til mandag, siden han da veier 4800g. Men ikke bare bare å bli satt igang heller.
uff, føler med deg. Vi har hatt oppussing av vårt eneste bad også, pluss mye annet også, men vi satt en frist til 3 uker før termin med å ferdigstille. Badet var ferdig i god tid, men resten bare 1 uke før termin. Så jeg kan livlig forestille meg frustrasjonen din.

Og ang. stor baby så skjønner jeg godt at du er stressa, men husk at det ofte er stor feilberegning på sånt også *prøver å trøste* vet om flere som er feilberegnet, alle fikk mindre baby enn beregnet.

Sliten, trøtt og vondt i hode og kropp... ! Tar på å ha en aktiv frøken på 21 mnd om dagen. Ellers håper jeg halsbrannen skal bli borte snart, for den har vært den største plagen dette svangerskapet. Føler meg ekstremt fødeklar. Har gruet meg litt frem til nå - men nå er det mere "bring it on!!" :)

ser ut til at vi er i akkurat samme situasjon...inkludert halsbrannen!! ;) hva bruker du for å lindre? noe å anbefale?

Jeg har brukt mest gaviscon, men kan ikke si det har hjulpet mye. Har prøvd både flytende og tyggetabl. Har også testet ut en annen tyggetabl men husker ikke hva den het. Har blitt anbefalt melkeprodukter, men i mitt tilfelle har jeg bare blitt værre. Hva har du brukt? Og hardest funket? :-) nesten godt å høre at det er flere. Håper det gir seg for begge :-)

Jeg har brukt mest gaviscon, men kan ikke si det har hjulpet mye. Har prøvd både flytende og tyggetabl. Har også testet ut en annen tyggetabl men husker ikke hva den het. Har blitt anbefalt melkeprodukter, men i mitt tilfelle har jeg bare blitt værre. Hva har du brukt? Og hardest funket? :) nesten godt å høre at det er flere. Håper det gir seg for begge :)

jeg syns gaviscon er helt pyton, det smaker så forferdelig!!..huff. det er virkelig ikke godt altså, jeg er oppe flere ganger om natta for å ta noe for det. sanmarin heter det jeg tar, det er brusepulver som jeg løser opp i vann! kjøpes i vanlig matbutikk. funker greit, men på det verste har detkort effekt. kjenner jeg gleder meg så ekstremt til "trykket" forsvinner når babyen kommer ut!!!

Back
Topp