Hvordan er formen jenter?

Fiduz

Glad i forumet
Hvordan står det til med de gravide magene deres? Formen på topp, eller på bunn? Mye vondter eller kjenner du ingenting bortsett ifra kjærlige spark fra den lille? Fortell, fortell!! :)

Selv er jeg så og si i toppform :) Har en del luftsmerter (som noen gang er så ille at jeg er sikker på at det må være vondere enn å føde...) og bekkenet plager meg litt til tider. Halsbrannen er innom i ny og ne også. Sover ikke så bra på nettene, for jeg er oppe to-tre ganger på tisseriet. Ellers skal jeg ikke klage :) kjenner daglige spark fra lille i magen.

Formen er ganske bra. Kjenner spark og div hver dag, og syns til tider det er litt ubehagelig, men godt å kjenne liv!
Bekkenet er  plagsomt til tider, men har fått gradert sykemelding, så nå går dagene mye bedre! Takk og lov.. Ellers så våkner jeg tidlig om dagene, og sover lite etter det.. Så en hvil på ettermiddagen er godt :)
Men tror egentlig jeg har det ganske bra foreløpig..

Her er det også ganske greit   Vesla romsterer veldig, men det byner allerede å bli litt trangt (jeg er liten) så det gjør ganske vondt å ligge på ribbeina. Har bekkenløsning, men for å holde det noenlunde i sjakk må jeg trene og gå lang tur hver dag. Funker da, men blir litt sliten av det. Gleder meg til sommer og sol, og til lille snuppa kommer ut, så kan ikke klage

Her er formen generelt MYE bedre enn før jeg ble gravid, og det har den vært i godt over en måned nå. Jeg har liksom fått en ny livsgnist og masse energi og overskudd! Herlig :-)

Jeg har vært heldig hele svangerskapet hittil, har ikke hatt noen graviditetssymptomer bortsett fra vondt i puppene nå og da, og omkring en uke med kvalme. Så vil virkelig si at jeg har sluppet veldig billig unna, og håper det fortsetter sånn :-) Kjenner spark og bevegelse daglig, er rett og slett i himmelen for tiden!

Formen min er ikke helt på topp...
Bekkenløsning som gjør vondt både foran og bak..
Og, energien min er ikke tilstede.. Blir sliten av ingenting..
Halsbrann til tider..
Men, slutta å kaste opp etter 5 mnd da :D Hurra!!

Men, tross litt lidelser så nyter jeg å være gravid :D
Stolt av den struttende magen min <3

Helt toppemoticon

sliten, trøtt, vondt i ryggen, vondt i bekkenet, blir alt for fort tung og trøtt i bena, alt er tungt og halsbrann og middag på halvveis retur er noe dritt...

Helt topp faktisk 

Ikke kvalm, ikke bekkenløsning, ikke høyt blodtrykk (bank i bordet)... Masse arbeidslyst, bare trenger en halvtimes hvile hver ettermiddag. Det er så deilig å oppleve et mer normalt svangerskap denne gang. 

Jeg gleder meg så til å se nurket i august

Magen er blidt stor og noen ekstra kilo er kommet.. Det gleder meg.. Må handle litt flere topper og bukser.

Lillegutt i magen er aktiv ca. hver 3 time i magen. Reagerer veldig om jeg spiser godis :)

Er sykemeldt 100% på grunn av MYE sterke regelmessige kynnere . Savner jobben min. Men jeg får ihvertfall brodert ferdig julekalenderen til storebrødrene på 2 år og 3 år.
Kjedelig å ikke kan gå lange turer , og klarer ikke flere enn tre butikker i gangen. Livmorstappen er litt kort og kynnerene er blidt målt sterke og mange etterhverandre. Da er det bare å ta det med ro å ruge til beibin er klar til å komme ut. Vil ikke ha prematurfødtsel .

Fantastisk å være gravid. Kvinnekroppen er helt utrolig for en vidunderlig maskin, som klarer alt dette. Beibin kommer og maten er servert :-D

Magen er blidt stor og noen ekstra kilo er kommet.. Det gleder meg.. Må handle litt flere topper og bukser.

Lillegutt i magen er aktiv ca. hver 3 time i magen. Reagerer veldig om jeg spiser godis :)

Er sykemeldt 100% på grunn av MYE sterke regelmessige kynnere . Savner jobben min. Men jeg får ihvertfall brodert ferdig julekalenderen til storebrødrene på 2 år og 3 år.
Kjedelig å ikke kan gå lange turer , og klarer ikke flere enn tre butikker i gangen. Livmorstappen er litt kort og kynnerene er blidt målt sterke og mange etterhverandre. Da er det bare å ta det med ro å ruge til beibin er klar til å komme ut. Vil ikke ha prematurfødtsel .

Fantastisk å være gravid. Kvinnekroppen er helt utrolig for en vidunderlig maskin, som klarer alt dette. Beibin kommer og maten er servert :-D

Hmm.. har fremdeles bekkenløsning fra helv*** som gjør dagene ganske slitsomme. 
Ellers har jeg begynt å få ganske kraftige kynnere (som med førstemann) og sover max 1-2 timer hver natt for jeg tisser mellom 5-10 ganger. Ellers har jeg en veldig sprellete bebi i magen som får mammaen sin til å ta til vettet og elske hvert lille skapte minutt jeg går gravid. 
Galskap much? <3

Her begynner formen å bli bedre. Er plaget med å bli raskt sliten, men etter jeg har husket vitaminer og tran hver dag, har jeg mye mer energi.
Men ikke nok til å jobbe. så slutten av denne uka blir jeg nok å gå ut på svangerskaps penger da det ikke er mulighet for noe tilrettelegging. Ellers så er det vondter i bekkent litt hver dag, og vann i føtterne. men har det mye bedre en veldig mange, så skal egentlig ikke klage :P

Formen her er veldig varierende.. Kan føle meg nokså grei en dag mens en annen dag er det helt forferdelig.. Har begynt å kjenne det i bekkenet (og trosser egentlig vell meg selv på jobben), har fått tilbake litt kvalmen, da til tider jeg blir skikkelig kvalm og føler for å rett å slett kaste opp.. Ellers har jeg hatt hjertebank, ryggsmerter, menssmerter med murringer i ryggen, så det spørs om jeg burde fått litt tilrettelagt på jobben og kanskje blitt litt sykmeldt.. Men jeg er jo sånn at jeg skal vente til det nesten har gått litt for langt:S..

Formen min er bedre nå enn de første 3mnd! Fælt å tenke på hvor kvalm jeg var..
Plages mye med magen min , så har smerter hele tiden pluss at det kommer veldig mye blod når jeg er på toalettet. Det er ikke så morsomt.. Blir veldig trøtt av det, så må ha en ettermiddags-dupp hver dag! :-)

Ellers må jeg si at formen er på TOPP!! Er så vannvittig glad og lykkelig!! :-D 
<3 Hjerter over alt <3 <3 Haha, huff :-P

Jeg er i toppform og har ingen plager annet enn at brystene mine lekker Endel så jeg må bruke ammeinnlegg. Og har litt halsbrann ellers er det tipp topp tommel opp

Back
Topp