hvordan er formen

evelina

Andre møte med forumet
hei alle blivende mødre!!!

jeg har termin sånn rundt 1 des, lurer på hvordan form og mage dere andre har?er jo ikke så langt på vei,så er redd for å tenke meg frem til symptomer.....om dere skjønner
 Noen som har tenkt seg til ultralyd?
er jo redd for at det skal være noe galt, håper bare det går bra frem til den mer sikkre tiden!

Hei,

formen er bra den, begynner å merke det godt i rygg og mage, samt at jeg er sulten hele tiden..!!! Og har lyst på alle mulige kaker, vafler, pannekaker, chips etc [:D]

Fastlegen min har ultralyd, så jeg får mange ultralydundersøkelser [:)] Skal på første kontroll om 3 uker, gleder meg veldig til det!!!!!!!!!

Regner med at vi også kommer til å ta 3d-ultralyd senere, jeg er sååå nysgjerrig av meg så jeg "må" se babyen min så tidlig som mulig [:D]

Merkelige matlyster, trøtt, tung i kroppen og noko rester av slimblod, tynne, brune greier, frå noko rifter. Litt uggen, men ikkje sånn direkte kvalm alltid, ellers er formen fin. Gleder meg noko så veldig til å bli mamma [:)]

Hei!

Har hatt mye stikkinger og press i magen noen uker allerede.
Puppene har også vokst en del og er ømme. Brystvortene ser snodige ut..

Trodde det var litt tidlig å være kvalm, men er nå på femte dagen. Er
jevnt kvalm hele tiden, og det forværres når jeg er sulten. Har ikke kastet
opp men er nære ganske ofte, spes ved tannpuss..[:'(]

Magen er oppblåst, så hvis jeg i tillegg spenner den ut blir den god og rund.
Spenner ut og sprader foran speilet, gleder meg såå til den blir "ordentlig" [:D]

Jeg har time hos legen i slutten av mnd, er da 8-9 uker på veg. Er det noen
av dere som vet hva som blir gjort da?

hei.
Godt å høre det er fler som merker det på kroppen....
selv har jeg vært litt uggen i dag....en følelse som minner om fyllesyke....

vet ikke hva som gjøres hos legen, men det hadde jo vært fint om de tok en ultralyd..går jo an å høre med de??

Dette skal bli gøy dere!!
Syns bare tiden går UTROLIG sakte frem til man er over 12 uker.....men men,er vell ikke noe annet å gjøre enn å håpe på det beste.

Lykke til i tiden freover alle sammen,
klemmer

ORIGINAL: pudra

hei.
Godt å høre det er fler som merker det på kroppen....
selv har jeg vært litt uggen i dag....en følelse som minner om fyllesyke....

vet ikke hva som gjøres hos legen, men det hadde jo vært fint om de tok en ultralyd..går jo an å høre med de??

Dette skal bli gøy dere!!
Syns bare tiden går UTROLIG sakte frem til man er over 12 uker.....men men,er vell ikke noe annet å gjøre enn å håpe på det beste.

Lykke til i tiden freover alle sammen,

klemmer

Jaa, fyllesyke var ordet! [:'(]

Jeg synes også at dagene går altfor sakte, vi får tenke positivt og håpe
på det beste ja [:)]

Lykke til fra meg også, påskeklem [link=http://forum.babyverden.no/javascript:void(opener.addSmiley('body1','http://forum.babyverden.no/upfiles/smiley/2866.gif'));self.focus();][/link]

Jeg er sånn småuggen, spesielt om morgenen...da klarer jeg bare litt salt kjeks før jeg går på jobb. Men utover dagen har jeg jo lyst på alt mulig rart da....og jeg som skal liksom prøve å være flink denne gang, så jeg ikke legger på meg noe særlig...er litt stor ifra før av og trenger absolutt ikke å legge på meg[&:][:@]

Jeg har menstermin 2 desember, og har vært kvalm om morgenen og kvelden i ca 2 uker. Nå er jeg mer kvalm hele dagen. Har hatt en del "menssmerter" lignende nederst i magen og med stramme bukser kan det til tider bli veldig vondt. Noen andre som har hatt lignende?
Noen som har noen tips til kvalmen?
Ellers håper jeg alt går bra og at jeg i desember får et fint lite nurk[:D]

ORIGINAL: Gerd Randi

Jeg har menstermin 2 desember, og har vært kvalm om morgenen og kvelden i ca 2 uker. Nå er jeg mer kvalm hele dagen. Har hatt en del "menssmerter" lignende nederst i magen og med stramme bukser kan det til tider bli veldig vondt. Noen andre som har hatt lignende?
Noen som har noen tips til kvalmen?
Ellers håper jeg alt går bra og at jeg i desember får et fint lite nurk[:D]

Gratulerer med spiren og velkommen hit![:)]

Jeg har akkurat samme symptomene, det er helt normalt.
Utfra hva jeg har hørt kan man få noe mot kvalmen på resept?

[:)] Hei

puppene er vonde og ser, som ei annen skrev; snodige ut hehe

er ikke kvalm men trett, er skikkelig hole som vi sier i egersund, altså har veldig lyst på noe hele tiden [:D] noe jeg ikke burde ettersom jeg veier mer nå enn jeg gjorde når jeg fødte jenta mi for snart seks år siden.  

føler meg oppblåst, faktisk ikke så mange buskser som er noe gode på lenger... strammer.

[;)]

Jeg er ikke langt på vei da, satt inn et egg for to uker siden[:D] Prøverørsforsøk!! SÅ jeg vet ikke om de symptomene jeg har er litt for medisin jeg har tatt (progestan tabletter for å klargjøre livmor)... Men jeg har hvertfall fått forståppelse. Så det er drit vondt bokstavelig talt. Men har hørt om flere som har fått det før de engang viste de var gravide..
Kvalm er jeg bare i et lite øyeblikk, men lukter mye rart og ting jeg trodde jeg likte kan jeg brekke meg av allerede nå. Trodde det var litt tidlig jeg, men......
Og så er det brystene mine da, veldig ømme, men går liksom greit å ha klær på seg, så de er ikke så ille.. For noen gjør det jo vondt bare genseren er inntil har jeg hørt..
Er også veldig sliten og oppblåst.. Og føles nesten litt lemster i magen..

Men dette er jo bare gode plager, for det betyr at det er et mirakel i magen[:)]

Jeg synes stikkingene i magen har avtatt litt, ellers er det som før. Det mest
plagsomme er at jeg er kvalm heeele tiden..

Det døyves litt når jeg spiser, men det hjeper ikke lenge akkurat. Dessuten
har jeg sånn kjempelyst på noe den ene dagen og spiser det som om det var
det beste i hele verden for så å få brekninger av bare tanken på samme maten
dagen etter. Har noe utrolig med rester i kjøleskapet nå [8D]

Har akkurat slurpet i meg en giga blåbærmilkshake, BURRP [:D]

Jeg er veldig trøtt for tiden (gjeeesp), og småkvalm på kveldene. Og ganske hissig og oppfarende til tider. Godt jeg har en sambo som synes jeg er søt når jeg er sint, og bare ler[:D] Også tror jeg bekkenløsninga er på vei, fikk det tidlig i forrige svangerskap også[:@]

Hei dere!
ja nå er man jo litt lenger på  vei...
Jeg har bare vært kval, et par dager,men ikke på morgenen...det kommer og går.Men nå har jeg vært i fin form.så håper det bare blir med de 2 dagene.

MATLYSTEN er der da,eller suget på noe godis hele tiden,og det er kjipt...

Men jeg føler meg ikke sånn veldig gravid egentlig.....hva med dere??
(syns jeg har litt mage da men,følelsen er liksom ikke helt der,er vell kanskje redd bare)

Formen min er forholdsvis grei, har veeeldig ømme pupper og tror jeg kunne sovet hele dagen hvis det var mulig[;)]

Ellers er jeg litt små kvalm, men ikke kastet opp.. Merker at jeg blir kvalm med engang jeg er lit sulten, men blir bra igjen når jeg har spist[:D]

Jeg er fortsatt kvalm egentlig hele tiden. Værst om kvelden, natta når jeg må på do og om morgenen.
Føler meg nesten konstant fyllesyk[:'(]
Ellers  så har jeg lyst på noe hele tiden, men vet ikke helt hva[:)]
Håper bare kvalmen avtar snart, skikkelig ubehagelig......

Back
Topp