Hvordan er formen deres?

Stinemor og nurket

Glad i forumet
hei jenter. Jeg er nå i uke 8, og er egentlig overrasket over hvor tappet jeg føler meg for krefter allerede... Våkner kvalm hver morgen, men har ikke spydd foreløpig. Må drikke melk sakte i sofaen mens jeg får i meg gravid-kosttilskuddet mitt. Det eneste i verden jeg egentlig har lyst på av mat er pizza... Drømmer om pizza hele dagen, ellers blir jeg ganske fort mett. Er egentlig småkvalm hele dagen, og veldig slapp... Orker liksom ingenting, og sover mye, samtidig er det 1000 ting jeg burde gjøre, som jeg ikke orker... Har også gått ned 2,5 kg siden jeg oppdaget at jeg var gravid, men det gjør ingenting, tåler fint å gå ned 5 til. Hvordan er formen deres om dagen, og dere som har vært gravide før, vil man bli i bedre from igjen? Håper virkelig det.....

Dette er svangerskap #3 og ingenting overrasker meg! Starten er verst! Kroppen må kjempe som bare det for å komme i gang med å lage en baby. Det er tungt! En skulle trodd at det var slutten som var verst, men jeg syns første trimester er verst! Nå er vi så alene i vår lille boble. Få vet om det og vi er både usikre og redde for alt som er nytt osv rart, vondt og ubehagelig. Jeg legger med med eldste nå for tiden, hun er 4 år! :P Når jeg ventet første kunne jeg sove 20 timer i døgnet. Men når man har barn fra før så er jo ikke det mulig. Man bare MÅ! Må opp om morgenen for levering, må takle småbarn som kommer tassende klokke 3 og må takler ettermiddager med trøtt barn, matlaging og husarbeid. Alt det hverdagslige i tillegg til å være trøtt, utmattet og kvalm! Øm i magen, stikkinger og ømme pupper med såre brystvorter er noe av det jeg har opplevd til nå, og jeg er bare 6+1.

I mitt første svangerskap sovnet jeg klokke 19 sittende i sofaen i uke 7, Hadde Pamela pupper fra samme tid. Så ballet det på deg derfra når kvalmen og matlysten ble rammet fra ca 10 uker og jeg var veldig dårlig til uke 20. I 2. svangerskap var jeg kvalm fra 4+0 og det gav seg aldri, heldigvis ikke så gale at jeg ikke klarte å funke som normalt. Da gikk det over i uke 14 og jeg var egentlig i fin form hele veien til 3 uker før fødsel. Frem til det var jeg bare plaget med litt bekkenløsning, lavt blodtrykk og ekstreme kynnere. Men det synes jeg ikke er særlig å klage over :)

Jeg tror de fleste førstegangs blir overrasket over hvor hardt og hvor tidlig en kan bli satt ut i et svangerskap. Men så er det jo også de som ikke merker noe og er bekymret for dette. Ta alt i ditt eget tempo og ikke stress med noe!

Jeg er såå trøtt, uggen (kvalme som kommer og går), kastet opp to ganger i går og en gang i dag. Sliter litt med hodepine også, er ikke noe glad i å dytte i meg smertestillende når jeg er gravid, så pimper vann.

Dette er faktisk 5.svangerskapet og må si jeg er helt overrasket. Jeg har 2 barn, og med de var jeg sikker på jeg skulle stryke med når jeg var gravid. Så dårlig og vondt bekken og hele pakken. De to jeg har mistet har jeg også vært skikkelig dårlig, hele dagen gjennom.

Men nå har jeg litt ømme pupper, litt vondt i ryggen (men tror det kan være prolapsen), noe kvalm om morgenen og en del trøttere enn vanlig. Men jeg går ikke brekker meg hele dagen, eller bruker krykker enda, så er nesten så jeg lurer på om det er liv der inne. Banker hardt i bordet og tenker at dette er plager jeg kan leve med en stund så lenge det ikke blir verre :)

Men føler veldig med dere som er skikkelig dårlig. Vet du godt hvordan det er :( Prøv og drikk en del vann og litt saft. Spis ritzkjeks eller popcorn, da får dere i dere litt salt og søtt fra saften/brusen. Og sov når dere kan. Har dere små barn håper jeg dere har noen som kan passe de litt innimellom så dere får slappe av. Også krysser jeg fingrene for at dere blir bedre når det nærmer seg uke 12 :Heartpink

Uggen, småkvalm, vondt i hodet, ryggen, musklene i hele kroppen, frysen og stuptrøtt. Så det samme som sist, bare at da var jeg ikke sykemeldt som nå.

Jeg føler meg helt elendig og tappet for energi. Dette er nr 4, men minstemann er 7 år allerede. Så jeg er heldig sånn sett at barna kan hjelpe litt mer til, men nå vet de ikke noe enda. Kvalmen har ikke blitt så ille enda, men jeg sover fra ca midnatt til 8-9, så sover jeg på dagen også.

Føler innimellom at jeg ikke kommer til å takle det her, men vet det blir bedre etterhvert. For meg har starten alltid vært verst, så jeg prøver å holde motet oppe :) Har i tillegg kroniske smerter som ikke blir bedre av å ligge for mye, men er noe bedre nå enn før jeg ble gravid. Håper at jeg slipper mer kvalme og at når jeg kommer over i andre trimester så blir det bedre :) Skulle gjerne fått gjort litt ting hjemme, godt to av ungene er på ferie :) Stille og rolig med bare han på 7 år hjemme. Vi har laget oss en madrass i stua hvor vi koser oss mens vi ser TV sammen. Det syns han er koselig og <3

Mannen min forstår ikke så mye, men i dag ble jeg så lei meg og sa jeg føler meg skikkelig elendig. Tror han innser innerst inne at jeg er dårlig, men vanskelig å forstå når det ikke syns at man er gravid engang..

Jeg føler meg helt elendig og tappet for energi. Dette er nr 4, men minstemann er 7 år allerede. Så jeg er heldig sånn sett at barna kan hjelpe litt mer til, men nå vet de ikke noe enda. Kvalmen har ikke blitt så ille enda, men jeg sover fra ca midnatt til 8-9, så sover jeg på dagen også.

Føler innimellom at jeg ikke kommer til å takle det her, men vet det blir bedre etterhvert. For meg har starten alltid vært verst, så jeg prøver å holde motet oppe :) Har i tillegg kroniske smerter som ikke blir bedre av å ligge for mye, men er noe bedre nå enn før jeg ble gravid. Håper at jeg slipper mer kvalme og at når jeg kommer over i andre trimester så blir det bedre :) Skulle gjerne fått gjort litt ting hjemme, godt to av ungene er på ferie :) Stille og rolig med bare han på 7 år hjemme. Vi har laget oss en madrass i stua hvor vi koser oss mens vi ser TV sammen. Det syns han er koselig og <3

Mannen min forstår ikke så mye, men i dag ble jeg så lei meg og sa jeg føler meg skikkelig elendig. Tror han innser innerst inne at jeg er dårlig, men vanskelig å forstå når det ikke syns at man er gravid engang..
Uff, det høres ut som du ikke har det helt godt om dagen. Håper det blir bedre etterhvert. Du skal klare dette! Bare komme over første kneika nå. Har du ikke noen du kan snakke med? En venninne kanskje? Høres ut som du er litt "nede" om dagen. Du får be mannen din være litt ekstra oppmerksom og tålmodig med deg fremover:D God bedring!

Følg meg helt utslitt for tiden. Bare kvalm i kortere perioder heldigvis.
Men vet det blir bedre så snart mannen min blir frisk. Han har vært dårlig i over 4 uker nå og legen finner ikke noe løsning.
Har 2 barn på 5år og 16mnd fra før. Er hjemme med minstemann. Som har funnet ut han skal stå opp kl6 hver dag siste måneden! Det er tortur for en gravid kropp. Gleder meg til mannen tar over.

Besteforeldrene vil ikke ha de på overnatting fordi de våkner før 0730

Er så sliten og føler det begynner å ta på psykisk nå også

skal liksom gjøre meg klar til å gå på jobb, men etter en ganske god morgen sånn ifht kvalme kan det se ut til å ha satt inn for fullt nå. Klarer knapt bevege meg uten å ville spy. Men biter tenna sammen, puste med nesa og svelge hardt et par ganger så slipper jeg og spy.

Må gå om 20 min. Uff

Følg meg helt utslitt for tiden. Bare kvalm i kortere perioder heldigvis.
Men vet det blir bedre så snart mannen min blir frisk. Han har vært dårlig i over 4 uker nå og legen finner ikke noe løsning.
Har 2 barn på 5år og 16mnd fra før. Er hjemme med minstemann. Som har funnet ut han skal stå opp kl6 hver dag siste måneden! Det er tortur for en gravid kropp. Gleder meg til mannen tar over.

Besteforeldrene vil ikke ha de på overnatting fordi de våkner før 0730

Er så sliten og føler det begynner å ta på psykisk nå også
Uff...føler med deg:( Håper mannen din blir frisk snart❤ Og at besteforeldrene gidder å hjelpe til litt i en sånn tid. God bedring til deg og mannen.

Formen begynner å komme seg.. Kvalmen har faktisk blitt mye bedre, og nå klarer jeg å spise det meste! Takler fortsatt ikke fisk, men ellers går det greitt..:) selv om potetgull, godis og is er det jeg har mest lyst på... Hele dagen...:o
Men har veldig lite energi, så jeg bruker store deler av dagen i senga mens jenta er i bhg, så prøver jeg meg på en treningsøkt før jeg henter henne.. Da har jeg energi til å lage middag og være supermum til hun legger seg! Men så er det sofatjeneste igjen før jeg legger meg i 21.30 tiden.. :p fordelen med å jobbe natt, mye fri så kan sove mye og slappe av! Husarbeidet derimot er jeg dårlig, det tar mannen seg av :p

Syns formen begynner å lette litt, 7+3 i dag, ikke så mye uggen lengre, og ørlite granne mer våken. Så lenge spiren fortsatt har det bra skal jeg innrømme at ikke det er feil altså :P

Formen er ikke så ille. Kvalm innimellom, spesielt på morgenen. Har noen brekninger når kvalmen er på det værste, men har ikke spydd enda :-P Er trøtt da :-P

formen min har de siste to dagene vært crap. kvalmen har kommet, uvelkomment som bare det. brekker meg bare noe kommer forbi. skal til legen mandag, håper det har stabilisert seg innen det - hvis ikke må jeg høre hva som finnes av medisiner el.lign.

Formen er egentlig helt grei. Bortsett fra en heftig forkjølelse. Hoster og hoster. Så sover veldig mye. I håp å bli fort frisk:)

Er i skammelig god form idag faktisk. Er på ferie, så det er jo rimelig treigt tempo her. Passer meg ypperlig :)

Er i ganske god form, men er stuuuuuptrøtt! Blir bare verre og verre hver dag.

Uff...føler med deg:( Håper mannen din blir frisk snart❤ Og at besteforeldrene gidder å hjelpe til litt i en sånn tid. God bedring til deg og mannen.

Tusen takk:)
Har spurt om de vil ta de en natt i helgen, slik vi kan då feiret litt. Er 8 år siden vi ble kjærester og 3 år siden vi forlovet oss. Men de orker ikke de. Skjønner ikke problemet med å stå opp tidli 1(!!!) morgen når de kan sove så lenge de vil ellers. 2 av søskene mine som er over 20 bor også hjemme, så de er 4 stykk å dele på 2 snille og blide barn. Eneste problemet er at de våkner tidlig....

Får se om jeg ikke reiser til svigermor med barna noen dager i høstferien, da får jeg iallefall mulighet til å slappe av.
Er glad jeg er arbeidsledig for tiden, for dette hadde aldri gått om jeg skulle vært i full jobb

Er 9+4 og formen begynner å bli bittelitt bedre. Men fortsatt konstant kvalm, trøtt og hodepinen har heller ikke sluppet taket enda.

Back
Topp