Hvordan er formen deres?

Jeg er utrolig sliten. Fremdeles 100 % sykemeldt, som jeg har vært siden uke 7...
Var omtrent kvalmefri i en uke, men så kom den tilbake. Skal lite til for at kvalmen slår ut :/

Vond rygg og bekkenløsning har jeg og. Og vonde kynnere om jeg tar for hardt i..

Prøver å hjelpe til så godt jeg kan her hjemme, men blir Sambo som gjør det meste av husarbeid for tiden og tar seg av 1 åringen. Heldigvis har jeg noen gode dager der jeg er fult tilstede, og lever på de dagene :) Får komme sterkt tilbake når magetrollet blir født :) Hater å ikke ha kontroll her hjemme! :p Jeg hadde faste vaskedager og rutiner før, og full kontroll! Kasta Sambo ut eller stengte ham inne på datarommet om han var hjemme på vaskedager, hehe!

Er 20 uker i morgen og endelig halvveis <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Føler meg ikke i form jeg.. Forrige svangerskap gikk så lett og glatt, men dette er jeg direkte dårlig hele tiden. Hodepine fra jeg står opp og hele døgnet. Intens pine... Kvalm. Sliten. Trøtt. Amper. Klarer nesten ikke å fungere i jobb, enda mindre hjemme. Føler jeg ikke får gitt 1 åringen det jeg vil. Bekkenløsning, nakke og ryggvondt. Halsbrann.., ja alt er skit!!

Jobbe 100% og er "alenemamma" tar på..

Er det farlig egentlig?

Nei, ikke farlig, men om man har veldig mye og veldig vonde kan det være tegn på at kroppen er stresset, noe som KAN føre til tidlig fødsel. Kynnere er noe de fleste har. Livmoren som trener på å trekke seg sammen. Blir ofte mer og mer jo nærmere fødsel man kommer. Det er på en måte milde rier som ikke fører til noe. Mange ting kan utløse det, feks om man må tisse, leie på ungen, sex, brå bevegelser, stress osv. Bare plagsomt, ikke farlig, så lenge det ikke er veldig mye av det.

Helt elendig form fortsatt her, er 24 uker nå, sykmeldt 100% men skal til legen på fredag så får se hva legen sier da. Ser ikke for meg at jeg klarer så mye. Blir utslitt av å kle på ungene, mate de og levere i Bhg.... Føler meg helt ubrukelig. Bekkenplager, uggen form, kvalm fortsatt til tider, hodepine og begynner å få vann i kroppen alt nå... Yeah

Jeg er 24+2 i dag, og formen er fin (bare bekkenet som er litt kranglete) :) Jeg studerer 125%, og henger fremdeles med :) Men må innrømme at jeg gleder meg noe helt enorm til sommeren!! :D

Her går formen enda veldig opp å ned. Sliter med nerver i klem i hoftene, hodeverk, litt kvalme, og det å få i meg nok drikke. Er enda 100% sykemeldt og begynner å bli ganske lei. Håper jeg kan begynne å jobbe 10 - 20% bare for å gjøre noe. Men trøster meg med at jeg kjenner masse liv fra lille jenta vårs ♥

Former min har vært fin fram til uke 18, fikk da bekken løsning. Men går til fysio.
Men i går ble jeg veldig kvalm og er det enda:( var til jordmor i dag, men hun kunne ikke si hvorfor jeg blir kvalm nå??? Er nå uke 24+1.

Var i dårlig form frem til nyttår, nå er (bank i bordet) formen vært veldig bra! Klart jeg trenger mer hvile enn før, men jobber heldigvis ikke fullt nå! :)

Er i grei form. Jobber 100%, men kjenner at jeg er sliten etter jobb og med to små unger hjemme. En god natts søvn hjelper da, samt å innse sin egen begrensning på arbeidskapasitet xsmile8
Blir fort stiv i bekkenet og fortsatt litt kvalm, men det blir jo ikke bedre av å gå hjemme med det heller.

Er 25+5 og jobber fremdeles 100%. Har hatt mye plager ift blødninger og kvalme frem til uke 18, men etter det har det roet seg. Jeg klarte å jobbe da og da har jeg liksom ingen unnskyldning nå føler jeg. Til tider plaget med ryggvondter og bekkenløsning som har satt seg i symfysen. Mottar fysioterapi for det og arbeidsgiver er gode på tilrettelegging. Har to barn fra før, men de er blitt store og er 5 og 7 år. Trenger ikke akkurat bære rundt på dem ;)

Back
Topp