Hvordan er formen, jenter? :)

Jeg synes kvalmen bare øker på. Begynte i slutten av 5. uke, og er 8+3 nå.
Kvalm hele dagen, spyr 3-4 ganger per dag. Er så utrolig slitsomt, uvelheten tar sånn på.
Og så er jeg så trøtt! Helt utslitt av jobb, og sovner på sofaen hver dag når jeg kommer hjem.

Lurer sterkt på om jeg skal spørre om sykemelding, jeg med. Som Lilutta skrev tidligere her: Hvis man var kvalm døgnet rundt og kastet opp flere ganger daglig uten å være gravid, ville man da dratt på jobb? Nei.
Så hvorfor skal man da tåle mer og presse seg hardere når man er gravid??

Kvalm 24/7. Måtte kaste inn håndkle og fortelle sjefen at jeg ikke klarer å komme på jobb fordi jeg er gravid og dårlig. Skal til legen i morgen og da blir det sykemelding, sliter med å komme meg igjennom dagene uten å stresse med jobb i tillegg :( Hver dag handler om å få i seg litt mat og prøve å ikke spy det opp igjen... Skikkelig slitsomt, og tiden snegler seg avgårde. Er i uke 8 nå og blir det som sist er jeg ikke bedre før til jul! Gi meg styrke :dead:
Akkurat samme historie på meg !!:depressed:

Er trøtt og kvalm i hytt og pine, men heldigvis ikkje oppkast endå. I perioder har det vore såpass med murring i mage/rygg at eg har tenkt at no går det snart galt. Dei siste dagane har det vore veldig lite murring

Kvalm som et uvær, kaster opp hvær dag..Men kvalmen er veldig opp å ned..Mye svimmel å sliten..

Ikke kvalm, men uggen. Kveldstid brekker jeg meg og kan kaste opp 1 gang iløpet av kvelden. Har mindre matlyst, jeg blir fortere mett.

Er 5+6 nå, første gang som gravid. Vet ikke om det er "ettervirkning" fra forkjølelse jeg hadde i forrige uke, men har lite matlyst på morgenen (elsker vanligvis frokost) og føler meg småuggen. Har heldigvis ikke blitt så dårlig enda at jeg har kastet opp. Ellers føler jeg meg trett og energiløs hele tida.. Blir også fort mett og fort sulten, klarer egentlig ikke skille på om jeg er mett eller sulten heller :schocked028

Last edited:
Er formen bra om dagen, eller er det veldig opp og ned? :)
Nå er allerede juni 2020 åpnet, tiden flyyr jo! :)

Er i uke 7+6 og har absolutt ingen symptomer eller plager bortsett fra litt ømme pupper i uke 5-6.
Er kanskje heldig, men det gjør meg jo litt nervøs også

Back
Topp