Hvordan er formen deres?

Motherhood90

Flørter med forumet
Hvordan går det med dere, og hvor langt har dere kommet? Jeg fullfører snart 23 uker, og har i 4 uker vert 20% sykemeldt pga kynnere. Legen ville sykemelde meg for han syns det var tidelig å få kynnere. Hvordan er det med dere, er dere i jobb?

Her går det greit enda. Jeg er mindre sliten og trøtt nå enn jeg var for en måned siden, er 22+1 nå. Innimellom er det som den ene hofta låser seg, da trenger jeg hjelp til å komme meg opp, men det går stort sett greit.

Er ikke sykemeldt fra noe jobb, men jobber 80% i år, og de 20% merkes. Hadde nok vært mer sliten om jeg hadde jobba fullt.

Jeg jobber fast 60% så jeg tror jeg skal klare å holde meg til det. Jeg også har kynnere titt og ofte, særlig hvis jeg anstrenger meg, men har ikke hørt noe om sykmelding fordi... er vel ulik praksis forskjellige steder sikkert:)

Ja godt mulig det :) sykemeldingen min går ut på mandag så jeg skal til legen igjen i morgen. Og lurer egentlig litt på om det er normalt å bli sykemeldt når man har kynnere? Kynnere er vel ikke akkurst farlig? Nå jobber jeg i barnehage, og merker at jeg har en del mer kynnere etter travle dager, så kommer kanskje litt an på hvor en jobber?

Jeg har det bra, men har også en tendens til bekkenplager, jobber fullt. SItter på kontor, og kjenner at jeg må vurdere en 20% sykemelding, men det "svir" sånn! Kunne sånn tenke meg å gå ut svangerskapet sånn som sist, men men ..

Er i uke 20 og har hatt kynnere i flere uker, men nesten bare når jeg ligger flatt..

Ja godt mulig det :) sykemeldingen min går ut på mandag så jeg skal til legen igjen i morgen. Og lurer egentlig litt på om det er normalt å bli sykemeldt når man har kynnere? Kynnere er vel ikke akkurst farlig? Nå jobber jeg i barnehage, og merker at jeg har en del mer kynnere etter travle dager, så kommer kanskje litt an på hvor en jobber?

Det kommer vel litt an på hvor sterke og hyppige de er. Om det er så mye og vondt at det er skikkelig plagsomt, bør du snakke med legen om det. Det er i grunnen liten forskjell på veldig sterke kynnere og begynnende rier. Det er derfor viktig at du ikke provoserer fram noe. Kynnere i seg selv er helt vanlig altså, men om de er veldig hyppige og sterke, ville jeg tatt det med ro.

Jeg var student frem til jul, og når man er 4 mnd på vei så er det ikke mange som vil ansette deg for 4 mnd.. Derfor fikk jeg 80% vikariatstilling. Håper foreldrepengene blir basert på lønnen jeg fikk nå når jeg er vikar. Er vikar frem til jeg går ut i permisjon, er det noen som vet dette? :)

Formen er helt fin og jobben går fint, men jeg får veldig vondt i ryggen av å traske rundt på hardt gulv hele dagen så etter tre dager på rad med jobb er det på høy tid med en fridag!

Utenom dette har jeg ingen "problem" :)

Jobber 100% og er i fin form (Så deilig å kjenne seg bedre etter at de 3 første månedene var ganske tøffe og at jeg deretter hadde lav blodprosent inntil jeg begynte på jerntabletter for en måned siden!).

Blir litt mye gåing og ståing til tider (er sykepleier), så da kjenner jeg det litt i halebeinet/bekkenet, men det går over etter en natts hvile, så kan ikke klage på det. Og at man er litt ekstre trøtt når man er gravid (legger meg gjerne kl. 21:30 for tiden) er jo ganske normalt. Håper formen fortsetter slik og at jeg er like heldig som forrige gang når jeg jobbet 100% helt til permisjonen begynte 3 uker før termin.

Formen er nokså god. Vært 100% sykmeldt fra uke 17 og er sykmeldt ut februar. Det føles rart å være sykmeldt og har ikke vært det før. Skal holde meg i ro siden jeg hadde tidlig vannavgang i forrige svangerskap. Har mye å tenke på og bearbeide og det er vanskelige uker nå som jeg er like langt som når vannet gikk og babyen døde i magen min. Vet heller ikke grunnen til at vannet gikk sist.

Mulig formen hadde vært dårligere dersom jeg hadde vært i jobb. Sleit mye med bekkenet med førstemann, men kjenner ikke så mye til det nå heldigvis og håper bekkenplagene kan holde seg langt unna. Jeg har endel kynnere, noe jeg ikke har hatt i de andre svangerskapene så det er litt uvant.

Jeg har ikke fast jobb men jobber så mye jeg kan. Har satt meg et mål om at jeg skal prøve å jobbe 4 dager i uken,80%. Men denne uken jobber jeg 100% å det kjenner jeg veldig på bena å ryggen, så holder med 80% for meg vaffal:)

Formen min er veldig fin, kjenner selvsagt at vi er to i denne kroppen, men ingen skikkelig plager. Litt halsbrann og blir fort sliten i korsryggen/bekkenet. Er 22+2 idag. Jeg er student ute i praksis fram til termin, 4 dager i uken (80%) og jobber i tillegg 50% på en dagligvarebutikk. Det er veldig lite fri og litt dobbelvakter, men enn så lenge går det bra. :)

Formen min er veldig fin, kjenner selvsagt at vi er to i denne kroppen, men ingen skikkelig plager. Litt halsbrann og blir fort sliten i korsryggen/bekkenet. Er 22+2 idag. Jeg er student ute i praksis fram til termin, 4 dager i uken (80%) og jobber i tillegg 50% på en dagligvarebutikk. Det er veldig lite fri og litt dobbelvakter, men enn så lenge går det bra. :)

Oi, skal si du står på :) så mye jobbing hadde ikke jeg klart! Flink du er :)

Jobber 100% enda, men kjenner at det tar på. Har mye kynnere, men ikke av den "farlige" typen. Det som er med kynnere, er at de kan påvirke livmorhalsen, slik at det er fare for å gå i for tidlig fødsel. Jeg hadde mye kynnere i forrige svangerskap også, og ble tidlig sykemeldt pga det. Var på utredning der det ble konstantert at livmorhalsen ikke var påvirket (ikke blitt kortere), så fikk lov til å gå tilbake i arbeid igjen da.

Kommer til å jobbe i 100% til jeg evt kjenner at det ikke går lenger. I min jobb er det bedre for alle at jeg går ut når jeg går ut. Blir jeg sykmeldt 50%, betyr det at klassen min sansynligvis mister ekstralærer de timene jeg ikke er der. Jeg må fortsatt undervise 50% og ta all planlegging og rettearbeid og legge til rette for evt vikarer. Har vært der før, og ser at alle tjener best på at jeg ikke kommer tilbake når jeg først går ut, da de kan få inn en fast vikar for meg resten av året. Så presser meg nok litt mer enn jeg bør til tider.

Formen her er ikke super. Er fortsatt en del kvalm spesielt om morningen og kaster opp hver dag, også er jeg en del svimmel men legen finner ikke noe feil på prøvene mine. ellers litt halsbrann og kynnere med det er vel ikke så uvanlig. Er 21+3 og jobber 100% og ofte litt mer.

Formen er bra her. Jobber fullt som antakelig er noe over 100 men har en særlig uavhengig stilling så er kanskje 6-7 t på jobb og tar noe på kvelden. Den eneste irriterende er at jeg nesten ikke kan bevege på meg uten at magen blir dobbelt så stor og kjempe hard. Er dette kynnere? Kan gå mindre enn 1 km i moderat fart på rett underlag og ovennevnte reaksjon skjer med magen.

Har mye rare plager denne gangen synes jeg. Hodepine, bekkenløsning, kynnere, halsbrann også er jeg fryktelig sentimental. Hvis jeg har muligheten til å ta det litt med ro, er formen ganske grei. Men en travel dag på jobb gjør meg helt utslitt og alt blir mye verre. Jeg er 50% sykemeldt, og det hjelper litt, men jeg jobber jo mer enn det. Jeg er lærer, så det er alltids noe for- og etterarbeid som skal gjøres uansett %.
Heldigvis kjenner jeg masse bevegelse, og babyen har det bare fint, og det hjelper:-)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Formen er bra her. Jobber fullt som antakelig er noe over 100 men har en særlig uavhengig stilling så er kanskje 6-7 t på jobb og tar noe på kvelden. Den eneste irriterende er at jeg nesten ikke kan bevege på meg uten at magen blir dobbelt så stor og kjempe hard. Er dette kynnere? Kan gå mindre enn 1 km i moderat fart på rett underlag og ovennevnte reaksjon skjer med magen.

Ja, det er kynnere....

Ser det er veldig vanlig med kynnere.. Jeg har jo som sagt vert 20% sykemeldt i en mnd nå pga kynnere, og da jeg var hos legen igjen nå på fredag, (det va hos eg vikar da fastlegen min er i afrika) sa han at jeg måtte ver minst 20% sykemeldt, da jeg va mye nærmere en for tidlig fødsel, trening måtte jeg slutte med, og måtte komme tilbake om to uker.. Da ble det plutslig veldig alvorlig :/ har inntrykk av at dette et forskjellig fra lege til lege da det er veldig mange av dere andre som også har en del kynnere om fremdeles jobber 100%. Jeg er i uke 23 nå, å legen syns dette var altfor tidlig til å begynne med kynnete, og ble enda mer engstelig da jeg sa at kynnerne som regel kom på kvelden og natta..

Ser det er veldig vanlig med kynnere.. Jeg har jo som sagt vert 20% sykemeldt i en mnd nå pga kynnere, og da jeg var hos legen igjen nå på fredag, (det va hos eg vikar da fastlegen min er i afrika) sa han at jeg måtte ver minst 20% sykemeldt, da jeg va mye nærmere en for tidlig fødsel, trening måtte jeg slutte med, og måtte komme tilbake om to uker.. Da ble det plutslig veldig alvorlig :/ har inntrykk av at dette et forskjellig fra lege til lege da det er veldig mange av dere andre som også har en del kynnere om fremdeles jobber 100%. Jeg er i uke 23 nå, å legen syns dette var altfor tidlig til å begynne med kynnete, og ble enda mer engstelig da jeg sa at kynnerne som regel kom på kvelden og natta..

Er nok forskjellig fra lege til lege men tror også hvis du er enormt plager og det kommer regelmessig og ofte så har nok legen rett i at du bør holde roen :) søsteren min hadde det sånn også og ble fulgt opp veldig Pga dette. Det er nok det beste og eneste vi kan gjøre er å høre på og stole på legen vår ;)

Back
Topp