Hvordan er formen etter keisersnittet?

Pucci

Flørter med forumet
Vi er vel blitt en del her inne som har tatt keisersnitt nå. Hvordan går det med dere i barseltiden?

Selv er jeg på dag 13, og synes det går fint. Det var tungt i starten, å klare å snu seg i sengen og sånt. Jeg spretter ikke akkurat opp av sengen nå heller, men det gjør ikke lenger vondt. (Dette er mitt andre keisersnitt, og jeg vet hvor store forskjeller det kan være. Sist gang var jeg helt ødelagt etterpå, i lange tider.)

Jeg jobber med disse hersens knipeøvelsene, og har vel fått dreisen på det. Jeg har også såvidt kommet igang med gåturer, men ikke så langt ennå. Rundt 3 km, og da med innlagt kaffepause underveis. :p Jeg har trålet internett etter et fornuftig opptreningsprogram, uten hell. Det er mye fokus på magetrening etter uke 8, men jeg savner noe mer informasjon rundt hvor lange trilleturer som er forsvarlig å gå på nå, og andre styrkeøvelser som er trygge å ta så tidlig. Har dere andre funnet noe som er verdt å lese?

Jeg fødte i juni, hun er 7 uker i morra og formen er ganske bra, men i går skulle jeg gå opp mange trapper på en ferge, veldig bratte, mens jeg bar på vesla. Jeg fikk sinnsyke smerter i magen rundt arret... Kjente jeg ble litt oppgitt, har vert så fin lenge, men gikk fort over og alt er som normalt nå.

Vet du hvilke mageøvelser en kan begynne med etter 8 uker? Hadde vert kjekt å komme igang :)

Det virker som om anbefalingene går på at du kan trene vanlige mageøvelser fra uke 8, men ikke trene de rette magemusklene, kun de skrå. Jeg tror vi må vente med de rette til 12 uker etterpå. Men fra uke 8 kan du jo gjøre mange andre styrkeøvelser da, da kan man sikkert begynne med utfall og knebøy og pushups (???) og sånt. Jeg døøør etter å kunne løpe igjen, men det er visst også fyfy frem til etter 12 uker.

Går bra her, såret leger bra. Trener ikke ennå, har ikke gått turer en gang. Fokuserer på å få til ammingen, det er en fulltidsjobb...

Hadde ks 5 juli. Formen var helt jævli de første tre dagene. Sengeliggende og klarte ikke gjøre noe selv. Mye smerter, men etter ei uke klarte jeg meg uten jevnlige smertestillende. Pappaen har vært nødt å være to ekstra uker hjemme da jeg ikke er enda i form etter hastekeisersnittet. Gjør alt selv, men merker at det ikke skal mye til før jeg får vondt og blir øm i såret. Såret leger forsåvidt bra, men ikke mye turer her.

prematurt barn, ammeproblemer, pumper ivei og mye sykehus har vel tatt sitt av overskuddet, så noen gatetråler med barnevogna blir ikke jeg ned det første :p

Noen som kjenner til om er normalt att det gjør vondt og tisse etter keisersnitt? (Hadde haste keisersnitt den 22.juli. og det gjør fortsatt vondt og tisse og fikk liksom aldri noe ordentlig svar da jeg var på barsel avd om dette faktisk er normalt...)

Noen som kjenner til om er normalt att det gjør vondt og tisse etter keisersnitt? (Hadde haste keisersnitt den 22.juli. og det gjør fortsatt vondt og tisse og fikk liksom aldri noe ordentlig svar da jeg var på barsel avd om dette faktisk er normalt...)
Ja!!! Jeg tror det er kateteret som gjør det. Jeg hadde vondt i 10 dager.

Jeg har også vondt når jeg tisser, men kjennes ut som det er i blæra og livmora det gjør vondt. Har tenkt at det er etter medfarten, at alt inni der er ømfintlig for. Gjør vondere jo fullere blæra er.

Ingen som bruker Belly bandit? Ska ha ks i augusti och i Sverige är det många som använder det. Är en gördel som lixom ska hålla på plats magen och få muskler, buken och dra tillbaka fortare. Ger oxå bra støtte i rygg å mage. Lättare att vända sig i sängen då den håller magen på plats. Många med ks men även vaginal födsel är väldigt nöjda med den. Vanligt også at använda efter mag/buk operation. Någon som har använt?

Back
Topp