Hvordan er formen?

imellalex

Andre møte med forumet
Har en gutt som er 2,5 år, og da jeg var gravid med han var jeg så vidt jeg kan huske ikke dårlig i det hele tatt. Ingen kvalme, ingen vondt. Nå er jeg gravid med Nr 2, dog tidlig, venter i slutten av mars13, og hver eneste dag er jeg kvalm, og kaster opp. Har også endel vondt i korskryggen.. Hva kan man gjøre? Begynner å bli skikkelig hissig og frustrert, klarer ikke styre det :/

Huffda, ikke noe særlig å ha det sånn da :-( Her er formen fin, så har dessverre ikke noen tips å komme med. Men det er ikke lenge til "det gode trimesteret" (eller hva de nå kaller det igjen) der de fleste plager forsvinner for en stund.. :-)

Skjønner deg godt.. jeg er også dårlig og kaster opp, men er bare veldig takknemlig for at jeg ikke er like dårlig som med gutten min.. da kasta jeg opp hele døgnet rundt og gikk ned nesten 20 kg i løpet av svangerskapet og det ga seg aldri helt. Hadde noen gode uker fra uke 26 til 30. I tillegg hadde jeg kraftig bekkenløsning og gikk på krykker. Og svangerskapsdiabetes så måtte på insulin. Hittil denne gang har jeg bare gått ned 5 kg, får i meg noe mat og har noen bedre dager der jeg kaster opp kun på morgen og formiddag. Bekkenet er ikke helt godt men det går bra hittil. Og diabetesen er på plass allerede. Men føler meg tross alt ikke halvparten så ille som sist. Så dette skal jeg klare fint. Heldigvis går det over for de fleste, så det er bare å holde ut.. Har et håp om at det kan gjelde meg også denne gangen. Så er det denne ekstreme trøttheten og slappheten og svimlingen da, det er ubehagelig og grøss så sliten.. men det skal jo også gå over. Hold ut! Det blir ganske sikkert bedre snart! :)

Her er formen finfin, har vært det hele tiden:)
Ingen kvalme i hele tatt, kanskje litt hodeverk, og så har det blitt 
en del mere søvn, så jeg skal absolutt ikke klage!
Nå har jeg tatt steget over i 2. trimester (JIPPI!!) og satser på litt
mere energi på dagene, dét hadde vært fint det! ;)

Håper formen bedrer seg snart for dere som måtte ha litt av hvert å slite med,
vi fortjener kun det beste i disse lykkelige omstendighetene! :D

her er forma bedre...er en del kvalm på natta av alle ting,vokna av at ej er kvalm..er kvalm på dagen enda men kasta ikkje lenger opp...kjenne at bekkenet he begynt å krangle allereie...er kjempe sliten heile tia og veldig trøtt...

Kvalmen begynner å gi seg hos meg nå...kan spise alt og brekker meg ikke lenger, men ryggen er noe helt annet!! Jeg og begynte å få vondt utlolig tidlig nå...har like vondt nå som jeg hadde helt på slutten av forrige svangerskap!! Gruer meg til jeg blir stor for da kommer jeg sikkert ikke til å få til noe lenger...

Samme her! Forrige svangerskap var det ingen plager, og merket knapt jeg var gravid før magen sakte kom fram. Noe særlig stor ble den heller ikke, så krysser fingrene for at jeg ikke ender opp som en flodhest denne gangen :P

Denne gangen derimot:
Jeg var kvalm, null matlyst og ingen energi hver dag fram til uke 11.
Da sa det plutselig stopp, og matlysten kom med et PANG!
I morgen starter jeg på uke 14, og har ingen plager - merker svært lite til at jeg er gravid, men magen blåser seg opp etter middag og jeg ser ut som jeg ni måneder på vei :P Om morningen er jeg like flat igjen, hehe :P

Sliter med bihulebetennelse - men det er ikke pga graviditeten :P

Jeg er veldig trøtt og vekselsvis kvalmen. Nå har også bekkenet begynt å rote. Er fortiden 100% men hadde håpet på å kunne jobbe litt. 

Hadde det som deg sist.. Absolutt ingen plager..

Denne gangen har jeg vært kvalm og kastet opp. Men er kommet seg nå.. Ellers så har jeg fått endel bekkensmerter de siste ukene.. :(

Nei, uff så kjedelig å være så dårlig! Får håpe du føler deg bedre snart! Jeg har vært heldig og vært i fin form, bare kvalm på natta hvis jeg har vært våken og om morgenen før jeg har spist. Ellers har jeg vært ekstremt trøtt, men nå er det endelig begynt å gi seg. Akkurat nå er formen veldig fin :)

Back
Topp