Hvordan er formen deres?

Labbetussen683

Flørter med forumet
Her er formen begynt å synke litt, mye kynnere, symfysevondt, kvalmen er tilbake, murringer i mage og rygg, smerter i hofter, litt hovne føtter om kvelden .. jeg er 33 uker på onsdag.
Fler som har det sånn nå? Jeg lurer på hvor mye murring og vondt som er ok, før man ska snakke med legen? Han får vel ikke gjort noe med det akkurat men.. føles bare så slitsomt nå.
Altså dette er min tredje, så jeg har hatt disse plagene før men aldri før sånn typ uke 37 ++ ...
Skal sies at jeg er littegranne større denne gangen enn forrige.
Soving er også en utfordring men det kjenner sikkert dere også ! <3

Høres veldig kjent ut. Hatt det sånn av og på i noen uker. Og er kommet til 36+5 i dag. Jeg er femtegangsfødende, og har blitt litt heftigere for hver gang. Kroppen vet hva den skal snart.
Bare håper alt dette som skjer med kroppen nå faktisk gjør noe med modningsprosessen.

Last edited:
Mye likt her. Søvnen har virkelig blitt dårlig de siste ukene. Har en del kynnere (men likt som med førstemann syntes jeg), problemer med ryggen og bekkensmerter. Er nok relativt liten egentlig, men litt større enn jeg var med førstemann. 100% sykemeldt frem til perm nå heldigvis!

Høres veldig kjent ut. Hatt det sånn av og på i noen uker. Og er kommet til 36+5 i dag. Jeg er femtegangsfødende, og har blitt litt heftigere for hver gang. Kroppen vet hva den skal snart.
Bare håper alt dette som skjer med kroppen nå faktisk gjør noe med modningsprosessen.
Ok, ja jeg og syns ting er litt kvassere nå enn sist. Ja får håpe kynnerne og nedpreseet faktisk gjør jobben og modner litt, og ikke BARE er til plage.
Har du gått til termin med alle?

Ok, ja jeg og syns ting er litt kvassere nå enn sist. Ja får håpe kynnerne og nedpreseet faktisk gjør jobben og modner litt, og ikke BARE er til plage.
Har du gått til termin med alle?
Nei... mine er født fra 7-10 dager før termin. Men denne gang settes jeg igang 37+4, så håper det er modent nok til at jeg slipper ballong osv. Håper de bare kan ta vannet og svusj så er fødselen i gang. Må være lov å være litt optimistisk :bag: :angelic:

Nei... mine er født fra 7-10 dager før termin. Men denne gang settes jeg igang 37+4, så håper det er modent nok til at jeg slipper ballong osv. Håper de bare kan ta vannet og svusj så er fødselen i gang. Må være lov å være litt optimistisk :bag: :angelic:
Ja da får vi håpe det går uproblematisk d rndeg, kor du blir satt igang :)
Jeg får planlagt ks i uke 39, siden de andre fødslene har endt i hastesnitt, men har ikke fått noe dato enda. Har gått til termindato en gang og 5 dager over nå sist.. jeg hadde vel håpa de kunne ta dette snittet i uke 38, pga formen min er dårlig allerede nå ,men de vil nok helst vente sålenge som mulig. Jeg forstår jo det også.

Samme her. Mer kynnere, litt mensensmerter, generelt mer sliten. 36+ 2 i dag.
I dag er plutselig den super luktesansen fra 1. trimester tilbake. ALT lukter 100 ganger mer. Har også fått litt kvalme i går og i dag. Det nærmer seg vel:happy:

Samme her. Mer kynnere, litt mensensmerter, generelt mer sliten. 36+ 2 i dag.
I dag er plutselig den super luktesansen fra 1. trimester tilbake. ALT lukter 100 ganger mer. Har også fått litt kvalme i går og i dag. Det nærmer seg vel:happy:
Ja det sies jo at noen kan bli litt sånn når fødsel nærmer seg, men man vet jo aldri, eneste en kan gjøre er å vente å se :confused005
Selvom vi gjerne vil ha svar med tre streker under hehe... Jeg bare syns det presser sånn nedover og syns liksom ikke det var sånn så 'tidlig' sist, og jeg vil jo ikke få babyen NÅ, kan godt vente til etter uke 36-37, men så får jeg disse pressa nedover som gir meg en følelse at hun her kanskje er litt mer utålmodig enn de to andre. :p
Men babyen er vel ikke så stor enda, for min del i uke 33, hun kan vel ikke være mer enn 2.600 kanskje jeg ble selv født i uke 34+2 og var 2670 trur jeg. Lå i kuvøse ei uke og hadde litt gulsott men var ellers fin form. Trengte ikke lys.

Mye mer sliten her - og tung, uke 36 :) Har plutselig klart å gå på do to ganger om dagen, så lurer veldig på om baby kommer snart. Med nummer 1 skjedde det sånn fem dager før fødsel. Noen som har opplevd det samme?

Mye mer sliten her - og tung, uke 36 :) Har plutselig klart å gå på do to ganger om dagen, så lurer veldig på om baby kommer snart. Med nummer 1 skjedde det sånn fem dager før fødsel. Noen som har opplevd det samme?
Jeg har vært på do flere ganger om dagen i en ukes tid nå. Merker magen tømmer seg veldig. Men ingen baby enda. 37+2. Regner med han holder seg inne til igangsettelse på mandag.

Jeg har jo hørt det kan være et tegn, men tror ikke det er noe fasit.
36 uker ja, da begynner du nok å bli lei, jeg er straks på 34 nå, og er møkklei enda jeg vet jeg må gå noen uker til... Og ja det er best for babyen også selvfølgelig:Heartpink men det er lov å være litt lei nå syns jeg.
Vi vil jo bare ha premien vår ! :love7

Back
Topp