Hvordan er formen så langt?

Mortil4_89

Betatt av forumet
Julibarna 2019
Med mine tre første har jeg vært plaget med kvalme fra ikm og til ca uke 15. Hvordan er resten av dere i form? :)
 
Med nr 1 hadde jeg absolutt ingen plager eller symptomer før jeg begynte å kjenne liv litt etter OUL. Til nå syns jeg det stikker og strekker nederst i magen og i underlivet, begynte i går.
 
Eneste jeg har nå er litt sånn metallsmak i munnen egentlig. Første mamm var jeg veldig dårlig, aller mest de 3 første mnd, men mye igjennom hele svangerskapet. Nr 2 merket jeg ingenting spesielt, litt sånn som nå. Nr 3 merket jeg over at jeg var ordentlig kvalm, men kastet aldri opp, men måtte spise mye salt pommesfrites for at det skulle bli bedre, og måtte ha i meg mat med en gang jeg våknet. Nå er det egentlig mest lik som svangerskap nr 2 enn så lenge.
 
Så langt formen ok trøtt, stikkende/kløende pupper, tisser hele tiden og no begynt å bli litt kvalm når eg er sulten el trøtt/sliten:wacky:

Sist var eg kvalm fra uke 5 til ungen kom ut. Fram til uke 13/14 bodde eg over doskålen og spydde og spydde så og si daglig hele svangerskapet så håper litt at det utarter seg litt anderledes denne gang :angelic:
 
Jeg har vært kvalm i mine tre forutgående svangerskap, men kastet opp bare med gutten, selv om jeg var mer kvalm med jentene.
Husker ikke når kvalmen startet, men minns den varte 3-4 uker.

Nå har jeg bare ømme bryst og «aktivitet» i livmoren. Synes nesten å dra kjensel på en slags «kynner følelse» hvis jeg er fysisk aktiv, samt etter sex. Dette er sikkert bare plasebo, for det er vel umulig så kort på vei :p:rolleyes:

Blir fort sliten og trøtt, ellers ingenting :)
 
Så langt formen ok trøtt, stikkende/kløende pupper, tisser hele tiden og no begynt å bli litt kvalm når eg er sulten el trøtt/sliten:wacky:

Sist var eg kvalm fra uke 5 til ungen kom ut. Fram til uke 13/14 bodde eg over doskålen og spydde og spydde så og si daglig hele svangerskapet så håper litt at det utarter seg litt anderledes denne gang :angelic:

Det hørtes fryktelig slitsomt ut å være kvalm i 9 måneder :wideyed: Var det jente du fikk sist?

Foreløpig er formen min helt som normalt, kjenner ingenting til at jeg er gravid, så tenker foreløpig nesten ikke på det. Sist startet kvalmen når jeg var ca. 6 uker på vei, så nå nyter jeg bare å føle meg så bra, for regner med at det ikke varer! :nailbiting::nailbiting:
 
Det hørtes fryktelig slitsomt ut å være kvalm i 9 måneder :wideyed: Var det jente du fikk sist?

Foreløpig er formen min helt som normalt, kjenner ingenting til at jeg er gravid, så tenker foreløpig nesten ikke på det. Sist startet kvalmen når jeg var ca. 6 uker på vei, så nå nyter jeg bare å føle meg så bra, for regner med at det ikke varer! :nailbiting::nailbiting:

Det var ganske slitsomt til tider. Og nei var en gutt. No kjenner eg anntydning til at kvalmen begynner å sike seg på igjen :hungover:
 
Huff da! Får krysse fingrene for at det ikke blir like langvarig som sist!!
 
Jeg er 4+2 og kjenner på en del stikninger i livmoren. Også er jeg mer trøtt nå enn før. Allerede - så lurer på hvordan den trøttheten vil bli når jeg er enda lengre på vei :p
 
Ja huff, sist sov jeg vel ca hele første trimester, sov fra jeg kom hjem fra jobb til morgenen etter. Det blir nok ikke mulig nå med aktiv toåring i hus :hilarious: Går fint foreløpig. Men det strekker og jobber i livmora, ikke murringer, men stikk og ligamentsmerter liksom, særlig når jeg strammer musklene.
 
Ja huff, sist sov jeg vel ca hele første trimester, sov fra jeg kom hjem fra jobb til morgenen etter. Det blir nok ikke mulig nå med aktiv toåring i hus :hilarious: Går fint foreløpig. Men det strekker og jobber i livmora, ikke murringer, men stikk og ligamentsmerter liksom, særlig når jeg strammer musklene.

Ja har en 2.5 åring sjøl og han virker alt som han skjønner at det er noe. Blitt ekstremt klengetevog vist det fortsetter ogveg blir som sist blir det slitsomt og vanskelig i lengden :bag:
 
Ja har en 2.5 åring sjøl og han virker alt som han skjønner at det er noe. Blitt ekstremt klengetevog vist det fortsetter ogveg blir som sist blir det slitsomt og vanskelig i lengden :bag:

Haha ja, han var i en mammadalt-periode fra før av her, så ikke merket noe forskjell på det enda. Eneste er at vi ammer enda egentlig, men nå har han ikke villet ha siden lørdag kveld, det er veldig utypisk. Men det er jo tidlig for å påvirke melka noe enda egentlig. Sikkert tilfeldig, men veldig rart!
 
Haha ja, han var i en mammadalt-periode fra før av her, så ikke merket noe forskjell på det enda. Eneste er at vi ammer enda egentlig, men nå har han ikke villet ha siden lørdag kveld, det er veldig utypisk. Men det er jo tidlig for å påvirke melka noe enda egentlig. Sikkert tilfeldig, men veldig rart!

Har hørt at det kan skje med en gang. Folk som finner ut at de er gravid fordi ungen ikkje vil ta bryste mer. Er ganske lenge siden vi slutta men eg har lekt litt melk fra ene puppen igjen ( så ut som råmelk)
 
Har hørt at det kan skje med en gang. Folk som finner ut at de er gravid fordi ungen ikkje vil ta bryste mer. Er ganske lenge siden vi slutta men eg har lekt litt melk fra ene puppen igjen ( så ut som råmelk)

Hm, kan kanskje være noe i det lell da. Får se hvordan det går de neste dagene :)
 
Hadde nettopp en fantastisk powernap! Trøttheten har meldt sin ankomst! Godt jeg har en flink pappa og kjæreste med 3 aktive fra før!
 
Ja huff, sist sov jeg vel ca hele første trimester, sov fra jeg kom hjem fra jobb til morgenen etter. Det blir nok ikke mulig nå med aktiv toåring i hus :hilarious: Går fint foreløpig. Men det strekker og jobber i livmora, ikke murringer, men stikk og ligamentsmerter liksom, særlig når jeg strammer musklene.
Akkurat helt likt her.. Jeg sov overalt. T.o.m på jobben slumret jeg.. Det går fint foreløpig, men kjenner det sniker inn noen gjesp.
 
Akkurat helt likt her.. Jeg sov overalt. T.o.m på jobben slumret jeg.. Det går fint foreløpig, men kjenner det sniker inn noen gjesp.

Håper vi slipper lettere unna denne gang! For det er så fælt å være trøtt konstant, huff. Bedre en kvalme kanskje, det har jeg ikke prøvd heldigvis.
 
Sniker fra vi som prøver - dere som har stikninger,hvor tidlig kjente dere det? Og er det spesielt på den ene siden? 4 dager til IKM og har kjent litt stikninger noen dager nå og i dag har det vært ganske mye, selv om jeg har slumret på sofaen hele dagen. Hos meg er det på venstre side spesielt (og alle mine 4 barn har ligget på venstre side - så har jo et håp for å si det sånn:oops:)
 
Back
Topp