Hvordan er formen deres jenter?

Hege23

Glad i forumet
Vel, nå er det 20dager siden jeg låpå føden og skrek, hehe. Tiden går jo så fort.
Lille Jenny har nå blitt store Jenny. Hun har lagt på seg 1kg allerede.

Men åssen er formen til de nybakte mamma`ne?
Formen min er ganske bra. Sliten er jeg jo så klart, for dette er jo litt uvant enda men det å få et nytt famile medlem er helt topp.

Det blir mye våkene netter, hehe. I hvertfall 1-2 timer pr natt. Ammingen går strålende, har masse melk, så må pupme i tillegg. Men jeg synes Jenny spiser så asse. Hun kan spise alt fra 60-100ml. Er dette vanlig?

Eneste jeg sliter med nå etter fødsel er hemorider. Fikk dette under fødselen noe de sa var helt vanlig å få. Flere som sliter med dette? Det er i hvertfall helt jævlig, tør ikke sette meg ned på do for å gjøre fra meg for det gjør noe sinnsykt vondt.
Noen som har noen gode råd?
 
heia har ikke fått det jeg (håper å slippe)
formen er topp 4 dager etter fødselen.. slite ja men nå var det ihvertfall gjort:) blir nok ikke gjort igjen (på en stund)
 
Hei å hopp! Her e formen strålende... eneste som mangler her i hus er mer kondis.. mer fort at en har litt ekstra me seg på tur... ikke så vant til å trille vogn oppover bakker kan en si [:D][:D]
 
Formen bedre seg. Fikk urinveisinfeksjon og jeg har slitt med lav blodprosent og selvf lite søvn. Her sover vi 2-4 timer til sammen på natta.

Føler ikke at jeg har fått kvilt skikkelig etter fødselen og jeg er veldig deppa for tida.

Men jeg begynner og bli bedre og jeg har fått litt mer energi, forige uke var det bare så vidt jeg orket og dusje.

Takk og lov for at sambo er så flink til og ta ungen, han elsker og mate og skifte bleie. koser seg skikelig han.
 
formen er på topp den...men merker jeg er litt trøtt pga at jeg ikke har vært ute på en stund....
har vært litt kaldt i det siste...
men i dag skal vi ut å trille igjen...det skal bli deilig...

klem[:)]
 
Føler ikke at jeg har fått kvilt skikkelig etter fødselen og jeg er veldig deppa for tida.


Føler med deg :) Jeg også føler meg deppa noen ganger. Tårene kommer også ganske fort for tiden, det skal i hvertfall ikke så mye til lengere. Det er vel ammetåke som de sier!?!??! En ting er i hvertfall klart: Aldri hatt så mange hormoner som jeg har nå, hehe. Så det blr slitsomt både for meg og de rundt. Men det er vel noe som følger med?
 
Heia! Formen er veldig bra! Har ennå litt etterveer,eller luftsmerter eller hva det er. Men det plager meg ikke så mye. Synes det er så sprøtt, bare to uker etter fødsel er magen nesten helt flat, kjenner til og med magemusklene..hehe. Kommer ikke inn i alle buksene mine ennå da men. Gjør litt vondt når buksene strammer på stingene etter keisersnittet,så det er best m joggiser.

Lille Em vokser og vokser, har masse melk,men noen ganger virker det som det går tomt, og når hun fortsetter å gape får jeg litt kjipern for at jeg ikke har nok. Di få gangene jeg har gitt henne flaske,har hun drukket ca 60-90 ml. Så tror det er helt vanlig mengde,Hege!

Hun har hatt en tendens til å være lysvåken 3 timer på natten.... Gnaske så frustrerende,og det er jo helt umulig å holde henne våken på dagen. I natt gikk det greit,da skulle hun ha mat hver 3 time. Det går jo greit for vi kan jo sove litt på morgenen også.

Ellers er det bare kjempe kos!!!!! Hun elsker å bade,og å ligge på brystet til pappa..hehe.[:D]
 
Har vært redd for å bli deppa etter fødsel, det er jo ganske så vanlig. Det er jo en stor forandring å få barn, føler meg kanskje litt innesperret noen ganger. Men ellers er det virkelig det beste som kunne skjedd både meg og Thomas!!!! Vi er veldig veldig lykkelig!![:D]
 
få gangene jeg har gitt henne flaske,har hun drukket ca 60-90 ml. Så tror det er helt vanlig mengde,Hege!


Godt å høre at det er flere små som virkelig er glad i melk :) Får henne mat så ofte som henne vil også?
 
Her er formen ganske bra. Er bare 6 dager siden fødselen, men føler meg bra. Har litt vondt i magen og problemer med bekkenet, men ellers ok. Gutten er flink til og sove og spiser masse mat. Her bruker vi mme for jeg har ikke masse melk. Tenkte meg det ville skje, men prøver jo litt forde.
Det er godt og se ( eller ikke helt da men ) at det er flere som er deppa. Har det slik jeg og. Hvet ikke hvorfor for alt er bra, men tomhetsfølelsen er bare overveldende til tider. Føler meg alene og ensom.
Klem
 
Angående hvor mye de spiser, da Colin var 3 uker fikk han lett i seg 120-160ml morsmelk. vet ikke hva som er vanlig. men helsesøsteren trodde muligens at rundt 120ml er hva de får i seg under et måltid når en ammer.


Jøss, hehe- Da spiser ikke Jenny alt for mye da :)
 
vanskelig å si hvvor mye hun får i seg når jeg ammer, men d gangene hun har fått flaske,drikker hun mellom 80-100 ml. men hun legger på seg som bare det, ser at hun blir større og større for hver dag.
Går litt for fort nesten, men det er jo utrolig moro å se utviklingen, nå har hun begynt å smile og følge m på ranglene sine osv.[:D]
 
Back
Topp